Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Vad kul att det gått bra för er! :D
Själv kom jag in på alla program jag valt så nu är det bara att välja och vraka! ;)
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

*harkel*
Jo, så att...
Jag skrev ju ett bra högskoleprov förra våren, när jag sökte farmaceutprogrammet.
I år ville jag bara veta hur långt detta högskoleprov skulle ta mig om jag sökte veterinärprogrammet - bara som en ren nyfikenhetsgrej :o...

Jag är antagen!! :banana: :bump: Ooops!!

Och jag kommer tacka nej till platsen, någon annan kommer få den.
Men det var en bra egoboost att se ANTAGEN på sin sida... :D
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Grattis Ameo!

kl

Jag kom in - men det räknade jag med - på svenska som andraspråk 30 hp. Halvfart distans. Återstår att kolla om det räcker eller om jag ska räkna med fortsättningskursen också.
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Trodde jag kommit in för jag såg ja och nej rutor, sedan blev jag utloggad och kom inte in på sidan, men senare loggade jag in och jag är reserv. Hoppas många svarar nej. ;)
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Jag sökte totalt nio utbildningar och kom inte in på någon. På mitt förstahandsval blev jag reserv 76 och på resten mellan 100-250 i reserv.

Jag har inte gjort högskoleprovet utan sökte på gymnasiebetyg så det visar ju på, ännu en gång, att gymnasiebetyg i sig, är helt jävla värdelösa.
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

KL

Tjohej, jag kom in på mitt förstaval. Är så in i bombens lycklig!!!! Väntat i ca 1,5 år på detta! Nu va de min tur!!! :D:D
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

KL

Jag ska bara läsa en 7,5 poäng kurs - men jag kom in! Min tredje i etologi (Hundens beteendebiologi 3).
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

KL

Jag kom in på bägge kurserna jag sökt: IT-säkerhet och Digitala Bilder, den ena är bra för jobbet och den andra för mitt intresse :)
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

*knapp*

Kom in på typ allt jag sökt innan det blev för många poäng och saker ströks. Tackade ja till allt så får vi se vad det blir. Sökte kurser som breddar mig, har en master inom etologi så det är lite angränsande och sånt som breddar ut den bevarandebiologi jag läst.

GIS-kursen ska jag i alla fall verkligen försöka läsa för det kan behövas inom det jag vill jobba med.
Sen en ekologikurs jag verkligen borde läsa eftersom jag helt saknar ren ekologi.
Food Ethics är jag riktigt sugen på också, så vi får se hur det blir med jobb o sådär om jag hinner med den också.

Det andra minns jag inte ens vad det var, haha. :D
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

*KL*

Jag hade sökt förskollärare i första hand och lärare i samhällskunskap, gymnasiet, i andra hand. Jag kom in på mitt andra hands val. Nu har jag sån sjuk ångest! Funderar på om jag ska jobba ett år, skriva högskoleprovet och söka om igen. För några veckor sedan hoppades jag att jag INTE skulle komma in på mitt förstahandsval, eftersom jag skulle tycka att det vore mer stimulerande att jobba med gymnasieelever, men nu blir jag osäker. Arbetsmarknaden ser inte alls lika bra ut på gymnasiet som på förskolan... Känns ju inget vidare att plugga 5 år och sen inte få jobb...
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

KL
Jag sökte lite i all hast i våras till sjuksköterskelinjen, då det var sista chansen att söka på mitt högskoleprov.
Vet inte om jag har möjlighet att plugga egentligen, men ville ändå kolla mina chanser.
Jag är 8:e reserv på HP-poängen, vet någon hur stor chans (risk ;) ) det är att komma in då?
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Du har nog väldigt goda chanser att komma in, det brukar i allmänhet kunna hända mycket fram till andra urval. :) (har inte koll på just ssk men generellt sett så bör du komma in)
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Den kursen (mikrobiologi och immunförsvar) har jag undervisat på! Tror dock inte att jag undervisar på den i höst..

//Qbaby
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

*harkel*
Jo, så att...
Jag skrev ju ett bra högskoleprov förra våren, när jag sökte farmaceutprogrammet.
I år ville jag bara veta hur långt detta högskoleprov skulle ta mig om jag sökte veterinärprogrammet - bara som en ren nyfikenhetsgrej :o...

Jag är antagen!! :banana: :bump: Ooops!!

Och jag kommer tacka nej till platsen, någon annan kommer få den.
Men det var en bra egoboost att se ANTAGEN på sin sida... :D

Det betyder att jag i så fall har reservplats 11! Me like! :bow::bow::bow:
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Jag har inte sökt någonting, vilket känns trist. Trodde aldrig mer att jag skulle vilja plugga efter examen då jag tömde alla energireserver med två jobb, uppsats, flyttar o.s.v. - men nu ett år senare så är jag sjukt sugen på att läsa lite annat än yrkesrelaterat och tänker mig typ språk...

Får nog bli till våren. DÅ blir väl dygnet 10 timmar längre? :angel:
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Jag är tyvärr bara 4 reserv på kursen jag ville gå i höst, hoppas dock att det ändrar sig.
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Blir så less att man inte kan stå kvar som reserv vad man vill så nu vet jag inte vad jag ska göra :(.
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Snurriga jag fick tänka till en extra gång & inser då att jag visst kan stå kvar som reserv till allt jag vill :).
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
34
· Visningar
2 098
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
840
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 033
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp