Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Inom mitt program har jag sökt Mikrobiologi och immunförsvar (10 hp), Biologisk statistik (5 hp) och Husdjurens anatomi och fysiologi (25 hp, fortsätter över vårterminen).
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Jag har sökt logoped i Lund. Sitter och känner mig hopplös över bostadssituationen där. Hyffsat säker på att jag kommer in dock, har 1,5 på HP och gränsen de senaste åren har legat stabilt på 1,3-1,4. Har någon något supertips på hur man hittar boende i en stad man aldrig tidigare satt sin fot i så mottages de tacksamt!
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Jag hade kanonbra betyg, men kom in på högskoleprovets poäng vilket var strax över medelresultatet. Så det är nog lite av ett lotteri. Vet att det var inte många som sökte via högskoleprovet när jag sökte in till förskollärarutbildningen.

Många har sagt till mig att man i princip alltid kommer in om man gjort HP, men jag vågar inte tro på det föräns jag har svart på vitt.

Var läser du & när var detta??

Vad var intagningspoängen på HP gruppen då och vad hade du?
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Måste du bo i Lund då?
På 10 min med tåg når du Malmö, Kävlinge, Eslöv tex.
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Jag har sökt för första gången och är väldigt nervös. Då jag inte var speciellt engagerad under mina gymnasieår har jag läst på Komvux i nästan två år för att få behörigheten.

Nu hoppas jag innerligt att komma in på mitt första val: Systemvetenskapliga programmet i Örebro. Annars har jag nödfallslösningar på olika distansutbildningar inom informatik och systemutveckling.

Det är med en skräckblandad förtjusning jag ser fram mot beskedet :)
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Om du inte har något emot korridorsrum (vilket jag verkligen rekommenderar när man kommer ny till en stad) så skulle jag kontakta alla nationer och höra hur man söker deras rum.

Vad gäller AF Bostäder så vet jag inte om det funkar likadant idag, men när jag började kunde man sätta upp sig i kö från ett visst datum och var man snabb den dagen och loggade in strax efter midnatt (framgick inte direkt på hemsidan att det var så det gick till så ett tips är att prova oavsett) så låg man bra till för de rum som var reserverade för nya studenter.
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Har sökt för att skriva C-uppsats i psykologi vid Göteborgs universitet. Blir min sjunde termin och sista innan jag går på masterprogrammet i psykologi vid ovan nämnda universitet.
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

kl

Jag har sökt in till PA i Göteborg, Karlstad, Stockholm. Örebro och Lund. Vet inte om jag verkligen vill börja plugga nu, så även om jag kommer in kanske jag avvaktar till nästa höst och drar utomlands istället :p
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Jag sökte "hantering av naturkatastrofer", 7.5 hp på Karlstad universitet men kursen blev inställd :( Jag var inte behörig på mitt andrahands val (biologi I). Däremot var jag behörig på mitt tredjehands val "hållbar utveckling ur ett säkerhetsperspektiv".

Vi får se. Jag var nog lite för nära väggen i vintras när jag pluggade samtidigt som jag hade en miljon andra åtaganden.
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Inom mitt program har jag sökt Mikrobiologi och immunförsvar (10 hp), Biologisk statistik (5 hp) och Husdjurens anatomi och fysiologi (25 hp, fortsätter över vårterminen).

Oh, vad läser man för program då? Jättespännande kurser lät det som.
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Verkligen spännande att se vad ni sökt för program & kurser. En del visste jag inte ens fanns.

Nu är det int så många dagar kvar innan man får besked, *håller minna tummar hårt* i år vill jag plugga. Efter allt negativt jag får genomlida nu behöver jag få se ljuset i tunneln o öppna ett nytt kapitel i mitt liv.
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

*kl*

Jag har en liten fråga, det kanske är någon här som vet hur det funkar? Jag gjorde en sen anmälan till ett tekniskt basår, nu står det att jag har meritvärde xxx av max (xxx). Vad betyder detta? På alla andra sökta utbildningar står mitt högskoleprovsresultat som meritvärde?
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Gud jag vill också ha svar! Ser såå mycket framemot det hela!
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Måste du bo i Lund då?
På 10 min med tåg når du Malmö, Kävlinge, Eslöv tex.

Helst ja, men jag söker även runtomkring. Tänker att det är lättare att hitta något halvdant nu och sen leta mer seriöst när man väl är på plats.

Om du inte har något emot korridorsrum (vilket jag verkligen rekommenderar när man kommer ny till en stad) så skulle jag kontakta alla nationer och höra hur man söker deras rum.

Vad gäller AF Bostäder så vet jag inte om det funkar likadant idag, men när jag började kunde man sätta upp sig i kö från ett visst datum och var man snabb den dagen och loggade in strax efter midnatt (framgick inte direkt på hemsidan att det var så det gick till så ett tips är att prova oavsett) så låg man bra till för de rum som var reserverade för nya studenter.

Oj! Jättetack för tips! Det ska jag absolut ta till mig :bow:
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Kul att se så många olika program!

Själv har jag sökt till Lärarprogramet för gymnasiet i Biologi, naturvetenskap och Estetisk Bild (separat alltså), lärare på låg- och mellanstadiet, husdjursagronom och ytterligare lite till :)

Jag tror inte det kommer bli några problem att komma in då tidigare intagningsbetyg legat mycket lägre än det betyg jag har.

Lycka till alla med era intagningar; hoppas alla kommer in på det de vill!
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Även jag kom in, vet dock inte om jag ska tacka ja eller vänta tills nästa år....
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Även jag kom in, vet dock inte om jag ska tacka ja eller vänta tills nästa år....

Är det inte bättre o tacka ja o sedan låta platsen vara liggande? Göra studieuppehåll. Än att börja om, söka igen o kanske inte komma in alls.

Så går mina tankar iaf. :)
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Jag kom in! :D Ja, programkurserna hade jag kallt räknat med att komma in på (:p) Men att jag även kom in på rättspsykologin är jag rätt imponerad och väldigt glad över! Varken mitt snittbetyg eller hp är särskilt bra, så jag trodde jag skulle bli reserv där eftersom psykologi känns så populärt att läsa.
Nåja, det kommer bli en hel del plugg kommande året, minst sagt. Men attans så skoj det ska bli!!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
840
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 021
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 922
Senast: Yrsel
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 298
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp