Nagellackskonst! *Bildtråd*

Ett tips förresten som jag tog till när en av mina gick av var att faktiskt limma dit en lösnagel. Då kan man inte gnaga :)

Jag var gnagare i yngre dar, men lyckades sluta genom att börja lacka naglarna. Det finns ju inget som är så fult som gnagt lack... sen har jag jobbat på att få mina nagelbäddar att växa, svårt iom att jag har naglar som växer uppåt så det blir väldigt stor glipa under nageln liksom. Då kommer det in mycket skit där, o jag klara inte av sorgkanter så naelborsten har ju gått varm. Tryckte för hårt så nagelbädden jobbades tillbaka hela tiden. Kunde även sitta o peta under naglarna med var som kom i handen, nycklar, nål, etc. Så det löste jag oxå genom lack, mörkblått o sånt... lackat tjockt så nageln ska hålla, och så att det blir svårare att gnaga- och trägen vinner :) Många år sedan jag gnagde sist :)

Det är så jag har gjort, plus tippar under tiden de växte ut. Om naglarna är snyggt lackade så vill jag hålla dem så och då är det mycket lättare att låta bli. Tyvärr har jag ju då flyttat gnagandet till nagelbanden. Så nu ska jag försöka att sluta helt! Men kommer nog att fortsätta gnaga av lacket när det börjar släppa i kanterna för det är lättare än att sitta med remover :angel:

Nu har jag pysslat med mina blommor igen, men den här gången valde jag en väääldigt mörkt röd färg som bas istället för rosa. Den är egentligen lite för nära svart för att jag ska vara nöjd; jag trodde i min enfald att färgen inte skulle bli så mörk på nageln som den såg ut att vara i flaskan. Men men, det funkar!

2014-10-13_135355_543ce4c5e087c3673937191a.jpg

Försökte sätta tippar på de som gått av också men limmet vägrade fästa :confused: Försökte flera gånger och hade tvättat naglarna med diskmedel innan så inget fett fanns på dem. Kanske limmet som blivit gammalt

lyckades köpa O.P.I Every month is oktoberfest i ett svagt ögonblick igår.

ser riktigt bra ut på, men jag körde ingen top coat igår (det tar lite längre för allt att torka här pga luft fuktigheten så hade inte tid innan det var läggdags) så det har börjat flaga redan nu så bilder får ni inga. Blir lite mer lila i tonen än det ser ut att vara flaskan dock (flaskan är en väldigt mörk röd, nästan svart)

Har en liten fråga!
OPIs mattlack, funkar det bra? Hade tänkt köpa det och testa, och då ha det över mitt Seche Vite topplack, det borde väll funka? Blir det bra på alla lack eller ser det konstigt ut om det t.ex är mycket glitter eller så i lacken?
Är det värt sitt pris, torkar det snabbt osv? Eller är det som vilket annat OPI lack som helst, alltså skitbra?? :) Några bilder när ni använder det?? :P

@Mineur : Använder du Depends mallar till de där blommorna? Jag har försökt men tycker det blir jättekladdigt! Vad har du för nagellack i mallen? :)

På senaste bilden är det Essie Millionails följt av MaxFactor Glossfinity följt av OPI top coat, och blommorna är gjorda med China Glaze efter en mall som min flatmate har. Hon har typ 639 olika mallar och nagelprylar (utbildad nagelterapeut) så jag vet tyvärr inte märket på just den :/

Ett sådant 10krs lack på, hållt i snart 4 dagar med Seche Vite, de brukar hålla i ca 10minuter haha x) Inte supersnyggt, eller speciellt bra bild men har inte kameran här och webbcamen är inte den bästa haha :)
2yvm42c.jpg

Har gelenaglar under, men tycker inte att utväxten syns så jättetydligt, försökt fila ner lite så den inte blir lika tydlig men på några naglar syns det om man inte har Seche Vite på!

Tänkte också höra med alla er Trind användare... Hur bra är de egentligen? Kan inte ha mina egna med varken Gellack eller inget alls, så tror ni att trind funkar? Isåfall köper jag en, för mina naglar är rättså tunna. Ska försöka testa utan något när dessa gelenaglar tas bort och då använda gellack för att stärka dem (speciellt yttersta biten som ännu inte är helt utväxt utan ännu lite tunn), men tror ni att trind kan göra att jag kan använda vanliga nagellack utan att de bryts på 3sek?

Har nu också ett JÄTTESTORT problem! Köpte ett borttagningsmedel för lösnaglar, för att jag tänkte att acetonen sliter för mycket på naglarna. Men nu går ju inte Seche Viten bort!!!! Så nagellacket vägrar gå av hahah!!! Så det får nog bli aceton ändå, men borde inte vanligt nagellacksborttagning för lösnaglar ta bort Seche Vite?

@Hundbloggerskan jag använder trind och mina naglar har blivit superfina och starka. Nu måste jag klippa dem för att de inte ska bli för långa, det har aldrig hänt innan:D

Till och med min kollega har uppmärksammat mina fina naglar:)

Jag använder essie quick-e och det tycker jag funkar alldeles utmärkt :bow:

Ny färg, lite metallicblå

141019-klor_zps962f5126.jpg

En lite kul grej är att jag beskådat fler som börjat måla bara tipparna i de affärer/butiker jag och mina naglar syns ofta i :angel: så jag tror att jag har inspirerat lite :up:

Har haft min flaska rätt länge och det är lika lättflytande nu som när jag köpte det. Att lack och sånt tjocknar med tiden bruka betyda att det (nån typ av lösningsmedel som är i lacken) avdunstat så troligtvis har det inte slutit tätt vid korken.

Har haft min flaska rätt länge och det är lika lättflytande nu som när jag köpte det. Att lack och sånt tjocknar med tiden bruka betyda att det (nån typ av lösningsmedel som är i lacken) avdunstat så troligtvis har det inte slutit tätt vid korken.
Och @grodan Köp Seshe Vite restorer, en förtunningsvätska som man droppar ner i flaskan. Behövs inte mycket alls. Då kan man få tillbaka konsistensen den hade från början. Det finns även thinner till vanliga lack, jag har OPI´s variant, funkar super!

Har en liten fråga!
OPIs mattlack, funkar det bra? Hade tänkt köpa det och testa, och då ha det över mitt Seche Vite topplack, det borde väll funka? Blir det bra på alla lack eller ser det konstigt ut om det t.ex är mycket glitter eller så i lacken?
Är det värt sitt pris, torkar det snabbt osv? Eller är det som vilket annat OPI lack som helst, alltså skitbra?? :) Några bilder när ni använder det?? :P

Jag har det, funkar suveränt! Torkar på 20-30 sekunder. Snyggt att använda i kombination med nailtejp. På med SV, tejpa, måla matt, ta bort tejp =) Har en bild i nåt tidigare inlägg.

Tänkte också höra med alla er Trind användare... Hur bra är de egentligen? Kan inte ha mina egna med varken Gellack eller inget alls, så tror ni att trind funkar? Isåfall köper jag en, för mina naglar är rättså tunna. Ska försöka testa utan något när dessa gelenaglar tas bort och då använda gellack för att stärka dem (speciellt yttersta biten som ännu inte är helt utväxt utan ännu lite tunn), men tror ni att trind kan göra att jag kan använda vanliga nagellack utan att de bryts på 3sek?

Mina naglar var total katastrof före Trind. Nu måste jag fila ner dem när de blir för långa, innan gick de av eller skivade sig som chips. De är väldigt mjuka och böjer sig lätt, men det har blivit bättre med Trind. Bäst håller det om jag använder flera lager lack, gärna ett par omgångar SV så naglarna blir riktigt tjocka. Då växer de ohämmat :)

Vilket är det bästa topplacket? Måste torka snabbt. Är sämst på att vänta. :angel:
Seshe Vite är det enda jag provat. Torkar väldigt snabbt om man inte slänger på ett för tjockt lager. Gör man nåt då så kan man trycka ihop lacket så det typ veckar sig o blir knöligt, då har det inte härdat igenom tillräckligt. Det blir väldigt hållbart av SV, jag kan gå ett par veckor med samma design då :)

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
366
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 239
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka