Nagellackskonst! *Bildtråd*

10550894_10153030108697456_8191244797014802970_n.jpg

Vi har fått massa snö så.. rosa/grått/glitter känns väl lite passande sådär?
Min stackars kamera har dessvärre extremt svårt med fokus när det är glitter med.

Jag var och förlängde naglarna med akryl för lite mer än en vecka sen och kände att det här borde jag väl kunna göra själv... Så jag gjorde som en annan i tråden och har beställt hem akrylgrejer.
Såhär ser naglarna ut nu, blir väl lagom att fyllas på när jag får hem grejerna. Får se om det blir katastrof av det hela :D
20150202_114443_resized_54cf558ee087c348b772048b.jpg

Nagellacket jag önskar att jag hade upptäckt innan nyår... Snyggt, tåligt och busenkelt att måla! Det är glittrigare i verkligheten än vad som syns på bilden, och den tog jag dessutom innan jag fixade till lite där jag kladdat vid nagelbanden. Nåja, jag gillar Mavala!

2015-01-07_221529_54cf621d9606ee63bdd19017.jpg

Jag var och förlängde naglarna med akryl för lite mer än en vecka sen och kände att det här borde jag väl kunna göra själv... Så jag gjorde som en annan i tråden och har beställt hem akrylgrejer.
Såhär ser naglarna ut nu, blir väl lagom att fyllas på när jag får hem grejerna. Får se om det blir katastrof av det hela :D
20150202_114443_resized_54cf558ee087c348b772048b.jpg

Bara kolla så att märket inte är Sina! Är tydligen riktigt ruskigt! :/

Alltså jag vet att jag nyss postade detta, men jag är så barnsligt förtjust i mitt nya svarta lack att jag måste lägga upp en bild som gör det lite mer rättvisa! Blev dock tillsagd på jobbet då det tydligen inte anses vara "traditionellt" tillräckligt, så ikväll får jag tvätta av det och i fortsättningen försöka timea in att ha det när jag inte ska jobba på ett par dagar... Hmpf.

2015-01-08_122151_54d23b182a6b226ed4d51ddc.jpg

Aha, tänk att de är så konservativa. Nästan som att jobba på advokatbyrå :)
Ja, de har en jäkla massa standards som ska efterlevas vill jag lova - när det gäller allt från i vilken vinkel pennorna ska ligga i konferenslokalerna till vilken färg det ska vara på personalens naglar... Det var inte så konservativt på just "mitt" hotell tidigare, men nu har vi fått en ny chef som är lite mera strikt.

Nja, jag jobbade på en rätt normal advokatbyrå, och dök du upp där i mörka finjeans till kavaj blev du vackert hemskickad.

okej, det är ju en byrå det. Jag har jobbat på en hyfsat "fin" byrå i sthlm och där kunde delägarna dyka upp i shorts t o m en dag de inte skulle ha klienter. De hade naturligtvis både finbyxor och kavaj på rummet så de kunde svida om snabbt. Jag och mina kollegor som jobbade som sekreterare hade helt normala kläder på oss utan att någon kollade snett. Naglarna brydde sig nog ingen om.

Känner oxå ett flertal personer som jobbar på diverse byråer i sthlm och många av dem har spejsade gelenaglar utan att det är några som helst problem :)

Så, det är uppenbarligen helt beroende på vilken byrå det handlar om och kan därför inte generaliseras. :)

Naglarna blev fyrkantiga istället. Gillar runda och mandelformade men är aldrig nöjd med formen, kan sitta och fila i evigheter utan att det blir bra.
Dom var mattsvarta från början men mitt matta överlack från elf liksom "mattas av" (hehe) efter ett tag så dom blir nånstans mittemellan.

20150216_095722_54e1c8d8e087c33799ec5253.jpg

Åh, vilken rolig tråd
tråd! Blir imponerad av kreativiteten hos er alla.
Märker att det är dags för mig att börja vårda mina stackars naglar - blev lite inspirerad nu ju. :)

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
347
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 274
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 164
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka