Nagellackskonst! *Bildtråd*

Har målat naglarna i silver. Kan inte bestämma mig om det är helt rätt eller fel-fel.
Vad säger buke- rådet?
Har även köpt på mig orange och mörk blått med lite glitter i. :)
rätt som i "modernt" kan jag inte svara på, men jag tycker de flesta f'ärger brukar bli ricktigt läckert så länge de inte skär sig för mycket mot varann eller kläderna :) Vill du visa bild?

Denna åskgråa har hängt med mig denna veckan :)

16727233957_129280aa36_o.jpg" width="400" height="400"

@Ceta
xc57qu.jpg

(Jag målade naglarna igår och gick direkt ut och tvättade svansen på ena hästen efteråt. Inte mitt smartaste drag, så de är inte sitt snyggaste esse.)
Jag får lite känslan av att målat naglarna med en silverpenna, precis så när man gjorde det när man var liten.

@Ceta
xc57qu.jpg

(Jag målade naglarna igår och gick direkt ut och tvättade svansen på ena hästen efteråt. Inte mitt smartaste drag, så de är inte sitt snyggaste esse.)
Jag får lite känslan av att målat naglarna med en silverpenna, precis så när man gjorde det när man var liten.
Bilden är lite liten men jag tycker att det är fint :) Sen kan jag förstå silverpennan-känslan över det hela med ;) Men du kan ju alltid använda lacket för att göra gradient med något annat lack, om du inte gillar det "för sig själv" :)

@Ceta Hur menar du att man kan använda det då? Kan man ha det under och måla något över?
Jo precis, eller tvärt om. Om du klipper av en bit från en tvättsvamp kan du få till en form av gradient mot den andra färgen.
Ett exempel här som är svampat (googlad bild!)

Titta lite längre bak i tråfen så hittar du massor av graienter och olikfägade "tippar" :)

Så här blev det... har insett att det var lättare att göra direkt på nageln än att göra dekaler på plastficka först, för det är inget lätt jobb att klippa till o passa in dem på naglarna... flammorna blir liksom kapade då. Så nästa gång ska jag göra det direkt på nageln, som lillfingret här nedan...

11037479_10153690026607542_1043718069462830144_n.jpg

10986429_10153690024037542_9066671298519345156_n.jpg

Testade även att göra watermarble, låta lacken torka på ytan, plocka upp "arket" och klippa dekaler av det. Man får INTE vänta för länge, för då blir det skört, därav de ojämna kanterna. Det var för krispigt, så det gick inte riktigt av där jag klippte.... den jag gjorde här i koppen gick sönder totalt, så det är en annan jag satte på naglarna...
11015928_10153673279192542_6949129883719116016_n.jpg

11083637_10153690013982542_5590011840331636943_n.jpg

11091399_10153690015847542_1469088087750143446_n.jpg

Måste bara tipsa att om ni har en ICA Maxi i närheten så är det ofta de har bra priser eller "2 för 1" på diverse nagellack (och smink).
Kanske inte de flashigaste märkena, men så kan man variera lite iaf. :)

Den lila flaskan har jag provat nu...
Otroligt täckande, räcker med ett flödigt lager, torkar ohyggligt fort, så målar man för tunt hinner det nästan torka mellan dragen.
11102628_10153706917107542_4297370928632448625_n.jpg

Behöver lite tips på hur man gör en lyckad gradient. Försökt mig på det förra veckan med en bit tvättsvamp och det blev sådär. :(
Fick inte alls den snygga övergången mellan färgerna.

Sedan undrar jag om det på något sätt (enkelt) går att göra snygga tippar på naglarna? Har orange nu och hade velat ha silver tipp, men hur får man en rak linje som är lika tjock på alla naglarna?
Tejp? Kan man ta vanlig tejp? Hur gör man för att få den följa nagelns båge?

Sedan undrar jag om det på något sätt (enkelt) går att göra snygga tippar på naglarna? Har orange nu och hade velat ha silver tipp, men hur får man en rak linje som är lika tjock på alla naglarna?
Tejp? Kan man ta vanlig tejp? Hur gör man för att få den följa nagelns båge?

Det finns särskilda böjda tejpremsor att köpa, men annars fungerar ju maskeringstejp ganska bra, den är ju lätt att forma i en båge. Hur jämnstora tipparna blir beror nog på hur bra ditt ögonmått är, annars kan du säkert mäta och göra någon liten markering eller något. :) Bäst brukar det bli om man tar bort tejpen medan lacket fortfarande är blött, hinner det bli segt så hamnar det gärna färg där det inte ska.

@Pilot Alltså jag hör ju till de som tycker det är så kul att måla naglarna att jag mer än gärna målar om när det visat sig att en design inte blev särskilt snygg :angel: Så jag tycker såklart att du provar, visar en bild, och sedan bestämmer om du ska ha kvar designen eller inte :D

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
342
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 274
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 158
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka