Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

halvt knapplån,
När jag får mail från killar som inleder (första mailet alltså) med Hej Snygging så åker det rakt i papperskorgen

Jag kanske är taskig nu men för mig är det en inledningsfras som jag förknippar med tonåringar. Att en vuxen man inleder en konversation med mig med dom orden känns... typ konstigt..
När jag var i tonåren eller när någon sliskig typ på stranden ville ragga på en använde de väl ungefär en sån inledningsreplik..
 
Sv: Nätdejting del 5!

Håller med men ändå är det något som inte bara inleder mail utan ganska ofta är HELA mailet. Om det inte än ännu värre "Hej Sexy".
Och dessa mail kommer inte bara från tjugoåringarna utan även från karlar 50+ :wtf:
 
Sv: Nätdejting del 5!

Håller med men ändå är det något som inte bara inleder mail utan ganska ofta är HELA mailet. Om det inte än ännu värre "Hej Sexy".
Och dessa mail kommer inte bara från tjugoåringarna utan även från karlar 50+ :wtf:


Kan man ju svara med ...hej på dig muminpappan
 
Sv: Nätdejting del 5!

Det händer (eller hände, är ej aktiv längre) titt som tätt att jag fick mail bestående av ett enda substantiv i stil med "söt" eller "fin".

Provade ibland att svara nåt lika kort av ren nyfikenhet för hur de tänkt sig fortsätta den konversationen. Det har aldrig lett någonvart, kan man väl säga...
 
Sv: Nätdejting del 5!

Kan bara hålla med!!! Brist på fantasi, eller desperat är min tanke.....

De som skriver lite mer om vad de tyckte kändes bra i min profil och berättar lite om sig själva ligger alltid på plus! De svarar jag oavsett om jag är intresserad eller inte;)
 
Sv: Nätdejting del 5!

KL

När jag tog bort "sexig" i mina sökkriterier så slutade jag få svar på mina flirtar/meddelanden och män slutade skicka några alls.

intressant
 
Sv: Nätdejting del 5!

KL

När jag tog bort "sexig" i mina sökkriterier så slutade jag få svar på mina flirtar/meddelanden och män slutade skicka några alls.

intressant

Kan man ha sexig som sökkriterie precis som ickerökare, vill inte ha barn, längd osv? Låter helskumt om det är så. Vem vill ha en osexig partner? :eek:
 
Sv: Nätdejting del 5!

Det hänger nog mer på vad man skrivit ut rent konkret i profilen än om personen är sexig eller osexig i verkligheten (i en ev partners ögon) ;)

kl

Själv har jag tröttnat på enstaka eller ett par sporadiska träffar och killar som sen hör av sig efter x antal månader när de inte träffat någon roligare. Tror faktiskt inte att jag haft någon dejt som inte hört av sig ganska långt senare - antagligen i brist på annat... Det känns ju inte så där jätteupplyftande och efter ett års internetdejtande (sju olika killar) så har jag tröttnat och bestämt mig för att ta en paus.
Det är roligt att följa den här tråden ändå, det är så mycket man känner igen sig i :D
 
Sv: Nätdejting del 5!

Uppdatering- 24 timmar senare- ingen skillnad på besökstatistiken eller inkorgen ;)

ps
3 st skrev jag snygging till :D

/s
 
Sv: Nätdejting del 5!

Tja jag antar att du fortfarande går bort hos dem som tidigare ratat dig, det är ev nya profiler man får räkna med när man uppdaterar, övriga har redan fått sitt första intryck....

VARFÖR har du skrivit snygging till dessa 3??? Bara intresserad av hur killar tänker/fungerar...
 
Sv: Nätdejting del 5!

Vilken sida är du med på?

Skriv inte snygging, särskilt inte i en första kontakt. Jag tror att väldigt många ogillar det. För min del leder det som sagt till ratande på en gång. Jag vill inte bli förminskad till mitt utseende; jag har lagt tid och energi på en profil som presenterar mig som person och om det enda som är värt att kommentera enligt snubben är mitt utseende så tänker jag direkt att jag inte har någonting gemensamt med personen som skrivit till mig.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Vilken sida är du med på?

Skriv inte snygging, särskilt inte i en första kontakt. Jag tror att väldigt många ogillar det. För min del leder det som sagt till ratande på en gång. Jag vill inte bli förminskad till mitt utseende; jag har lagt tid och energi på en profil som presenterar mig som person och om det enda som är värt att kommentera enligt snubben är mitt utseende så tänker jag direkt att jag inte har någonting gemensamt med personen som skrivit till mig.

+ 1 på den!!!

Gör man en genomtänkt presentation så är den kommentaren det mest avtändande som finns
 
Sv: Nätdejting del 5!

resten får du klura ut ;)

Vad är det du vill att hon ska klura ut?

Med tanke på dina tidigare svar i tråden så känns det som att du vill att folk ska leta upp dig och jag förstår inte alls varför?

Håller med Lillelorden och några andra att "Hej Snygging" inte går hem. Jag hade inte svarat på ett sådant meddelande hur tilltalande än din presentation skulle vara. Borde vara bättre att kommentera något som står i personens presentation, snarare än hennes/hans utseende.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Dom som är med på sidorna vet vad jag menar- inte så svårt alls faktiskt
happypancake å mötesplatsen :D

gonatt

/s
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
456
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
956
Senast: co-SMAD4
·
Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
1 148
Senast: bettysmatte
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 714
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp