Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

kl

Ehm.. jag råkade klicka hem fyra nya lack. Det bara blev så. Två lila pixie dusts från Zoya, ett nagelstärkande lack och ett hyfsat nuderosa från Seche (visste inte ens att dom gjorde färgade lack).
Men jag kan motivera allihop! Har suktat efter lila texturlack ett bra tag, mina naglar går sönder och jag har inga diskreta lack :D :bump:

Båda! :D Jag kunde inte bestämma mig för ett, och sen när jag såg vad jag får i skatteåterbäring konstaterade jag att jag gott kunde få båda :bump:
Det kommer ju bli så gott som köpstopp sen när jag ska plugga, så jag får passa på nu ;)

Gött! Det är helt rätt prioriterat det! :D
Jag har Carter och Chita av Pixie Dusten, och det jag kan klaga på är torktiden... Torkar inte alls så fort som många andra strukturlack tyvärr.

Vad trist! Men det får det vara värt!

Apropå torktid. Testade OPI Purple With a Purpose för några dagar sedan, det torkade ju för sjutton aldrig! Efter flera timmar kunde jag fortfarande skada det av misstag genom att sätta naglarna mot något (så ganska snart såg det ut som nåt slags strukturlack när det var fyllt av tygmönster från att jag lagt handen mot stolen)

Sånt blir man ju fan galen på :p

Kl
Nu har jag haft struktur på naglarna de senaste tre lackningarna... Oerhört sugen på blankt, glansigt och slätt, men frågan är bara vad :p

Grejen med Isadoras "holografiska" glitterlack är ju att man "ska" ha dem över andra lack. Självklart går det ju ha dem för sig själva med, men som du säger så kräver det sina lager... :p
Ocean Crush är jättefint! :)

Om jag ändå vetat det innan jag köpte det :P Blir det snyggast med kontrastfärg då eller bara en annan nyans av samma under? Plockade med mig en liten Depend nånting i vad jag tror är typ min naturella nagels färg fast lite skimrande för att pröva nån dag. Ska pröva under crushen också för det enda var egentligen att jag tyckte det var en sån tråkig kontrast mellan rosa och vit del på nageln innan jag hade kladdat på tillräckligt många lager :o

Testa dig fram vet ja!
Det kan nog bli jättesnyggt över svart skulle jag tro! :)

Och att lägga crushlacket över ett nudefärgat lack blir säkert jättebra, även om jag själv inte har något emot att lägga tre lager av ett lack för att få det fint. :)
Vissa lack är ju väldigt skira och tre lager tycker jag är helt okej. Men prova över det lack du nämner, eller kanske ett i ungefär samma färg som Ocean Crush (vilket för övrigt är så fint! Lite sugen på att köpa det, men borde inte handla lack på ett tag... :p)

*kl*
Visst var det nån som tipsade om nåt motsvarande trind här i tråden för ett tag Sen? Nån som minns vad det hette?:)

Det var jag!
Duri Rejuvacote! Har precis börjat använda och so far so good!
Finns på Ebay för 67 spänn för en flaska!

Blev några nya Gellack igår! Kunde inte hålla mig när jag var på Cubus haha. Det var även ta tre betala för 2 på hela Depends sortiment. Det blev (utöver färgerna) ett baslack, ett topplack och en rengöringsflaska :)

Var även tvungen att testa allihop idag såklart! Allihop var skitsnygga men de blev inte bra på bild, men ska se om jag kan fixa bättre ljus imorgon. Speciellt Midnight Glitter (1011) och Princess Sparkle Glitter (1013)! Fick även ett rosa lack som är skitsnyggt. Men det hade jag inte framme så det fick inte vara med.
Föredrar även att ha glitter då det faktiskt håller längre! De vanliga färgerna är lättare att pilla bort haha. Men glitter är ju snyggare också ;)
np2tqf.jpg

KL

Ni som provat Trind Nail Repair - jag har joinat er, kört dagligen en vecka nu.
Men ni som kört lite längre tid, hur lång tid tog det innan ni märkte nån skillnad?

KL

Har ni provat någon variant av underlack för glitterlack?
Jag ÄLSKAR glitterlack, men HATAR att det är så jobbigt att få bort.

Testa vanligt trälim om du har det hemma. Vet flera som gjort det och det verkar funka helt okej för att ha glitter någon dag eller två, och sen bara skala bort

Läckert! Måste varit jättepilligt? :)

Busigdemon, jag märkte skillnad snabbt. På bara några gånger tyckte jag! Sedan ökade det successivt :) Nu har jag skalat bort alla mina naglar (nervöst tics jag har) så jag måste dock börja om från början, buhu.

KL

Köpte förövrigt Depends lite ljusare nougatfärgade lack i helgen, 381 är färgen tror jag. Tycker den färgen är så himla snyggt, trots att den är väldigt neutral och enkel. Gillar att den drar liiiite åt lila/rosa snarare än brunt liksom.

Njae, ganska opilligt faktiskt :p
Och lätt att göra! :)

Blåbär: jag har provat Isadoras. Det ut och luktar som trolig. Glittret på två naglar trillade av typ direkt för min del. Och naglarna blev missfärgade :p

KL

Ni som provat Trind Nail Repair - jag har joinat er, kört dagligen en vecka nu.
Men ni som kört lite längre tid, hur lång tid tog det innan ni märkte nån skillnad?

Jag har kört Trind i typ en månad nu. Dock så gör jag helt fel och tar inte bort det varje dag utan använder det som vilket underlack som helst med nagellack direkt på (som håller några dagar) så jag förväntar mig inga snabba resultat. Nu har jag iaf fått lite längd på naglarna (fortfarande kortare än sleepans leopardmönstrade :p) och jag tycker att de känns lite starkare, böjs inte bara jag nuddar dem iaf. Utmaningen blir nu de närmsta veckorna om de kommer hålla eller om de kommer flisa upp sig halvvägs till nagelbandet som de brukar efter en period med nagellack :nailbiting: Håll tummarna för att de håller!

Jag skaffade Seche vite också och jäklar vad bra det är! Fast tyvärr blir det lite för enkelt att skala av hela lacket för en som inte kan låta bli att pilla...

Nån som har ett trindlack liggandes hemma, tänker på er som fick problem av det. Isåfall skulle jag gärna köpa av er om jag får :) tänker på nagelstärkaren!

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
365
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 229
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka