Nagellackskonst! *Bildtråd*

Någon som provat isadoras holographic nails? Täcker glittret eller måste man måla i omgångar?
http://www.bubblebox.se/bilder/artiklar/zoom/isa220870_1.jpg

Det täcker inte superbra men det blir bättre om man svampar på det. Det är min absoluta favorit till att göra glitter gradients! Det går så lätt och snabbt att jag blir lika förvånad varje gång :up: (tipparna är lite slitna på bilden dock)
1002680_692002600862985_6740082809887239901_n.jpg

Fast särskilt holografiskt är det inte så är det just holografiskt du är ute efter så hade jag letat vidare.

Jag funderar på att köpa hela serien, har två stycken nu (plus två likadana som jag fick in present. Så typiskt att jag skulle få exakt de jag redan hade :meh: Passade då på att blanda i extra glitter i de två extra, så nu har jag ett guldigt och ett grönt som täcker jättebra!), måste bara övertala plånboken om att jag faktiskt behöver nagellack för 500kr till :angel:

Läckert @purity_666 ! Hur gör du mönstrerna? För hand?

Vet att det nämnts i tråden tidigare hur man gör för att inte få dessa fula linjer med seche vite. Jag använder så det är en fet droppe på penseln men ändå så blir det såhär, hur ska man göra? Eller finns det lika snabbt topplack som inte drar ihop färgen?
16628_10152823362081461_7901141348512010801_n.jpg

Vet att det nämnts i tråden tidigare hur man gör för att inte få dessa fula linjer med seche vite. Jag använder så det är en fet droppe på penseln men ändå så blir det såhär, hur ska man göra? Eller finns det lika snabbt topplack som inte drar ihop färgen?
Så där blir det för mig med och så börjar det flaga efter en dag typ. Jag har därför slutat använda det om jag inte kommer på om jag ska göra nåt speciellt och vill ha naglarna målade.

Nej det är nagelfolie. Den är genomskinlig med bara mönstren på. Enkelt!

Kanske målar du på topplacket för tidigt så inte underlacket hinner torka ordentligt? Jag har aldrig haft problemet. Jag gillar CND snabba topplack annars. Heter speedy.

Nej det är nagelfolie. Den är genomskinlig med bara mönstren på. Enkelt!

Kanske målar du på topplacket för tidigt så inte underlacket hinner torka ordentligt? Jag har aldrig haft problemet. Jag gillar CND snabba topplack annars. Heter speedy.

Nämen! Vart köper du dina? Haft nagelfolie i omgångar med sjuk varierande kvalitet - allt från att de ser nya ut efter 5 dar på festival till ser skit ut efter 1 dag på jobbet.

Det är ju det som är halvagrejjen med seche vite, att de ska på innan färgen torkar för att binda den o sen försegla så dt torkar snabbt.

Nämen! Vart köper du dina? Haft nagelfolie i omgångar med sjuk varierande kvalitet - allt från att de ser nya ut efter 5 dar på festival till ser skit ut efter 1 dag på jobbet.

Det är ju det som är halvagrejjen med seche vite, att de ska på innan färgen torkar för att binda den o sen försegla så dt torkar snabbt.
Jag har alltid väntat tills underlacket är lite torrare och slipper då ränder. Med CND har jag aldrig haft problemet dock.

Köper billig folie på Ebay. Har dock hittat absolut bästa limmet: Kami heter det. Finns också på Ebay, lite dyrare men riktigt bra.

Jag har alltid väntat tills underlacket är lite torrare och slipper då ränder. Med CND har jag aldrig haft problemet dock.

Köper billig folie på Ebay. Har dock hittat absolut bästa limmet: Kami heter det. Finns också på Ebay, lite dyrare men riktigt bra.

Får lägga nya lager ikväll o prova lite, brukar inte synas så mkt, men i dessa lusare färgen jag tenderar att vilja ha nu mot våren så syns det tydligare.

Åh gjorde ett snabbsök, inte tänkt på Ebay tidiagre :banghead: ska nog beställa lite ikväll =) tack för lim tipsen, klart värt antar jag - såg nån sålde det för 80kr o det kan jag lätt ta ;)

Får lägga nya lager ikväll o prova lite, brukar inte synas så mkt, men i dessa lusare färgen jag tenderar att vilja ha nu mot våren så syns det tydligare.

Åh gjorde ett snabbsök, inte tänkt på Ebay tidiagre :banghead: ska nog beställa lite ikväll =) tack för lim tipsen, klart värt antar jag - såg nån sålde det för 80kr o det kan jag lätt ta ;)

Ja prova vänta lite längre. Orkar du inte vänta kan jag tipsa om Essie quick-e. Ett medel man droppar på nagellacket så det torkar. Så kan man ha topplacket över sen. Finns också på E-bay

Ja de har miljoner folier på Ebay. Kami är klart bästa limmet jag använt. Vänta 5-6 minuter sen är det perfekt. Får nästan alltid perfekt resultat.

@purity_666 @Malin_L får prova det ananrs blir det att köpa nått annat, har verkligen inte tid, lust eller möjlighet att vänta på att 2-5 lager ska torka när man jobbar heltid, åker kollektivt, har häst o sen en kelsjuk kisse hemma.

Folie är ju iofs ett bra alternativ oxå. Hur länge brukar det ta innan du får hem (vet det beror lite på varifrån man bestället men på ett hum)? Hur länge håller foliet?

@purity_666 @Malin_L får prova det ananrs blir det att köpa nått annat, har verkligen inte tid, lust eller möjlighet att vänta på att 2-5 lager ska torka när man jobbar heltid, åker kollektivt, har häst o sen en kelsjuk kisse hemma.

Folie är ju iofs ett bra alternativ oxå. Hur länge brukar det ta innan du får hem (vet det beror lite på varifrån man bestället men på ett hum)? Hur länge håller foliet?

Brukar mest beställa från Kina. Tar mellan 1.5-3 veckor ungefär. Det är väldigt olika. Hong kong brukar gå lite snabbare.
Beställer man från Usa/England så går det på mindre än en vecka.

Det håller väldigt olika. Beror på vad man har under och över. Tycker inte själva folien spelar någon roll egentligen.

Är det nån här som har erfarenhet av caviar pearls?
Provade det för ett tag sen, men måste ha gjort nåt fel:o för varje gång jag tvättade händerna så bara rasade dom av:confused: Skulle jag haft på överlack av nån slag?

Ni som pysslar med naglar kanske kan hjälpa mig.
Jag använder en bra handkräm och nagelbandsolja.
Nagelbanden är fina men på sidan av nageln där nagel och finger släpper från varandra eller hur man ska förklara det. Där är jag snustorr. Förstår ni var jag menar på fingret? Behöver hitta lösning på det torra hörnet ;)

Provade det för ett tag sen, men måste ha gjort nåt fel:o för varje gång jag tvättade händerna så bara rasade dom av:confused: Skulle jag haft på överlack av nån slag?
Ja man behöver överlack, men de rasar rätt friskt ändå. Är nog mer en "fin inför fest" grej

Jag har testat en gång, satte så med gellack. Höll lite för bra :o:D

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
347
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 275
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 164
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V