Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

kl

Tips på nagellacksremover? Har Eldorados nu, och även om det funkar bättre än väntat för 13kr, så vill det inte bita på glitter ens efter foliepaket haha. :p

Haha ja, jag brukar ta den där man gör rent under naglarna med som sitter på nagelklipparen men... Ja :p

tack :) Är lite frustrerad dock, för trots tre lager Seche vite (ett över färgen, och två över glittret), så har det börjat smyga fram vitt längst ut på pekfingernageln :( Och då har jag verkligen försökt att "måla över kanten" med både färglacket och överlacket :confused:

Måste bara tacka för Trind! Har för första gånger på flera år fått lite längre naglar och jag vill inte ens lacka dem för det är så fint :love:

1926136_10152031263227483_973402229_o.jpg
kl

Jag är ruskigt imponerad av de här lacken. Bilden är tagen dag 10 efter att jag målat dem, och de ser fortfarande nästan perfekta ut trots stalljobb, hundjobb, styrketräning och allt annat jag gör på dagarna O_o
'

Nu är det dag 13 och läget är oförändrat.

Jag måste skryta lite! Tack vare Vinylux så har mina naglar hållit sig fina ända tills idag! (Målade dem i fredags)
Men nu har det flagnat lite, så imorgon blir det till att lacka om dem.
Idag har jag varit på salongen igen, men glömde fota min försökskanin när vi var där så här kommer två kassa mobilbilder i bilen på vägen hem. :p

IMG_20140306_191139.jpg

IMG_20140306_191203.jpg

Förlängning med gelé och lite dekoration med diverse pastellfärger, också gelé. Det är första gången jag gör någon sådan form av dekoration med gelé och jag var inte helt i form idag, så det kunde varit bättre. Men men. Försökskaninen blev nöjd iaf. ;)

Har du testat med att fila bort överlacket innan?
Använder du primer innan du applicerar testa att hoppa den.
Om det är så att glansen ska bort på nageln innan testa utan det med

De två sista kan såklart göra att lacket inte håller lika länge men det kan också vara en faktor som gör att det är svårt att ta bort. Beroende på märke så 2 eller 3+ veckor och efter det kan det vara en jävel att ta bort.

Använder du nagelbandsolja varje dag? Aceton tränger igenom lättare då nageln är återfuktad eller vad man ska kalla det.

Sen kan det såklart också vara gellacket inte är speciellt bra men du kan ju låta naglarna vara lite och sen testa :)

KL

Nagelsnördar! Vilken handkräm och nagelolja är bäst? Är det Scratch Nail Food som olja eller finns det någon ännu bättre? Och vilken handkräm? :)

Nagelolja har jag aldrig provat, jag äter omega 3-tillskott istället för att hålla naglar och hår bra. När det gäller hudkrämer så använder jag bara rent, ekologiskt fett av något slag, tex kokosfett. Många (de flesta) hudprodukter man kan köpa har väldigt otrevliga innehållsförteckningar och i själva verket förstör de bara huden, så att äta riktigt bra kost och smörja in med fett vid behov brukar vara det bästa man kan göra.

Ah ok. Jo, jag håller med om att man märker hur kosten påverkar en ungefär överallt i kroppen, dock så tror jag att jag måste hjälpa mina händer utifrån också, då de har totaldött efter att jag började jobba på café. Jag gillar också att smörja in mig i olja, dock så går det inte att göra så ofta som jag behöver eftersom att det tar lite tid att gå in i huden, skulle därför behöva tips på nån bra kräm. :)

Jag använder Love and toast body butter till mina händer. Det är inga mineraloljor eller sådant i den och den går in i huden relativt fort. Sedan använder jag två olika nageloljor från LCN. (Beroende på vilken som står närmast)

*kl*

Idag har jag äntligen kommit till skott med att måla om naglarna! Nu testar jag ett nagellack från Wet n Wild Fergie, som heter 'Take the stage'. Finkornigt lilarosa glitter och lite större silverglitter. Nu blev det bara en dålig mobilbild, men jag hoppas på solsken imorgon så det kan bli en fin bild i dagsljus! :)

20140308_223030.jpg

Det ljusrosa lacket under glittret är från Lumene, 'Be fabulous'.

(Hu, bilden gör det verkligen inte rättvisa! Skärpning, Therése!)

KL

Pastellfärger och hjärtan. Tog bilden innan jag städat bort kladdat lack

1920210_666765376720041_1042607096_n.jpg

Jag vet inte så mycket om det, mer än att det finns att köpa på vissa salonger, nätbutiker och t ex Åhléns och att det funkar jättebra för min torra och extremt känsliga hud. Det som är i den gröna burken luktar godast! :love: (Tycker jag iaf)
Googla så hittar du lite mer info och några inköpsställen. ;)

Vad sött! :) Alla färgerna var fina, men den blåa blev jag lite extra förtjust i. :love:

*kl*

Bättre bild på mina naglar:

20140309_161331.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
365
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 230
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31