Nagellackskonst! *Bildtråd*

Har även ett topplack från essi, som man droppar på. Men tycker inte det stelnar ändå..

Det jag har essie quick-e är ett sånt som man droppar på och för mig funkar det finfint som sagt, men ju tjockare lager lack man har desto längre tid tar det innan det härdat och är stöttåligt även med såna snabbtorkande droppar och lack.

Okej, då blir det att köpa in ett OPI mattlack, Seche Vite thinner (lär behövas till Seche Viten om jag förstått det rätt) och Trind Repair! För när gelenaglarna åker så vill jag helst ha mina egna, tycker det är snyggast! Men tar man på Trind som vanligt nagellack (alltså underlack?).

Och ett till litet problem.... Köpte ett nagellacksborttagning men det tar inte bort Seche Viten!!! Så jag får inte bort nagellacket, så får väll införskaffa aceton idag. Men borde inte nagellacksborttagning (för lösnaglar dock) ta bort Seche Vite.... Det är iallafall ett bevis på att det sitter bra när man inte får av det med borttagning haha!!

Det är säkert just grejen att det är för lösnaglar som är problemet. Kan vara nåt ämne i SV som är samma som i lösnaglar eller nåt sånt. Jag kör med Depends supersnabba borttagning utan aceton, funkar fint :)

Trind tar man egentligen på varje dag i en period, tar sen bort efter typ 5 dagar o börjar om. Men jag har det som underlack på mina klor. Man måste däremot vara väldigt noga att BARA måla på själva nageln och inte få på nagelband eller utanför. Det är Formaldehyd i den, så man kan få allergisk reaktion då. Men håller man sig bara innanför så är det inga problem.

Det är säkert just grejen att det är för lösnaglar som är problemet. Kan vara nåt ämne i SV som är samma som i lösnaglar eller nåt sånt. Jag kör med Depends supersnabba borttagning utan aceton, funkar fint :)

Trind tar man egentligen på varje dag i en period, tar sen bort efter typ 5 dagar o börjar om. Men jag har det som underlack på mina klor. Man måste däremot vara väldigt noga att BARA måla på själva nageln och inte få på nagelband eller utanför. Det är Formaldehyd i den, så man kan få allergisk reaktion då. Men håller man sig bara innanför så är det inga problem.
Okej :) Hur lång tid tar det innan de blir starka? Är det när de växer ut eller tidigare? :) För annars tar det ju rätt lång tid om de ska växa ut haha :) Och läste någonstans att man skulle ta på varje dag i ca 2 veckor, sen börja med nagellack osv som vanligt med trind under bara :)
Men annars finns det ju färgat Trind så man kan ha färg även under de två veckorna :)

Okej :) Hur lång tid tar det innan de blir starka? Är det när de växer ut eller tidigare? :) För annars tar det ju rätt lång tid om de ska växa ut haha :) Och läste någonstans att man skulle ta på varje dag i ca 2 veckor, sen börja med nagellack osv som vanligt med trind under bara :)
Men annars finns det ju färgat Trind så man kan ha färg även under de två veckorna :)
Det märktes skillnad efter 2 veckor ungefär. Hela nageln blir starkare, inte bara utväxten. Först tycker man att det inte händer ett skit, men sen rätt som det är så känner man skillnad. Den färgade Trinden är bara lack tror jag... det är just Trind Repair som är den mest effektiva stärkaren, men man kan ha vilket lack som helst över. Jag hade trind i botten, färglack o sen SV över :)

10729321_375778985917757_2117796650_n.jpg

Dagens!

Höll på att hugga av min vänsterhand när jag skulle måla högern för den var så jäkla dålig, haha! Men det blev helt okej ändå.

Haft akrylnaglar i typ fyra år nu och börjar tröttna på att ha det. Hur får jag lättast av det utan att paja naglarna under? Går jag dit jag brukar fixa naglarna så klipper de först av nageln och sen löser upp det sista. Men när de klipper försvinner ju min egen nagel med eftersom den är nästan lika lång som materialet. Och jag vill ju ha långa naglar, bara inte ha materialet kvar.

Funkar det att tex fila rätt hårt på materialet och sen doppa i aceton? Om jag ruggar upp ytan borde det gå fortare tänker jag.

@BernT , fila med en grov fil, men absolut inte på din egna nagel! Man måste vara försiktig. Se till att få bort åtminstone 70% av materialet. Dränk sedan pads i aceton och sätt på nageln och vira aluminiumfolie runt. Låt sitta 30 min kanske, sen går det att skrapa bort med ett hårt föremål.
Naglarna behövs inte klippas av för att få bort materialet!

@Hundbloggerskan , jag har varnat om trind innan men det skadar inte att göra det igen... Många har fått stora problem av trind då nageln blir så hård att den släpper från nagelplattan.
Inte att hela nageln lossnar, men att den fria kanten börjar bra mycket längre ner än normalt. En del har även haft fruktansvärda smärtor när nageln blir hård och släpper.
Gå in på tex eleven.se och läs omdömen om trind.. majoriteten (när jag kollade för ett tag sedan) hade problem med ovanstående.
Du gör såklart som du vill, men tänkte varna ändå...

@BernT , fila med en grov fil, men absolut inte på din egna nagel! Man måste vara försiktig. Se till att få bort åtminstone 70% av materialet. Dränk sedan pads i aceton och sätt på nageln och vira aluminiumfolie runt. Låt sitta 30 min kanske, sen går det att skrapa bort med ett hårt föremål.
Naglarna behövs inte klippas av för att få bort materialet!

Ska testa om 1-2 veckor. Nej jag tycker väl inte det men på nagelstället klipper de så mkt det bara går och sen lossar/löser de upp det lilla som är kvar av materialet och sen på med nytt. :/

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
366
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 237
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka