Nagellackskonst! *Bildtråd*

oh, vart har du köpt det? Lät inspirerande!
Jag beställde från eBay, men finns säkert att köpa från svenska sidor också! :)
Den ser ut såhär ungefär:
nail_art_pen_black_large_2.jpg

@Hundbloggerskan , jag har varnat om trind innan men det skadar inte att göra det igen... Många har fått stora problem av trind då nageln blir så hård att den släpper från nagelplattan.
Inte att hela nageln lossnar, men att den fria kanten börjar bra mycket längre ner än normalt. En del har även haft fruktansvärda smärtor när nageln blir hård och släpper.
Gå in på tex eleven.se och läs omdömen om trind.. majoriteten (när jag kollade för ett tag sedan) hade problem med ovanstående.
Du gör såklart som du vill, men tänkte varna ändå...
Men om man har problem med att nageln släpper och inte att man får t.ex sår eller liknande. Så kanske man tar för mycket? Det står att de första två veckorna ska man ta varje dag, sen ska man ta ca 2 dagar i veckan. Men då kan man väll bara ta en gång i veckan eller varannan vecka? Så blir de ju inte lika hårda?

Men om man har problem med att nageln släpper och inte att man får t.ex sår eller liknande. Så kanske man tar för mycket? Det står att de första två veckorna ska man ta varje dag, sen ska man ta ca 2 dagar i veckan. Men då kan man väll bara ta en gång i veckan eller varannan vecka? Så blir de ju inte lika hårda?

inte en aning, jag själv har aldrig provat det. Har bara läst om det.

inte en aning, jag själv har aldrig provat det. Har bara läst om det.
Så vänta lite nu... Ursäkta men du "smutskastar" en sak du inte ens provat utan bara läst om? När jag läste recensioner från olika användare på bl.a eleven.se så tyckte jag att flest var nöjda. Det var några få som själva skrev att de var känsliga, som fått problem.
Menar inte att låta sur eller så, men tycker inte att man säger att något är dåligt (vilket du inte riktigt gjorde, du drog inte alla över en kam) om man själv inte provat det.

Jag letar efter ett korallfärgat nagellack, utan glitter och pärlemor. Något förslag? :)

Mitt förslag, Live love carnaval från OPI.

OPI+Live.Love.Carnaval+2.JPG

Denna är också fin tycker jag OPI Toucan do it if you try (men kanske lite för skarp i färgen)
OPI-Toucan-do-it-if-you-try.jpg

Kanske för orange, men ett annat förslag är OPI Can’t Afjord Not To
OPI-Cant-Afjord-Not-To-OPI-Nordic-Collection-2014.jpg

Senast ändrad:
@Shenzi Fina! Men jag undrar om jag kanske tänker lite fel angående färgen, jag vill liksom ha den ljusare än så. Korall kanske är fel färg att säga då?

Ah, det är säket mer åt persiko/aprikos hållet du vill. Nya förslag (men kanske lite för rosa?):

OPI coney island cotton candy
%233+OPI+coney+island+cotton+candy+280512+04.JPG

OPI Hopelessly in love
4538416003_1770fbfe10_z.jpg

OPI Dulche de leche
opi-dulcedeleche.jpg

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
366
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 237
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka