Nagellackskonst! *Bildtråd*

Är gelé-naglar tunnare än akryl?
Har haft akryl nu i flera år och vill inte ha det längre, så tänkte att nu tar jag av det. Tog bort på två naglar, de gick sönder totalt så nu har jag 8 fina akrylnaglar och två superkorta fula naturliga. Jag mår typ nästan dåligt om jag har fula naglar så får nog fortsätta med konstmateriel, men jag gillar inte att det blir så tjockt :/ vad finns det för alternativ?

Vanliga lösnaglar tills dina egna återhämtat sig?

Då går det ju att sköta om dem när du tar av lösnaglarna, olja in dem och lägga på nått skyddande lack mellan nagel och lösnagel också kanske så slipper du nöta på den egna nagelytan så mycket och sen när dina egna blivit bättre och lite längre övergå till tippar tills de egna nått önskad längd och hälsa.

Så vänta lite nu... Ursäkta men du "smutskastar" en sak du inte ens provat utan bara läst om? När jag läste recensioner från olika användare på bl.a eleven.se så tyckte jag att flest var nöjda. Det var några få som själva skrev att de var känsliga, som fått problem.
Menar inte att låta sur eller så, men tycker inte att man säger att något är dåligt (vilket du inte riktigt gjorde, du drog inte alla över en kam) om man själv inte provat det.

Varför skulle jag prova när jag läst så mycket negativt om det? Vad hade annats recensioner varit till för...
Det var en varning, ville bara vara snäll.

Har ni nåt bra tips på ett matt överlack? Gärna budgetvariant. :)

Edit: Någon som testat H&Ms?

Jag har! Helt ok med tanke på priset, det blir matt, men lite apelsinskal känsla över det. men behövs läggas på ett nytt lager vaje-varannan dag för att det ska hålla sig matt.. blir ganska tjockt tillslut..
Men antar att det blir så med alla matta topplack. Att det inte håller sålänge alltså.

Är gelé-naglar tunnare än akryl?
Har haft akryl nu i flera år och vill inte ha det längre, så tänkte att nu tar jag av det. Tog bort på två naglar, de gick sönder totalt så nu har jag 8 fina akrylnaglar och två superkorta fula naturliga. Jag mår typ nästan dåligt om jag har fula naglar så får nog fortsätta med konstmateriel, men jag gillar inte att det blir så tjockt :/ vad finns det för alternativ?

Både akryl och gele kan göras tunnt, framförallt akryl då det är hårdare. Sen finns det glasfiber som kan göras jätte tunnt, vet dock inte hur vanligt det är på salonger.
Naglarna ska inte bli sköra av konstnaglar, då gör nagelteknologen fel..
Ett tips är att kolla in "nagelgodis" på fb, och skriva att inlägg att du söker en ny där du bor, lite info om vad du vill ha och prisklass. Där finns massa duktiga från hela landet :)

Varför skulle jag prova när jag läst så mycket negativt om det? Vad hade annats recensioner varit till för...
Det var en varning, ville bara vara snäll.

Kan bara hålla med och såg inte själv ditt inlägg som smutskastning utan snarare rapportering av en annan sida.

KL

Formaldehyd är inte något jag själv vill använda frivilligt, oavsett mängd (jag har och kommer antagligen i framtiden utsättas för ämnet i betydligt större doser pga jobb, så känner att det är onödigt att utsätta mig för det mer än nödvändigt). Var därmed tacksam över någon som i ett föregående inlägg sa att det var ett av ämnena då jag funderat på att köpa både Trind och Seche vite.

Behöver tips på ett riktigt bra svart lack. Blir galen på mina! Depends är för rinnig o tunn, minst 4 lager behövs, helst 5 eller 6 för att få det riktigt svart. Sen köpte jag ett Colorshow från Maybelline, och det är gröööötigt. Tjockt, klumpigt o en värdelös bred spretig borste. Torkar på tok för fort, så andra draget tar med sig lacket man redan målat med första. Nu lurar jag på OPI, åsikter?

Behöver tips på ett riktigt bra svart lack. Blir galen på mina! Depends är för rinnig o tunn, minst 4 lager behövs, helst 5 eller 6 för att få det riktigt svart. Sen köpte jag ett Colorshow från Maybelline, och det är gröööötigt. Tjockt, klumpigt o en värdelös bred spretig borste. Torkar på tok för fort, så andra draget tar med sig lacket man redan målat med första. Nu lurar jag på OPI, åsikter?

Liquid Leather från China Glaze är ett lovordat svart. Det hade jag testat om jag var du!

Och jag föreslår OPI who are you calling bossy :)

+1 på Liquid Leather, bra konsistens och väldigt täckande även på långa naglar :) Opi har säkert bra svarta också, men CG är ju oftast snäppet billigare om det spelar någon roll.

Blev lite kreativ i helgen så äntligen har jag något att bidra med här :D

10731581_754684487937116_2145196697_n.jpg

Både akryl och gele kan göras tunnt, framförallt akryl då det är hårdare. Sen finns det glasfiber som kan göras jätte tunnt, vet dock inte hur vanligt det är på salonger.
Naglarna ska inte bli sköra av konstnaglar, då gör nagelteknologen fel..
Ett tips är att kolla in "nagelgodis" på fb, och skriva att inlägg att du söker en ny där du bor, lite info om vad du vill ha och prisklass. Där finns massa duktiga från hela landet :)

Ahh vad glasfiber jag tänkte på, det vill jag testa!
Mina naglar är alltid skitfula under, kanske ska byta ställe. Får kolla den fb-sidan :)

Mitt svarta Nordic cap är superbra. Täcker totalt på ett lager och torkar fort. Har dock förstått att kvalitén kan skifta från flaska till flaska men för 10kr så kan man ju ta en risk att man råkar få tag i en dålig flaska :)

Jag är totalt nybörjare på sånt här med naglar. Klipper av dem vid behov, filar aldrig (hu så trist!) och målar färgglada lack lite då och då. Men idag gjorde jag detta! Extremt dålig bild, och det ser alltid bättre ut på långt håll ;) Men lite fint blev det, tycker jag :D

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
365
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 231
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka