Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

KL
NU har jag äntligen fått till mina naglar som jag har funderat över så länge :D
Var lite knepigt och det blev lite blekare än jag hade tänkt mig, men nu är jag ändå nöjd med de ljusare färgerna! Hade så pass stark färg nu innan så det är skönt med något lite diskretare :)

kl

Ingen konst, men väl nagellack.
OPI Magazine Cover Mouse
0c44cf24993811e399201278eff3c488_8.jpg

Jag får ont i/under naglarna av Trind :crazy: Läste att man kan få det, och att man i så fall ska sluta men vill inte :P

Jag får ont i/under naglarna av Trind :crazy: Läste att man kan få det, och att man i så fall ska sluta men vill inte :P

Okej, googlade lite mer och nu tog jag bort allt. Livrädd! Variga, stora blåsor under nagelbädden och naglar som lossnar? :crazy: Nej tack...

Synd, för jag märkte extrem stor skillnad på naglarna bara dessa dagar.

Jätteläckert! :d

*kl*

Lite inspirerad av RostKaptenen, så jag provade att göra "water marble" för första gången på... 2 år?
Pust! Lika pilligt som jag minns och ena jag är inte nöjd med alla naglarna...
Vänsterhanden blev ok, högerhanden är katastrof. Eller ja, höger tumnagel blev min favorit, men resten...! :p
Här kommer två bilder:

c8708bbc-f1ff-4bfb-bc32-71d120cf341d.jpg

358d2b92-903d-433b-9d3b-8ca821654cd9.jpg

*Underlack (LCN 'SOS Repair')
* 2 lager av Revlon 'Powder Puff'
* Water marble av Revlon 'Powder Puff', OPI 'Grape...Set...Match' och Wet N Wild 'Silvivor'
* Seche Vite

Riktigt läckert! :D Aldrig provat water marble, men man blir ju lite sugen ändå.. Gillar dina färgval! :)

Jag kände för färg idag men är inte riktigt lika nöjd med mina egna val, hahaha x'D Jag känner mig som en giftig spindel. ;) (Mer orange och mindre laxfärgat i verkligheten.. x) )
2sa16j9.jpg

Tack! :D
Det är jätteroligt, OM det blir bra. Annars är det mest bara kladdigt och pilligt. ;)
Vissa nagellack funkar bättre i vatten än andra och sen är det väääldigt olika hur bra de funkar tillsammans. Det här var en chansning som blev ganska lyckad, även om silverfärgen inte riktigt ville flyta ut i vattnet. Ibland blir det inte alls snyggt när färgerna blandas ihop, men här blev det rätt bra ändå, tycker jag. Alltså där det lila "blöder" ut i det vita.

Det gröna var snyggt, var är det för lack?

Senast ändrad:

Meen, vad synd! :( Vet att vissa känner av det.
Var du noga med att inte få det på huden och i nagelbanden?

Jag känner inget konstigt, men som sagt, vet att vissa är känsliga för det.
Tror inte du behöver oroa dig för variga blåsor och tappade naglar dock, men förstår om du inte vill chansa. Fortsätter det göra ont även länge efter att det torkat och så också?

Cili: Snyggt!

Jätteläckert! :d

*kl*

Lite inspirerad av RostKaptenen, så jag provade att göra "water marble" för första gången på... 2 år?
Pust! Lika pilligt som jag minns och ena jag är inte nöjd med alla naglarna...
Vänsterhanden blev ok, högerhanden är katastrof. Eller ja, höger tumnagel blev min favorit, men resten...! :p
Här kommer två bilder:

c8708bbc-f1ff-4bfb-bc32-71d120cf341d.jpg

358d2b92-903d-433b-9d3b-8ca821654cd9.jpg

*Underlack (LCN 'SOS Repair')
* 2 lager av Revlon 'Powder Puff'
* Water marble av Revlon 'Powder Puff', OPI 'Grape...Set...Match' och Wet N Wild 'Silvivor'
* Seche Vite

Gasch.. Vad behöver man för redskap för sånt här egentligen? Och, man måste väl inte ha lösnaglar etc? Hur tejpar man fingrarna på bästa sätt egentligen? :crazy:

Nej, det där med huden och nagelbanden läste jag efteråt så ska pröva igen nästa vecka och lägga ett tunt lager (och inte varje dag) och verkligen inte nudda huden. Känns dock inte som det borde göra skillnad, det är ju inte på huden bredvid naglarna/nagelbanden som gör ont utan verkligen nagelbädden!

Haha jag tyckte nästan varje person som skrev om att de gjorde ont (och om de hade fortsatt då alltså) hade fått blåsor och naglar som lossade från nagelbädden. Fanns lite bilder där man kunde se det också. Därför jag blev orolig över att fortsätta iaf, tror inte att nåt kommer hända bara de här dagarna. Så ledsen, verkade så himla bra annars. Skulle vilja att det fungerade helt på mig!

Ja, de naglar som gjorde ont när jag lackade på gör fortfarande ont (trots att jag tog bort allt igår kväll). Det är bara naglarna på vänster hand som gör ont uppmärksammade jag nu. Om man trycker lite på en nagel känns det som blåmärken under nageln, eller ja, som att man klämt fingret i en dörr ungefär.

Senast ändrad:

Fan vad skumt :s och tråkigt!
Gör det ont på samma sätt som när man härdar typ gelé i uv-ljus? Låter läskigt iaf!
Hoppas det ger med sig, för det är verkligen bra! (men tja, nyttighetsgraden kanske man kan ifrågasätta då... :p)

Man behöver en burk/ett glas/något liknande, vatten, nagellack och en tandpetare/nål. Youtuba "water marble" :)
Ser lätt ut men jag lyckas fan aldrig :p

Jo, jag såg nått sånt klipp. Och ja, det ser ju vansinnigt lätt ut åtminstone!
Men jag får väl se om jag kan tejpa fingrarna på nått lämpligt sätt och prova mig fram :)

Förstår inte hur ni lyckas få så raka streck etc på era nagelkonster! Jag har fullt upp med att hålla lacket på nageln :p
Så ja, om jag lyckas med denna vattenkonst kanske det är ett bra mellanting för min del åtminstone.
Synd att mina naglar har blivit helt kassa efter 3 omgångar med lack efter varandra (1 vecka med vardera lack), hade inte underlack så förhoppningsvis är det "bara" det som var problemet...

Riktigt läckert! :D Aldrig provat water marble, men man blir ju lite sugen ändå.. Gillar dina färgval! :)

Jag kände för färg idag men är inte riktigt lika nöjd med mina egna val, hahaha x'D Jag känner mig som en giftig spindel. ;) (Mer orange och mindre laxfärgat i verkligheten.. x) )
2sa16j9.jpg

Berätta mer om det gröna lacket!! Vill haaaa.:D

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
363
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 292
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 229
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?