Någon här som har lämnat sin häst på tillridning eller försäljning ?

Håller med, 4000 är inte så dyrt. Lämnade min häst för bra mycket mindre till en privatperson men det gör jag ALDRIG mer om!! Hästen hålldes så tunn men revbenen syndes aldrig, betalade mer men fick ingen respons på att hästen fick mer mat. Hästen stod långt borta så 4 ggr/år besökte jag gården. Fick brev varje vecka om hur det gick (BRA) och hästen blev tävlad.
Tog tillbaka hästen och då var han helt hjärntvättad och tunn. Efter 2 v med krafft groov så var det en ny häst och ytterligare flera månader senare fick han tillbaka livslusten och blev glad och trevlig att rida. Något jag aldrig mer gör om och man har sig själv att skylla. Det är bara tråkigt för hästen. Nästa häst lämnar jag till en "känd" ryttare/inridn.ställe och betalar därefter och givetvis skall stället vara närmare mitt område, om jag nu lämnar ifrån mej någon mer häst...
 
Jag vill bara kommentera att det oftast är bättre att anlita en bra ridinstruktör/hanteringstränare som TILLSAMMANS med ägare/ryttare korrigerar hästen.

Det är ofta den som hanterar hästen dagligen och rider den som behöver korrigeras- inte hästen. Sorgligt men sant.

En häst som lämnas för tillridning återfaller väldigt ofta i gamla vanor när den kommer hem igen....pga av att hanteringen hemma inte förändrats.

/Kung Tulle
 
Ingick foder och strö i det oxå? Isåfall var det väldigt billigt.
 
5600kr inkl moms.
Hos ryttare som matchar upp och tävlar hästar i svår hoppning.
Stor unghästvana.

Om man vill ha hästen utbildad i dressyr kan man anlita ryttarens flickvän som har egna meriter upp till svår dressyr.
 
Hos Mattias.J Kostar det 8000 KR i månaden och då ingår allt..
 
har inte lämnat bort nån men atr emot för in och tillridning och tar 4.900 kr/mån för ponny o 5.500/mån för häst då ingår allt utom krfatfoder (beroende på att alla hästar äter olika kraft blir rörigt o köpa in)
Tar även emot försäljningshästar, vilket är billigare men då tas även 10-15% av försäljn.priset när hästen säljs.
Priserna är inkl moms
 
tittade på en salu häst en gång hos en "inridare" som tog 10000 i månaden men d vete fan hur hon lyckades få med detta tragiska och ur säkerhetssynpunkt livsfarliga stall...
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
949
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
2 717
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 142
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 479

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp