Bukefalos 28 år!

Näta in balkong

Mynta2

Trådstartare
Hur nätar man in en balkong som ligger på högsta våningen och det finns inget tak över balkongen ?? I min nuvarande lägenhet bor jag högst upp, men jag har tak över, vindskydd på sidorna från golv till tak samt 2 hörnstolpar längst fram mot balkongräcket, så att näta in den var ju nada problem. Kruxet är att jag är intresserad av en annan lägenhet, den ligger också högst upp. Men den balkongen har inget tak och inget vindskydd på sidorna...helt öppen alltså. Hur fixar man bäst nät på en sådan ? Ena katthonan gillar att klättra ibland på nätet, så att bara sätta en bit upp kommer aldrig funka.
 
Sv: Näta in balkong

Bygg en "skräddarsydd" ram av stadiga reglar, och fäst nätet på den.

Inntadbalkong.jpg
 
Sv: Näta in balkong

Om du använder sökfunktionen här i forumet och söker på "nät* balkong" så får du närmare 50 träffar :angel: ;)
 
Sv: Näta in balkong

Tror inte du kommer undan jobbet med att bygga en hel bur med tak och allt. Så har jag det - en bur (utan golv) som fäster i balkongräcket.

Vågade inte använda balkonggolvet ovanför som tak, tanten som bor där är lite känslig. Därför fick det bli bur och den funkar bra.
 
Sv: Näta in balkong

Ja det vet jag och jag har sett många fina bilder...men inte det jag efterfrågade.
 
Sv: Näta in balkong

Hmm, vad krångligt det verkade helt plötsligt ;). eftersom jag är bekväm av mig samt lat, så tror jag nog jag vill ha det mesta redan klart...Tack för svar.
 
Sv: Näta in balkong

Jag har ju lagt ut bilder på hur jag har byggt en bur. Förvisso inte med tak, men det är ju ruskigt enkelt att göra en taksektion eller att köpa bärnät och spänna över taket.

Min kunde stå helt lös på balkongen, dock var den fastspänd i räcket med buntband. Jag fick inte fästa i väggen, men det behövdes inte heller.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Har en 50-talsbalkong som jag vill näta in. Tänkte köpa ståltrådsförstärkt kattnät från z**plus. Som stommar har jag tänkt mig typ...
Svar
15
· Visningar
1 226
Senast: Bufera
·
Hemmet För några månader sedan började en ekorre springa på mitt balkongräcke. Jag tyckte det var lite gulligt. Sen kom det en till och gjorde...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 594
Senast: Görel
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 728
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp