Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

*kl*

Åh, här är en tråd jag gillar! Var tvungen att testa watermarbeling. Blev bara en färg, tyckte det räckte.
Och naturligtvis kunde jag inte låta bli att pilla på saker och ting innan det var helt torrt, så ytan är lite...sådär..

2013-05-05056_zpsadca77e2.jpg~c200

2013-05-05055_zps57fac359.jpg

Läckert!

*Kl*

Jag sitter nu och funderar på att ha gula naglar med lite glitter längst ut. Vet inte varför, mer än för att jag har gult lack och knappt har använt det :p Det börjar bli lite tjatigt med lila, blått och grönt som jag annars alltid använder och rött eller rosa vägrar jag.

Kl

Mina naglar... :(
Helt förstörda efter borttagning av gellack... Dessutom har tre gått sönder helt så jag har fått klippa ner dem helt. Wäääh.

Kl

Var under helgen och hälsade på min syster. Hon hade äntligen pratat med sin närmsta vän och fixat fram några OPI produkter (hon är i princip "chef"/ansvarig för OPI här i Sverige) så nu kan jag vara med i eran klubb. :p
Ska kasta upp några bilder senare när jag väl fått för mig att knäppa några. :D

kl

Mina naglar har varit ganska trista på sistone:
Ur OPI Mariah Carey-kollektionen

Sen provade jag ett Depend-lack jag fick i en goodiebag:
Inte så lyckat, det såg snarare ut som att jag var en rökare :(

Så jag målade över det med ett annat Depend-lack:
Och det känns ganska trist så jag ska prova nåt nytt ikväll tror jag :)

Det kommer vara värt en utskällning av sambon, för det är ta mej fan ett av de snyggaste lacken som finns! :D

Du! Jag har fått höra om en annan nagelstärkare som ska vara kanon! Duri Rejuvacote (tror jag den heter :p) som folk som inte tål Trind har tålt.

Har inte provat själv men beställde en flaska igår. Kanske kan vara värt att prova? 67:- inkl frakt!

Det var lite bättre pris än på Trind tom, vart köpte du ditt?

SJälv älskar jag att ha målade naglar, men med mjuka o flisnade naglar, handskar på jobbet och sen 2 timmar i stallet varje dag och ingen diskmaskin sen när man kommer hem så går alltid de stackars topparna av, men ibland är jag duktig och fixar till dem efter dag två, ett lite kladdigt resultat, men snyggare än trasiga tippar iaf :)
och rätt nöjd för att vara på frihand på arbetstid ;)
1798609_10152188887936461_1782377981_n.jpg

*kl

Gah, har sett att man får tre OPI nagellack om man prenumererar på VR. Dock inte så snygga färger kanske (ett liquid sand, ett ljusgrått och ett nude) men ändå. Nagellack och några nummer av en tidning som lär lite kul att bläddra i nån gång ibland. Hmm...:p

Du! Jag har fått höra om en annan nagelstärkare som ska vara kanon! Duri Rejuvacote (tror jag den heter :p) som folk som inte tål Trind har tålt.

Har inte provat själv men beställde en flaska igår. Kanske kan vara värt att prova? 67:- inkl frakt!

Åh tack för tipset, vad go du är som berättar! :) Jag har prövat att lägga bara ett tunt, tunt lager Trind varannan till var tredje dag nu och det fungerar bra också. Men skulle jag få reaktion igen ska jag pröva ditt tips!

Provar en ny lila, men jag gillar inte att det ska vara hopplöst att hitta färgade glitterlack här ikring (förutom silver och guld) utan dessa för det mesta olikfärgade blingflagor i :cautious:

klor140205_zpse3cec072.jpg

Så bra att det funkar bättre nu! :)
Jag kör ju med Trindkur nu. Tänkte skaffa snygga naglar igen :p Haha.

Kl

Köpte två lack idag. Hann snabbshoppa två Sugar Crush på Ge-kås, haha. Det nya peachfärgade och så Diamond Crush (tror jag det heter :p)
Najs!

*kl*

Spontantur till Ullared resulterade i en rad våriga nagellack, plus ett par baslack som jag tyckte att jag behövde :P Lite andra nageltillbehör fick också följa med, bl.a. en glasfil som jag hoppas är så bra som alla säger. ;)

2yx58bp.jpg

Sugar Crush är helt outstanding tycker jag, och det blir nästan ännu snyggar med topplack på för då blir det en helt annan yta och glittret tydligare :)

KL

Beställde lite från nailsupplies för någon vecka sedan, idag kom paketet :bump:
Är kär i mina O.P.I lack de är underbara! var ju bara tvungen att testa också!

2014-03-05211332.jpg

2014-03-05211602.jpg

Hmm lyckades inte vända bilden konstigt nog. Lacket är grönguld skimrande och riktigt snyggt i verkligheten :)

Men Sleepan, då har vi ju bägge varit på Ge-Kås å shoppat lack idag! Kul sammanträffande, jag bor ju inte direkt nära. :P

KL

Har blivit jätteinspirerad av denna tråden, och skall nu dela med mig av första försöket på svampning av glitter :p Blev helt ok tycker jag :D

1623611_10153906293170311_253872994_n.jpg

Antingen aceton(eller ja, deras egen borttagning men den innehåller i princip bara aceton) och foliemetoden, eller oljeborttagning i varmt vatten. Ingen av dem fungerar särskilt väl på mig, tyvärr.

Ceta: återigen, jättefint! :)

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
365
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 229
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka