Bukefalos 28 år!

Någon med Skoda Fabia?

farin

Trådstartare
Behöver snart byta bil då den jag har lever på övertid... Har en tanke om att byta till mindre bil och har kollat lite på Skoda Fabian. Men undrar - går det att fälla baksätet helt platt? Om inte, går det att ta ut sittdelen bak och då fälla helt platt?
 
Skoda är ett fantastiskt märke, har ingen fabia men jag älskar min. Mina föräldrar hade en fabia i många många år. Väldigt lagom bil. På min Skoda går det att fälla baksätet helt, vet dock inte om det går på fabian men skulle tro det.
 
Behöver snart byta bil då den jag har lever på övertid... Har en tanke om att byta till mindre bil och har kollat lite på Skoda Fabian. Men undrar - går det att fälla baksätet helt platt? Om inte, går det att ta ut sittdelen bak och då fälla helt platt?
Du fäller lätt upp sittdelen och fäller ner ryggstödet, ryggstödets baksida blir då nästan vågrätt men inte helt. Det finns även en nivåskillnad mellan ryggstödet och det ordinarie bagagegolvet. Ingen skillnad om du tar bort sittdynan; den är ändå helt ur vägen när den är uppfälld.
Vill du ha ett helt platt golv och så stort som möjligt kan du ta bort sittdynan (snabbt och lätt), ta bort ryggstöden (rätt snabbt och lätt, kräver dock en skruvmejsel) och såga till en plywoodskiva (motsv) som får bli nytt platt golv. Utan skiva buktar golvet ner en del under sittpositionen.

Vill du köra så med last behöver du förstås tänka på lastsäkringen.
 
Du fäller lätt upp sittdelen och fäller ner ryggstödet, ryggstödets baksida blir då nästan vågrätt men inte helt. Det finns även en nivåskillnad mellan ryggstödet och det ordinarie bagagegolvet. Ingen skillnad om du tar bort sittdynan; den är ändå helt ur vägen när den är uppfälld.
Vill du ha ett helt platt golv och så stort som möjligt kan du ta bort sittdynan (snabbt och lätt), ta bort ryggstöden (rätt snabbt och lätt, kräver dock en skruvmejsel) och såga till en plywoodskiva (motsv) som får bli nytt platt golv. Utan skiva buktar golvet ner en del under sittpositionen.

Vill du köra så med last behöver du förstås tänka på lastsäkringen.
Är för att få in en hundbur som är djupare än bagaget, så tyvärr fungerar inte lutning. Skulle kunna ta bort allt som du beskriver, men tror jag ska kolla vidare på Ford Focus, VW Golf eller kanske Octavian i stället då. Tack för uttömmande svar!
 

Liknande trådar

Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 225
Senast: Jeps
·
Fordon Funderar att ev byta bil till hösten. Har idag en Kia Rio 2016 och det är i den storleken jag tänker mig. Gärna SUV- aktig, men inget...
Svar
19
· Visningar
685
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
341
Senast: AraSlei
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 617
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp