Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

memma

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder.
Finns det någon här som sökt till Högskolan till hösten?

Vad och var har ni sökt i såfall??
Tider går så långsamt tills det första antagningsbeskedet kommer 12 juli. O_o

Själv har jag sökt till Förskollärare utbildningen i Malmö + Kristianstad.
Hoppas innerligt att komma in!
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Jag har sökt evolutionsbiologi i Göteborg.
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Jag har sökt distriktssköterskeprogrammet på halvfart, distansutbildning via Karlstad universitet. Vet dock inte om jag vill plugga eller om motivationen finns, och så var det ju det där att man vant sig vid en heltidslön... Får fortsätta fundera.
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Jag har sökt PAO i Stockholm i första hand och Uppsala i andra hand.
Förra året låg antagningen på 1,3 på första urvalet och 1,2 på andra på Högskoleprovet och jag har 1,3, så lite smånervigt är det.
Dock har jag några ess i rockärmen, så plugg kommer det garanterat bli.
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Vet ni hur stor chans man har att komma in via högskoleprovs resultat om man har en bra bit över det som det legat på förra året och året innan (legat på samma de sista 3 åren)

Om man kolla på statistik från förra hösten, ser man hur många dem tagit in i varje urvalsgrupp samt hur många reserver i resp. grupp. Då står det 0 reserver i urvalsgruppen för högskoleprovet, betyder det då att alla som sökte i den gruppen med HP kom in??

I år är det rekord många som sökt, så det minskar min chans så klart.
Men om jag jämför med förra årets chans är årets större, då jag endast var med i 1 urvalsgrupp i Malmö och 2 i K-stad. I år är jag med i 3 urvalsgrupper på båda ställena. Så lite större chans är det. Fast jämnar kanske ut sig när det är så många fler sökande. :crazy:

Vi verkligen komma in då jag blivit uppsagd på jobbet o min anställning upphör mitten av aug.
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Kan ni logga in på antagning.se?
Jag får bara Servern hittades inte. :(
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Jag hade kanonbra betyg, men kom in på högskoleprovets poäng vilket var strax över medelresultatet. Så det är nog lite av ett lotteri. Vet att det var inte många som sökte via högskoleprovet när jag sökte in till förskollärarutbildningen.
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Jag har sökt en projektledareutbildning på 7,5 hp. Distans på Karlstad universitet. Just denna projektledarutbildning ingår i deras Informatikprogram och det är därför jag sökt den. I Örebro finns det också en projektledarutbildning på 7,5 hp, men går under pedagogiken. Eftersom mitt huvudämne är Informatik har jag valt den i Karlstad. Har 286 hp sedan tidigare... ingen katastrof om jag inte kommer in... ;)

/Lizzie
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Har sökt en universitetsförberedande kurs på distans, 7,5 poäng. Hoppas att jag kommer in :)
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Söker inom det program jag går, så jag har sökt ekonomisk rätt på Örebro universitet. Vet redan att jag kommer in då jag fixat alla poäng som behövs. :)
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

jag har sokt en forberendande matematik kurs pa 7.5 poang, och en matematik kurs pa 30 hp pa distans fran Stockholms universitet.

Har redan en masters och en kandidat + 90 poang avancerad niva inom biologi fran Uppsala sa hoppas att det inte ar nagra problem att komma in. Kanner att det ar matten som behover slipas pa innan en doktorand :)
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Jag har sökt några kurser som reserv bland annat i polska. Hoppas det blir mer givande än sommaren som är nu, kom inte in på någon av alla de alternativ jag valde.
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

jag har en kandidat + master inom biologi inriktning etologi, och hade inte tänkt plugga mer. :p Men har sökt lite ekologi-kurser för att bredda utbildningen jag har hittills. :)
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

*kl*

Alltid när jag läser trådar som den här och trådar om vilka yrken folk har så slås jag av vilken bredd forumet har! Det är rätt ballt.
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Jag har sökt konstvetenskap på halvfart/distans. Det är något jag velat läsa ett tag, får se om jag har tiden.
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Jag har tänkt att bredda min lärarbehörighet genom att läsa SvA på distans/halvfart. Det bör inte vara så svårt att komma in.
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Jag har sökt ett master-program i arbetshälsovetenskap, på halvfart och distans från Gävle. Med möjlighet att avsluta på magisternivå. Men förhoppningsvis fungerar det bra att jobba någonstans mellan 60-80 % och plugga 50. Om jag ens kommer in :p
 
Sv: Någon här som sökt till Högskolan HT-13?

Jag pluggar redan till socionom (t3 i höst) och kommer fortsätta med det, men kunde inte hålla mig ifrån att söka en distanskurs på halvfart i rättspsykologi på Högskolan Kristianstad också :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
34
· Visningar
2 091
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
840
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 025
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp