Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag var gnagare i yngre dar, men lyckades sluta genom att börja lacka naglarna. Det finns ju inget som är så fult som gnagt lack... sen har jag jobbat på att få mina nagelbäddar att växa, svårt iom att jag har naglar som växer uppåt så det blir väldigt stor glipa under nageln liksom. Då kommer det in mycket skit där, o jag klara inte av sorgkanter så naelborsten har ju gått varm. Tryckte för hårt så nagelbädden jobbades tillbaka hela tiden. Kunde även sitta o peta under naglarna med var som kom i handen, nycklar, nål, etc. Så det löste jag oxå genom lack, mörkblått o sånt... lackat tjockt så nageln ska hålla, och så att det blir svårare att gnaga- och trägen vinnerMånga år sedan jag gnagde sist
![]()
@Mineur : Använder du Depends mallar till de där blommorna? Jag har försökt men tycker det blir jättekladdigt! Vad har du för nagellack i mallen?![]()
Och @grodan Köp Seshe Vite restorer, en förtunningsvätska som man droppar ner i flaskan. Behövs inte mycket alls. Då kan man få tillbaka konsistensen den hade från början. Det finns även thinner till vanliga lack, jag har OPI´s variant, funkar super!Har haft min flaska rätt länge och det är lika lättflytande nu som när jag köpte det. Att lack och sånt tjocknar med tiden bruka betyda att det (nån typ av lösningsmedel som är i lacken) avdunstat så troligtvis har det inte slutit tätt vid korken.
Har en liten fråga!
OPIs mattlack, funkar det bra? Hade tänkt köpa det och testa, och då ha det över mitt Seche Vite topplack, det borde väll funka? Blir det bra på alla lack eller ser det konstigt ut om det t.ex är mycket glitter eller så i lacken?
Är det värt sitt pris, torkar det snabbt osv? Eller är det som vilket annat OPI lack som helst, alltså skitbra??Några bilder när ni använder det?? :P
Tänkte också höra med alla er Trind användare... Hur bra är de egentligen? Kan inte ha mina egna med varken Gellack eller inget alls, så tror ni att trind funkar? Isåfall köper jag en, för mina naglar är rättså tunna. Ska försöka testa utan något när dessa gelenaglar tas bort och då använda gellack för att stärka dem (speciellt yttersta biten som ännu inte är helt utväxt utan ännu lite tunn), men tror ni att trind kan göra att jag kan använda vanliga nagellack utan att de bryts på 3sek?
Seshe Vite är det enda jag provat. Torkar väldigt snabbt om man inte slänger på ett för tjockt lager. Gör man nåt då så kan man trycka ihop lacket så det typ veckar sig o blir knöligt, då har det inte härdat igenom tillräckligt. Det blir väldigt hållbart av SV, jag kan gå ett par veckor med samma design dåVilket är det bästa topplacket? Måste torka snabbt. Är sämst på att vänta.![]()