Nästa mejl åker i papperskorgen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har försökt prata med mamma genom en mejlkonversation. Hon är uppenbarligen arg på mig och det sista hon skrev i sista mejlet var att nästa mejl från mig åker i papperskorgen.

Så jag fick en panikattack igen. Och jag sitter och skakar.

Det går fan inte bra för mig på något sätt.
 

Fy så sorgligt att du har det så besvärligt med din familj. Det är inte ditt fel. ❤
Vilken omogen o barnslig mamma.
Hon är arg på mig. Själv är jag jättefrustrerad över att jag inte når fram till henne. Hon tycker att jag upprepar mig gång på gång. Det gör jag ju för att jag inte når fram, så jag försöker på alla möjliga sätt.

Och just att hon gjorde det klart för mig att hon inte vill ha med mig att göra, skapade en panikattack. Jag är så rädd för att vara ensam. Alla överger mig. Jämt. Jag känner mig så fruktansvärt defekt när folk som står mig nära inte vill ha med mig att göra. Därför kan jag heller inte ha nära relationer.
 
Det är inte konstigt det är svårt när ens mamma tar avstånd på så vis hon gör. Men på vilket vis försöker du nå fram o vad menar din mamma när du upprepar dig?
 
Det är inte konstigt det är svårt när ens mamma tar avstånd på så vis hon gör. Men på vilket vis försöker du nå fram o vad menar din mamma när du upprepar dig?
Jag skriver hur jag upplever vad som skett och jag försöker på olika sätt för att nå fram (skriftligt) men det gör jag inte.
 
Kanske inte ska fokusera på det som skett då ni förmodligen har olika syn på det som hänt? Fokusera framåt och se relationen hur den kan vara framöver istället?
Det går inte. Jag kan inte släta över. Jag kan inte ta risken att råka illa ut igen. För hon förstår inte vad hon gjort för fel och kan därmed göra om det.
 
Självklart behöver du inte tro på mig, det skulle ju förmodligen omkullkasta din världsbild.
Hon skuldbelägger mig för symptom jag hade när jag var utmattad, som om jag hade kunnat välja. Hon övergav mig när jag var sjuk. Hon fortsätter att göra det. Alltså borde jag inte finnas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Natten till söndagen gick min mamma bort, det var inget oväntat då hon varit sjuk i Altzaimers i många år och sista halvåret tacklat av...
Svar
19
· Visningar
1 384
Senast: Kilauea
·
  • Artikel
Dagbok Idag känner jag mig så otillräcklig. Otillräcklig på jobbet, som fru, som mamma och mest av allt som matte. Det känns som om jag skulle...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 736
  • Artikel
Dagbok Jätte konstig rubrik jag vet. För någon vecka sedan sa jag upp kontakten med min storebror efter ett jätte bråk via telefon. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 135
Senast: et_flickan
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 218
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp