Nagellackskonst! *Bildtråd*

Nu har jag köpt hem trind nail repair och har målat en nagel för att testa så jag inte får några allergier, hur länge behöver jag vänta för att se om jag reagerar på nagellacket? @Sleepan har för mig att du kört med trind och kanske vet?
Min kompis kände av det direkt, att det brände i nageln typ.
Men känner du inget konstigt bör det inte vara någon fara.
Jag har aldrig reagerat på det, men känner du något så ta av det :)

@cherie Vad skönt att höra att du inte reagerar längre, nu när jag läste det kom jag ihåg att du hade lite problem i början.

@Sleepan Härligt, då provar jag lacka resten av naglarna.

Kan jag ha lack över Trind? Eller bör jag vänta tills kuren på 2 veckor är klar?

@Emtherlia Jag använder det som underlack och tycker det funkar utmärkt :) Jag har dock rätt bra naglar från början, men märker att de slits av att ha nagellack jämt.

Jag använder också Trind som underlack. Mina naglar har blivit hundra gånger bättre sen jag började med det!! Nu kan jag ha naturligt långa naglar :D Me so happy!! :D Kände en lätt värme på ett par naglar första gången, sen ingenting. Har använt det sen i mars nånting tror jag o älskar mina hårda naglar som INTE skivar sig!! :banana:

Ett par bilder på senaste naglarna:

Blandade Isadora-lack
IMG_1975.jpg

Och med Isadora "Creme de la creme"
IMG_2011.jpg

Någon som har något tips på smart förvaring/uppställning? Visa gärna bilder :D Alla mina lack ligger bara och ligger i en låda ;)

Någon som har något tips på smart förvaring/uppställning? Visa gärna bilder :D Alla mina lack ligger bara och ligger i en låda ;)
Den här hyllan står mina i :)
Dock en gammal bild, nu är det ännu fler OPI, China Glaze och Color Club (nåt annat får inte plats i hyllan längre...)
ida_7754.jpg

Jag fick för mig att randiga naglar vore kul nu, såå, det blev såhär:
914422_544839815627991_1344870820_n.jpg

Hade först grönt och gult, men det blev inte så bra som jag hoppats och det gula fick bli orange. Skulle vilja göra om det här men med riktigt grönt-grönt lack och någon annan färg i mitten. Lila kanske. Jättegrönt lack ska i alla fall införskaffas inom inte allt för avlägsen framtid :)

Såhär ser mina naglar nu. Har suttit i en vecka och sitter fortfarade som berget. Kan det inte lossna snart så jag kan göra något nytt :bump:
10492462_724934530903125_1982551439391664704_n.jpg

Och på förvaringsfrågan, såhär bor mina lack :)
10533327_728191417244103_6865274969737513252_n.jpg

Har packat om flera lack till Depends och Nordic caps flaskor för de är lättast att packa in många av :idea: Dock är jag inte alls nöjd med hyllan näst längst ner till vänster!

Ehm. Jag har redan tröttnat på mitt lack... Eller rättare sagt, jag är så förtjust i det att jag vill måla om naglarna i randigt men med många olika färger. Mina naglar fick mig nämligen att börja tänka på en gammal sportbil jag sett förut, som var just grön med orange rand och vips for tankarna iväg till något sådant här:
d0c0b926-d2a2-4ac2-ac25-77c9e2bc6e63.jpg

Nu vill jag ha sportbilsrandiga naglar :D

Och på förvaringsfrågan, såhär bor mina lack :)
10533327_728191417244103_6865274969737513252_n.jpg

Har packat om flera lack till Depends och Nordic caps flaskor för de är lättast att packa in många av :idea: Dock är jag inte alls nöjd med hyllan näst längst ner till vänster!

Åh vad snygg förvaring!

Någon mer än jag som typ alltid förälskar sig i nya nagellack men sedan tröttnar ganska snabbt igen? Tänker alltid "Åh, det här kommer jag bära jämt" men sen så blir det inte så utan samma visa upprepas med nästa nagellack o.s.v.

Köpte Isadoras "Peachy colada" häromdagen och tycker det är så fin och somrig nyans! Lite mer färgstark än vad bilden visar egentligen. Jag brukar alltid ha enfärgade naglar men denna gång körde jag med accentnagel med Colorshow "Rose mirage" över. Syns inte på bild eftersom jag inte tagit i dagsljus men det glittrar i typ en roséguld-nyans. Det är så läckert! Det konstiga är att jag inte hittar några bilder alls när jag googlar färgen, undrar varför?

lack3_zps89429afe.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
365
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 231
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka