Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Haha! Det känns bra att det inte bara är jag som har en rejäl samling nagellack. ;)

(... Jag slutade räkna vid 100 sist jag räknade dem...)

Vråålsnygga!! WOW! :D Skulle lätt kunna tänka mig likadana, i blått eller grönt kanske? Läckert värre!

(På tal om antal.. Jag sitter här med ett ynka 20-tal! xD Rensade ur lite lack jag inte skulle komma mig för att använda igen och bara de där favoriterna blev kvar.. hehe. Jag vill köpa nytt. ;) )

Senast ändrad:

Tack! :D
Ja, jag blev definitivt sugen på att shoppa mer folie i olika färger för det var riktigt roligt att jobba med. Helst i alla färger som finns, men man kanske måste sätta gränsen någonstans... Men några till måste jag ha och då något i silver, guld, blått, grönt och lila och och och... :angel:

Jag har också rensat lite. Slängt en hel del som hade torkat in/börjat ta slut eller de märken jag inte använder längre. Funderar på att ge bort några istället för att slänga allt. Det är ju inget fel på dem, det är bara jag som inte trivs med dem. :p

Det grönsvarta växer hos mig, kanske försöker mig på något liknande fler gånger. :) Kan jag alltså vänta mig att få bilder på fler tejpexperiment här framöver? ;) Det var väldigt lätt i alla fall!

Vad är det för tejp som du använder? Supersnyggt blev det! :)

Vanlig genomskinlig tejp á la kontor typ. :) Fast kan tänka mig att maskeringstejpen är lättare att fästa som man vill? Men det har jag inte haft möjlighet att prova än. :)

Får helt enkelt ta och experimentera lite då! :)
Trodde det var värsta speciella nageltejpen :p

Var lite uttråkad så testade tejp och lade en annorlunda fransk manikyr:p

Lade på OPI It's Frosty Outside på nageltopparna.

Veckans naglar! Hade tydligen inte alla grejer jag behövde till mitt "projekt" Så det får vänta tills vi kommer hem från skidresor och annat.

Lila lack från Isadora, glitter från Gina och Seche Vite överlack. Bilderna blir lite matta, de är lite mer sparkling i naturligare ljus:) Samt att även det lila lacket är lite glittrigt. Dock blev det mattare än jag trodde, märker ni skillnad om ni har underlack eller inte?
Kändes som om underlacket sög åt sig och gjorde att det blev ett mkt tjockare lager än det blivit annars.

Fint! :)

Jag kör alltid med underlack så jag vet inte :p

KL

Precis fått av gellacket från mina naglar. Denna gången gick det INTE lika lätt. :( Wääh. Så nu har jag 10 slitna naglar som får vila till imorgon. Ska olja in dem när jag lägger mig och sen lacka om dem imorgon, men inte med gellack denna gången utan med Trind som underlack.

:( Det lät inte kul. (och är anledningen till att jag inte riktigt vågar prova gel lack, mina naglar är ledsna nog ändå) Men det är ju så snyggt!

*Kl*

Eftersom jag har köpt en ny hylla till badrummet så uppstod en fråga. Jag har fått lära mig att nagellack ska förvaras i kylskåp eller dylikt, stämmer inte det? Om inte, kan de förvaras i badrum eller blir det för fuktigt? (Rätt stort badrum och tämligen god ventilation ska tilläggas.)

:angel:
dsc_0517_52ed35bd2a6b222ba782323f.jpg

Hej jag heter Anna och jag är en anonym nagellacksköpare...
:D

Nej dom behöver inte förvaras kallt :) Dra åt korken så ska det inte vara någon fara!

Då ska lacken få en egen låda i den nya byrån :D Eller ja, de får nog dela med övriga hand- och nagelprodukter :p

*kl*

Nu har jag provat liquid sand för första gången! Mina damer (... och eventuella herrar som tittar?), låt mig presentera Alcatraz...Rocks!

IMG_1516.jpg

IMG_1514.jpg

(Seche Vite på ringfingernageln, inget överlack på resten)

Det var svårt att få med allt glitter på bild, men det glittrar i alla möjliga färger och är lite mer lila än vad bilderna visar. Såååå fint!
Jag får hoppas att det blir lite sol ute snart, för jag tror att man ser glittret bättre i solljus. :)

*kl*

Kan ingen hågad lägga in en steg-för-steg bildinstruktion "fransk manikyr för superdummies"... Med text.

Vill gärna, men är totalt obegåvad. :(

Tuff färg! Mina naglar får vila lite nu, de är ganska slitna och behöver vila upp sig inför melodifestivalen:D

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
326
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 245
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 144
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31
  • Torrfoderdjungeln..