Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Jag e inte bitter - för att citera robert gustavsson ;)

Humor å lite ironi bara ;)
tack för 3 grattishälsningar- blev gladare med en gång :D
/s
 
Sv: Nätdejting del 5!

*kl*
Hur skulle ni göra (och så gör jag ändå som jag gör sen då det gäller)?

Min nätdate, som jag träffat i drygt 2 trevliga timmar, och som jag efter det har daglig kontakt med på fb (flera gånger/dag) fyller år om en vecka. Vi hinner inte träffas igen innan dess, men jag är lite sugen på att uppmärksamma hans födelsedag på något annat sätt än ett "Grattis" via fb.

Ponera att ni var i samma sits. Hur skulle ni göra? Hur skulle ni gratta/uppvakta?
 
Sv: Nätdejting del 5!

Lägga upp en rolig/häftig "vad han nu kan gilla"grattis-bild på fejjan?
 
Sv: Nätdejting del 5!

Hestmannen- räcker detta som svar eller ska jag vidareutveckla ? :D

"Händelser man kanske minns, har läst om eller helt enkelt glömt bort från året det begav sig - 1971!"

Stickan den allsmäktige föddes mao :D:D
 
Sv: Nätdejting del 5!

nästan rätt ju:D
fyller 18 egentligen ju- men om jag druckit nåt ikväll hade jag varit tvärtom imorgon bitti- 81 :p:p
/s
gonatt
 
Sv: Nätdejting del 5!

nästan rätt ju:D
fyller 18 egentligen ju- men om jag druckit nåt ikväll hade jag varit tvärtom imorgon bitti- 81 :p:p
/s
gonatt

Det där är fascinerande.

En oerhört stor andel av män i min ålder presenterar sig som ungdomliga, känner mig yngre, ser ung ut enligt mina vänner, etc.

Jag tycker inte det är attraktivt alls. Vem attraheras av en person som krampaktigt klamrar sig fast vid dåtid? Och vad har de för bild av personer i sin egen ålder??

Jag är glad över mina år och tycker det verkar meningslöst att försöka förneka faktum. Lite smålöjligt faktiskt.
 
Sv: Nätdejting del 5!

På dejtingsidor klickar jag genast vidare om en man skriver "jag är 45 men känner mig som 25" eller "ser bra ur enligt andra". Var är självkänslan och självkännedomen likom?
 
Sv: Nätdejting del 5!

nästan rätt ju:D
fyller 18 egentligen ju- men om jag druckit nåt ikväll hade jag varit tvärtom imorgon bitti- 81 :p:p
/s
gonatt

Seriöst ställd fråga.

Känenr du dig verkligen som den där 18-åringen idag? Har det inte hänt en massa med din mognad? Har du inte lärt dig en massa längs vägen?
Vill du helt ärligt presentera den där 18-åringen för en potentiell partner? Vilken mognadsnivå vill du att kvinnan ska ha då??


citerar gärna Vigdis Finnbogadottir som klagade att folk - efter att hon blivit Islands president - trodde de gav henne komplimanger när de sa att hon var sig precis lik. "Någon liten utveckling har det väl ändå varit"
 
Sv: Nätdejting del 5!

Det där är fascinerande.

En oerhört stor andel av män i min ålder presenterar sig som ungdomliga, känner mig yngre, ser ung ut enligt mina vänner, etc.

Jag tycker inte det är attraktivt alls. Vem attraheras av en person som krampaktigt klamrar sig fast vid dåtid? Och vad har de för bild av personer i sin egen ålder??
Jag håller med dig, tycker bara det blir löjligt när någon säger så och jag blir väldigt frågande. Vad säger att jag har något gemensamt med någon som är 15 år äldre än mig, vad säger att kvinnor i samma ålder inte känner sig ungdomliga och yngre än vad någon gubbe känner sig?

Ska man generalisera så är det väl snarare tvärt om, äldre män gubbar till sig och kvinnorna lever ut? Aldrig hört talas om glada änkan? :D
 
Sv: Nätdejting del 5!

*KL*

Jag har haft ett pausat konto på HP som jag väckte till liv igår. Det verkar som de flesta kvinnor som fanns på HP när jag pausade fortfarande finns kvar och ett flertal av dem fanns där redan när jag reggade mig från början. Detta är nog ett tecken på att det inte är så lätt att hitta någon varken för män eller kvinnor.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Seriöst ställd fråga.

Känenr du dig verkligen som den där 18-åringen idag? Har det inte hänt en massa med din mognad? Har du inte lärt dig en massa längs vägen?
Vill du helt ärligt presentera den där 18-åringen för en potentiell partner? Vilken mognadsnivå vill du att kvinnan ska ha då??


citerar gärna Vigdis Finnbogadottir som klagade att folk - efter att hon blivit Islands president - trodde de gav henne komplimanger när de sa att hon var sig precis lik. "Någon liten utveckling har det väl ändå varit"

Fast ...vad är det för fel att känna sig yngre än siffran man bär då ?? Jag känner mig verkligen inte som 52 år , för mig är det bara fodralet som är skrynkligt , men det kanske beror på vad jag driver med på dagarna och att jag har vänner från typ 18-70 ,det är väl klart man inte är som en 18 åring men varför är det så tabu att känna sig yngre omm man nu gör det , det undrar jag

Kanske är det gamla dammiga normer som borde komma ut i dagsljuset ;)

Hallelujah till Pelle i stallet , 87 år ,är på dans 2 dgr i veckan , kör häst varje dag och är en spjuver i sinnet :love:
Men han kanske skulle sitta hemma o vara 87 i stället :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
456
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
956
Senast: co-SMAD4
·
Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
1 148
Senast: bettysmatte
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 714
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp