Nagellackskonst! *Bildtråd*

@Prosit

Vad kuuuul med paket! Mvh, shoppingsugen :angel:

Edit: Det är fri frakt på ordrar över 75 dollar på cherryculture just nu, jag kommer nog inte upp i den summan själv men om någon är sugen på en sambeställning (ping @Sleepan :angel:) så hojta. Maaaaaassor av China Glaze på rea...

Självlysande neonlack, två China Glaze i mörkrosa, en jellyvariant o en vanlig.... dekaler som ser ut som spets eller nätstrumpor, en massa, massa, massa bling! Väntar fortfarande på självlysande nageldekorationer. Nu har jag målat med en China, som är lite för mörk för mig känner jag.... testade att lägga svart nät på en, och champagnefärgat på en, den första blev bäst. Idag ska jag måla på självlysande o se om det funkar. Det SKA funka i vanligt mörker, så jag hoppas.... vore trist om det är som mina andra jag köpte som bara funkar i blacklight med tanke på att jag aldrig går på krogen o därmed inte kommer få se dem lysa..

Lite blått, lite bling och lite krumelurer :love:

141109-klor_zpscd68b9e4.jpg

De små svansarna på krumelurerna är pga en otroligt seg konsistens på mitt svarta lack från Colorshow... hatat det lacket från början. Borsten är värdelös o lacket blir klumpigt o svårmålat med streck som följd. Har provat att spä ut den, men det fungerade inte heller bra. Slängt skiten nu o köpt Isadoras svarta i stället, mycket bättre.

Gjorde ett tafatt försök till nån slags gradient. Ett silvrigt NYC och Essies on a silver platter. Det glittrar i alla fall :angel:
2014-11-10-0957_54607e12e087c31f7ab2bfc4.jpg

Ursäkta mina nagelband osv.

Fint!

Jag är lite sugen på några av lacken!
Och annat från Nyx. Du som är min sminkguru - vet du något man bör ha därifrån? Någon bra primer skulle va fint!

Fint!

Jag är lite sugen på några av lacken!
Och annat från Nyx. Du som är min sminkguru - vet du något man bör ha därifrån? Någon bra primer skulle va fint!

Tack! :)

Haha, guru, verkligen? :D Alltså, de verkar mest ha NYX kvar i sminkväg ju? Hade för mig att de hade lite andra märken också men antingen minns jag fel eller så har de utgått. Jag har ingen riktig koll på NYX primers, men jag hade nog satsat på deras setting spray och använt under sminket helt enkelt (om du är ute efter att det ska sitta bättre. Är det porer osv du vill åt gör det nog ingen större skillnad), en sådan ska jag nog ha om det blir beställning. :)
Annars är deras rouge fantastiska och läpprodukterna likaså. Deras transparenta puder har jag också sett hyllas men har ej provat själv. :)

(Ursäkta OT)

Vilket märke har de mest täckande lacken? :) Även i de ljusa nyanserna! Gör man mönster så vill man ju bara lägga ett lager av varje lack, och då funkar det inte om det inte täcker ordentligt.

Vilket märke har de mest täckande lacken? :) Även i de ljusa nyanserna! Gör man mönster så vill man ju bara lägga ett lager av varje lack, och då funkar det inte om det inte täcker ordentligt.

A England har väldigt bra lack när det gäller att täcka på ett lager.

Formen på naglarna ser lite skum ut, men det är för att jag har ett ljusare lack under det svarta, och inte var supernoga när jag målade så i kanterna syns det lite på vissa ställen... ska åtgärda i morgon med minipenseln, men armarna orkade inte mer idag :)

Smyger in från Senior och undrar om ni kan ge mig tips...

Mitt nagellack flagnar ibland bara en eller två dagar efter applikation, så att jag kan dra av nagellacket från hela nageln. Jätteirriterande!

- Jag använder underlack (Essie) ibland, men det gör ingen skillnad

- Har flera olika märken på färglack (Essie, Isadora, OPI, etc.) och det verkar inte heller spela någon roll.

- Som överlack använder jag Seche Vite.

- Jag är noga med att ta bort allt gammalt nagellack, tvätta bort all remover med tvål och vatten och sedan låta naglarna torka helt innan jag börjar måla.

Mina naglar är långa och tjocka, så kvalitén på dem är super.

Vad gör jag för fel?

Smyger in från Senior och undrar om ni kan ge mig tips...

Mitt nagellack flagnar ibland bara en eller två dagar efter applikation, så att jag kan dra av nagellacket från hela nageln. Jätteirriterande!

- Jag använder underlack (Essie) ibland, men det gör ingen skillnad

- Har flera olika märken på färglack (Essie, Isadora, OPI, etc.) och det verkar inte heller spela någon roll.

- Som överlack använder jag Seche Vite.

- Jag är noga med att ta bort allt gammalt nagellack, tvätta bort all remover med tvål och vatten och sedan låta naglarna torka helt innan jag börjar måla.

Mina naglar är långa och tjocka, så kvalitén på dem är super.

Vad gör jag för fel?
Byt underlack och se om det gör skillnad.

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
366
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 263
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Surkål