Nagellackskonst! *Bildtråd*

Googla på Wish on a starfish, jag hittade flera sajter som säljer den :) Klickade på bilder o gick in på första bästa som inte var en blogg :)

Wish on a starfish :love:
ChinaGlazeWishOnAStarfish4_zps6fe5b453.jpg

Väldigt okaraktäristiskt för mig, men aj loves it!

@Malin_L

Visst äääär det? Och jag är så långt ifrån rosa egentligen, men det där är ju bara underbart!

@Prosit

Du hittade alltså? Tycker att jag kollat runt i varenda webshop jag kunde hitta, men då ska jag ta en sväng till :)

Det finns inte på ebay heller och den återförsäljaren på amazon som har skickar inte till Sverige. Känns som jag får släppa detta...

Gör ett litet inhopp i tråden.

Hur gör ni med era nagelband? Tar ni bort dem eller inte?
Om så, hur gör ni för att undvika sår och fula kanter?

(I dagsläget är mina naglar väldigt väldigt korta, har ni några fantastiska tips på hur man övertygar dem att växa fortare? :idea:)

Ta bort var troligtvis fel ordval av mig? :o

Är det kanske så att man puttar ned nagelbanden?
Jag tyckte det verkade himla meckigt att ta bort dem, men är nybörjare inom det här med... naglar? (f.d. nagelbitare) så jag kände att jag borde fråga kloka människor :up:

@Reykjavik Island, nagelband petar du lätt ned med en hovsticka eller liknande, men var noga med att fukta nagelbanden först, gärna med en kräm eller olja. Kan allvarligt säga att jag brukar använda naglarna för att peta ned dem, men jag vet inte hur bra det egentligen är. :D

@Monimaker: Så enkelt alltså? Bara peta ned? Inte fila eller yttra någon trollformel? :rofl:

Haha, att använda naglarna är säkert inte bra alls :angel:

@Monimaker: Så enkelt alltså? Bara peta ned? Inte fila eller yttra någon trollformel? :rofl:

Haha, att använda naglarna är säkert inte bra alls :angel:

Det brukar räcka med att rengöra nagelbanden med en peeling (inte för ofta! Varannan vecka är lämpligt) samt att massera in olja (avocadoolja t.ex) och sedan på med nagelbandscreme. De kit som går att köpa brukar inte vara överdrivet dyra och är en bra början. :)

Är nageln 50 % nedfilad? Ajaj..
Det trind gör är ju att binda samman alla lager i nageln, så den blir stark.
Är nageln då mycket tunn och skadad förstår jag om det gör ont..
Det tar flera månader för en nagel att helt växa ut, men kan du inte prova att bara ta längst ut på toppen?
Nu har du ju bevis på att det gör ont, hade jag vart du hade jag slutat..

Jo, antog det också. Men märkte nu att det inte gör ont om jag tar ett tunnare lager. Innan tog jag typ så man såg att det blev ljusare där nagellacket var. Alltså ett rättså tjockt lager. Men så testade jag att bara ta så det typ bara blir glansigt. Då känns det bara på två naglar (på ställena där det är som tunnast) i typ 2-3min och sen slutar det. Och det är ingen smärta i de två naglarna som tidigare, utan bara lite typ irriterande ont.
Men efter att ha använt det 4 dagar i rad, så är mina naglar redan märkbart starkare! Nu ska de bara växa ut också. Eftersom de blivit så mycket starkare så går jag över till att bara ta det en gång i veckan nu. Så de inte ska bli för starka och på så sätt knäckas eller "lämna nagelbädden" om ni förstår vad jag menar.
Och jag har inga "toppar" på mina naglar då de är så korta. Men annars hade jag gjort det haha :) De är annars "normala" ca 5mm, alltså typ en tredjedel av nageln då jag tidigare tänkt att de ska få växa ut och har inte filat där då. Så de är p.g! Men har aldrig kunnat ha naturligt långa naglar, fast de aldrig blivit nerfilade eller så. De har knäckts snabbare än kvickt.

Jag har köpt OPI´s Nail Envy för torra naglar nu, som jag ska ersätta Trind med. Nu är mina naglar så starka så jag bara behöver underhålla och återfukta. Har bara mina egna, o de växer som ogräs :D Äntligen!!

Mina paket börjar rassla in, igår var postlådan full =D Det roliga med att beställa från Fyndiq, man får paket från massor av ställen. :D Ett China Glaze ska nog testas redan ikväll, och så en jäkla massa bling :love:

Ta bort var troligtvis fel ordval av mig? :o

Är det kanske så att man puttar ned nagelbanden?
Jag tyckte det verkade himla meckigt att ta bort dem, men är nybörjare inom det här med... naglar? (f.d. nagelbitare) så jag kände att jag borde fråga kloka människor :up:
Jag puttar upp mina nagelband, och så har jag en liten nagelbandskniv som jag tar bort rester med, det tunna fnaset som fastnar på själva nagelplattan. Eventuella uppfläkta bitar av nagelbandet tar jag oxå bort. Använder nagelbandsolja efter att jag lackat klart, o sen ett par gånger om dagen när jag kommer ihåg det. Nagelbanden åker ju ner igen en bit efter en stund, och då får man en fin kant vid lacket o man behöver inte gå lika nära med penseln så man får lack på själva nagelbanden. Fast det får man ju ibland ändå...

Fler paket har anlänt!!! En hel påse med lösnaglar.. jag målar ju, och måste ha nåt att träna på. Köpte billigast möjliga, ska måla dem i grundfärg o sen på med matt lack för att få en bra yta att måla på med akrylfärgerna. Ska köpa ett lite billigare matt toplack bara, för mitt OPI känns lite dyrt att slösa på detta... sen köpte jag en liten kudde som man kan vila handen på (tränar på kompisen), o lite mer bling :D

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
365
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 231
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka