Bukefalos 28 år!

Någon blodprovskunnig här?

tott

Trådstartare
I torsdags var jag på blodprov inför en vanlig hälsokontroll via jobbet. Igår (fredag) blev jag sjuk och testade idag positivt för Covid. Påverkar smittan, som väl fanns i mig redan i torsdags, resultaten på blodproven? Vilka värden kan påverkas i så fall?
 
Väldigt få blodprover påverkas av Covid om man inte är jättesjuk. Men meddela företagshälsovården för säkerhets skull så kan ju läkaren som tolkar proverna avgöra om något ska kontrolleras om när du är frisk
Tack. Vi får se om något prov är avvikande.
 
I torsdags var jag på blodprov inför en vanlig hälsokontroll via jobbet. Igår (fredag) blev jag sjuk och testade idag positivt för Covid. Påverkar smittan, som väl fanns i mig redan i torsdags, resultaten på blodproven? Vilka värden kan påverkas i så fall?
Det jag kan tänka mig är väl att sänkan är förhöjd och att antalet vita blodkroppar påverkats?

Men värden hänger inte riktigt ihop på det sättet.

/tanten som tar MÄNGDER av prover på olika saker varje vecka.
 
Det jag kan tänka mig är väl att sänkan är förhöjd och att antalet vita blodkroppar påverkats?

Men värden hänger inte riktigt ihop på det sättet.

/tanten som tar MÄNGDER av prover på olika saker varje vecka.
Vita blodkroppar brukar inte stiga vid covid.
Infektionsprover som sänka (SR) och snabbsänka (CRP) är inte säkert de hunnit påverkas då proverna togs innan symtom. Och vet inte om de brukar tas vid allmän hälsokontroll?
Men som sagt, bäst att din läkare får tolka som ser helheten.
 
Vita blodkroppar brukar inte stiga vid covid.
Infektionsprover som sänka (SR) och snabbsänka (CRP) är inte säkert de hunnit påverkas då proverna togs innan symtom. Och vet inte om de brukar tas vid allmän hälsokontroll?
Men som sagt, bäst att din läkare får tolka som ser helheten.
Tror inte sänkan brukar tas vid våra kontroller.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har lite lösa funderingar kring sjukperiod och krav på sjukintyg (från dag 8). Vilka frånvarodagar räknas? Vad jag förstår räknas...
Svar
4
· Visningar
670
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 557
Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
612
Senast: Elvasaga
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 692
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Hög matskål
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp