Nagellackskonst! *Bildtråd*

@Skyggni Ja det kanske var lite för orange, och framförallt för skrikigt i färgen liksom. Kan tänka mig att det var något av OPIs alla sjuhundra röda/orange/rosa nyanser. Det var en stammiskund så får hoppas hon kommer in igen ;) Gullig du är som försöker hjälpa iaf, haha!

Nu ser mina naglar ut såhär:
10467840_1503597353186153_988742899_n.jpg

Var på Gekås i tisdags och det blev Gellack för ca 1000 spänn :O!! Men jag fick 15 färglack, två överlack, två underlack, två rengöringar och en remover. Köpte även ett "Nail & Cuticle Oil" från IsaDora som jag testat några gånger. Går snabbt in i nageln men har inte använt den tillräckligt för att kunna säga om den är bra eller inte haha :)
Så nu ska jag börja prova nagellack! Köpte även ett Depend Gelekit som jag testat på ena nageln (med Gellack över). Väldigt lätt att använda och nageln blir hårdare och jag tror de ska hålla bättre också. Men förhoppningsvis ska gelen även göra så att gellacken inte sliter på nageln. Så kan man ju bara ta på nytt gele när nageln växer ut så sliter det inte alls på den nya nageln sen när den växt ut utan att den blivit sönderfilad av Gellacken :)
Men jag rekommenderar er som har Gellack att köpa dem på Gekås! Hade förvånansvärt många färger (ca 20-30st) och de kostade bara 59kr (vanligtvis 79kr) så jag fick med mig många hem!!
Kommer med bilder på lacken när de sitter på senare :)
iq8leh.jpg

Jag är lite besviken på de senaste Isadora Sugar Nails-lacken jag köpt. Köpte korall och gul men tycker de är alldeles för tama i färgen, blir knappt någon färg alls, endast en massa glitter. Jag gillar att det torkar fort och texturen, men jag önskar mycket mer färg!

Någon som provat att ha ex knallgul under en gul Sugar Nail? funkar det?

Jag prövade just Revlons Parfumerie, d.v.s. doftande nagellack. Detta ska lukta just rödvin, och visst påminner doften lite om rödvin men mycket sötare. Kul idé tycker jag! Doften håller sig förvånansvärt bra, även med topplack över. Tycker flaskan är bedårande söt också.

naglar_zpsc5fc593e.jpg

Tyvärr funkade det inte så bra ihop med Seche Vite, krympte ganska mycket som ni ser... Ursäktar slarvmålningen också, målade i mörker.

Jag är lite besviken på de senaste Isadora Sugar Nails-lacken jag köpt. Köpte korall och gul men tycker de är alldeles för tama i färgen, blir knappt någon färg alls, endast en massa glitter. Jag gillar att det torkar fort och texturen, men jag önskar mycket mer färg!

Någon som provat att ha ex knallgul under en gul Sugar Nail? funkar det?

Det tycker jag fungerar fint iaf. :)

Nu blir det enkelt mörklila med guldglitter på, väldigt små glitterpluppar och lacket fungerar ganska bra som överlack. Tyvärr börjar det ta slut och jag kan inte hitta direkt något om vilket märke det är eller vilken affär det är köpt i :(
Någon som vet var man kan köpa något i den stilen? Ju billigare desto gladare blir jag ;) Bild på naglarna och glitterlacket kommer imorgon, nu är det för dåligt ljus här för att man ska kunna fotografera bra.

Hej alla nagelnördar!
Det var länge sedan jag bidrog med något här... Jag ska försöka skärpa mig!
Har dock blivit av med min praktikplats, så när jag inte kan vara på salongen längre så försvann lite av lusten att hålla på med naglar. Just nu har jag shellac, som håller på att ramla av, så jag jag ska ta bort det ikväll och så blir det något nytt lite senare/imorgon. :)

Jag har redan hunnit ha två olika färger av Gellacken. Att ha Gelen under verkar vara perfekt, lätt att få av och om jag tar på ett nytt lager gele varje gång jag bytar färg så blir det inte heller tunnare av att jag filar ner dem. Gör inte heller ont eller förstör nageln haha :)
Först hade jag Midnight Blue - G327 (Det glittrar lite men det syns inte på bilden)
2ia2wqt.jpg

Och sen har jag Ferrari Red - G036 på alla fingrar utom ringfingrarna. Och på ringfingrarna har jag Rich Red Glitter - G1008
i5qjys.jpg

@Red_Chili Snyggt! Att du tröttnar beror kanske på att du drabbats av det där nagelviruset som gör att man känner sig tvungen att byta färg på naglarna var och varannan dag. ;)

Jag invigde ett 10-kronorslack från Claudia idag. Glittret är dock från LCN.
Himmelsblå naglar känns som en bra idé när himlen där ute inte är speciellt blå... :p

20140701_135134.jpg

@Therese1988, tack! Och ja, det måste vara något sådant :D Mycket tror jag dock har att göra med det faktum att jag haft likadana naglar förut någon gång. Även om det var länge sedan så vill jag ha nytt! Vet inte vad jag ska hitta på bara. Får kolla igenom alla bilder här och se vad jag kan hitta på till nästa gång det är dags att lacka om dem :)

Tröttnade på neutral färg ganska snabbt, så nu är det nymålat i den här något klatschiga färgen :up:

140701-klor_zps693f4c1a.jpg

Gillar färgen, men gillade inte att den täcker såpass dåligt att det krävdes 5 lager :meh: Gör kanten där lacket börjar lite väl tjock, men men.. Får leta färgen i ett annat lackmärke som täcker bättre helt enkelt :)

Bytade nagellack idag igen... Att byta nagellack varannan dag förstör meningen med att ha gellack en aning haha :)
Men idag blev det mycket nytt. Testade att göra förlängning med gelen och de känns faktiskt starka! Har även gellack över :) Supersnyggt och jag valde att inte ta så långa eftersom det är så jobbigt att skriva på tagentbordet då haha :) Jag tycker att de känns och ser rätt lika ut vanliga gelenaglar! Men det tar bara typ 30min att få gele på alla naglarna! Supersnabbt :P Nu ska vi bara se hur länge det håller :)
faobp4.jpg

Färgen är Aqua Glitter - G345

@Hundbloggerskan : Lyckas du få bort gellacket efter bara två dagar? Jag använder mig av gellack numera och efter två dagar ska det mycket till för att jag ska få det att släppa. Känns som det bara sliter extremt på naglarna. Fint det blev med förlängningen i alla fall :)

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
365
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 229
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka