Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

kl

Målade naglarna i onsdags med ett sugar nails från Isadora. Har hållt superbra, lika fint idag. :) Bilden tog jag nyss.
igbtvt.jpg

Men vilken läcker färg! Vilken är det? Måste vara extra snyggt på sommaren :love:

Peach Nectar, och jag håller med, passar nog bra till lite brunbränd hy ^^

Tack! :D

*kl*
Tyvärr höll inte glittret så länge, för jag var iväg till veterinären med en rätt bänglig häst igår och några av naglarna gick av och var allmänt fula...:(
Så idag fick de lite förstärkning i form av Shellac. Jag hade beslutsångest och kände mig lite inspirerad av Lyan och hennes fina färger, så nu ser mina naglar ut såhär:

20140312_132713.jpg

Det är alltså fem stycken Shellacfärger.
Gul = Sun bleached
Grön = Mint convertible
Blå = Azure wish
Lila = Lilac longing
Rosa = Cake pop

Vad är det för lack som sitter så länge? :eek: Gele?

Alltså näe, det är det som är så skumt. Det är 4 olika lack,men jag vet att det som gör att det satt så länge är det pärl-liknande rosa. Det understa är från Claudia (så även topplacket) och det otroligt motståndskraftiga är från Kubiss (Shade no. 27).

Innan hade jag olika lack på varje nagel, och då satt det där över en vecka efter att de andra flagnat. Kostade 9.90 på Ge-Kås :P

Kl lite dum fråga kanske men alltid när jag har nagellack så blir mina händer(fingrar och handflata) väldigt kalla och liksom, torra.
Känns jätte konstigt och det kvittar vad för nagellack jag har eller ens om det är tipex jag smetar på. Är det normalt?

Har varit så ändå sen jag var liten, målar bara naglarna när de ser för hemska ut och jag ska jobba. Tar av det så fort jag kommit hem pga att händerna blir för kalla med lack plus timmar under ac och lågt arbetstempo i butiken.

SJUKT fina färger :love: Jag brukar inte gilla en-färg-på-varje-nagel men det där var ju bara helt helt underbart :love:

Åh vad fint, jag har suktat efter att göra en skittle själv :) Den gula var ju helt fantastiskt fin, hur var torktiden? Är det jobbigt att få bort Shellac?

cili: Jättesött! Vad har du använt för lack? Helt sjukt vad jag vill frossa i pasteller, har redan planerat en påskmanikyr i mysiga färger.

För övrigt kan jag ha köpt två lack lite sådär på impuls, försöker rättfärdiga det med att jag gjort det vi ska i kursen? :p

Det är tre China Glaze-lack. Basen är Dance Baby (rosa). Sen har jag använt smala penslar för att pensla på Highlight of my Summer (grönt) och Lemon Fizz (gult). Äger tyvärr inget ljusblått, annars hade jag gärna slängt in det i mixen också :)

*KL*

Nu har jag klippt ner naglarna :( Flera av dem hade gått av och det var inte snyggt med ojämna naglar, men usch vad trist det kändes att klippa av de som var långa och fina. Ska lacka om dem imorgon också, men måste klura ut hur de ska se ut då, behöver se lite prydlig ut på lördag så något fint lack ska det allt bli. Vilka problem man kan ha ibland :D

+ cherie Tack! :)

Shellac härdas i UV-lampa, så torktiden där är 2 minuter per lager nagellack.
För att ta bort det krävs aceton. Jag brukar "bada" naglarna i aceton (som när man tar bort akrylnaglar) och då krullar det ihop sig i kanterna och då skrapar man försiktigt med en manikyrpinne i trä. :) Försvinner inte allt då så funkar det att buffra bort det sista med en buffer.

kl.
Har hittat ett erbjudande med 4st OPI Liquid Sand lacker i fullstorlek 15ml för 299:-.
Vet någon om dessa även fungerar med water marble? Eller är detta bäst att använda "som vanligt"? :)

Kul att kunna inspirera någon :)

KL

Såhär ser mina ut nu.
1947504_669639173099328_43973726_n.jpg

Räknade mina lack också, kommer inte ihåg exakt summa men ca 110-120st! Och har hittat en sida (genom denna tråden om jag inte minns fel) med hur många vackra lack som helst! Åh, den som ändå var rik :arghh:

Har sett någon som marblat med Isadoras strukturlack i alla fall, så det funkar säkert med OPI också! :)

Någon som vet av ett fint körsbärsrött nagellack, lite glittrigt/skimrigt?

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
365
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 231
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka