Någon mer än jag ska inte börjat tävla på lokalt ännu?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Mildis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 222
M

Mildis

Hej!

Det här året fick jag min första egna häst men jag har inte hunnit att tävla ännu, är 15 år snart 16. Känner mig som om jag kommer att vara värdelös på banan när jag kommer ut. Jag har en liten storhäst som jag ska försöka komma ut med till våren.
Jag tänkte bara fråga om det är fler än jag som inte började tävla för ens de var 15-16 år...? Skriv gärna varför och om du ha haft egen häst länge innan o.s.v.

// Matilda

Sv: Någon mer än jag ska inte börjat tävla på lokalt ännu?

Började tävla tidigare, men jag vill bara säga att du inte ska känna så. Sluta med att nedvärdera dig själv. Du kan vara hur duktig som helst utan att ens ha startat en klubbtävling. Det är inte att du har tävlat som avgör hur duktig du är. Det kommer gå jättebra ska du se, andas och kör ditt eget race!! Strunta i vad andra tycker, koncentrera dig på själva tävlingen och på upplägget så kommer det gå jäääättebra :D :bump::bump

Började tävla tidigare, men jag vill bara säga att du inte ska känna så. Sluta med att nedvärdera dig själv. Du kan vara hur duktig som helst utan att ens ha startat en klubbtävling. Det är inte att du har tävlat som avgör hur duktig du är. Det kommer gå jättebra ska du se, andas och kör ditt eget race!! Strunta i vad andra tycker, koncentrera dig på själva tävlingen och på upplägget så kommer det gå jäääättebra :D :bump::bump

okej tack så mycket :)

Hehe, jag är nog värre :P Jag är också 15, fyller 16, och har haft min ponny i 2 år nu.. Jag har aldrig tävlat lokalt faktiskt.. bara klubbisar :P Jag vet egentligen inte varför, jag gillar att tävla. Men både jag och min ponny är väldigt lättstressade. Jag blir stressad av alla krav eftersom jag är lite av den försiktigare typen. För jag MÅSTE göra som alla andra och flänga runt och hoppa 2 meter (överdrift..) och ställa mig framför hästar som reser sig o.s.v för annars är jag en fegis som är rädd för hästar. Har även fått kritik för att min ponny inte är en hetsporre heller. Bara för att han är lugn och trygg större delen av dygnet är han värdelös, tråkig och den dåligaste hästen man kan hitta. Dessutom är han ju född -91 också, sjukt gammal *host*. Jag tycker han är perfekt för mig, snäll och trygg läromstare som har gjort det mesta, men han är inte trög och sur. Verkligen en fin sammanhållning i stallet *host* :)

Jaa, så det är väl därför jag inte tävlar så mycket :P Sen så är det mest hoppning som gäller där jag bor, och jag är mer inne på dressyr.

Jag har inte heller kommit ut lokalt bara ridit flera klubbtävlingar.
Hade en gammal ponny tidigare och var inte så intresserad.
Jag ska göra debut både för mig och häst på loka nivå i år han är 157 cm född -02 fd. travare och välldigt ängslig och rädd för nya saker.
Låter toppen bra va?
Vi börjar med Lc:2 och ev ska vi rida samma dag en Lb:1 det är på hemmaplan.
Sen ska vi rida en Ld i hoppning är det planerat + några fler dressyrtävlingar.

Tänkte att om det går äckligt dåligt kan jag skylla på att hästenär så nervös? :angel: ;)

Lycka till! :) När blir din första tävling?

jag hade visserligen tävlat rättså mycket hoppning innan men startade min första lokala dressyrtävling när jag var 17år och visst jag var fruktansvärt nervös för att göra något fel, men det var inte så farligt det var många som gjorde mycket större fel än vad jag gjorde

Hehe, jag är nog värre :P Jag är också 15, fyller 16, och har haft min ponny i 2 år nu.. Jag har aldrig tävlat lokalt faktiskt.. bara klubbisar :P Jag vet egentligen inte varför, jag gillar att tävla. Men både jag och min ponny är väldigt lättstressade. Jag blir stressad av alla krav eftersom jag är lite av den försiktigare typen. För jag MÅSTE göra som alla andra och flänga runt och hoppa 2 meter (överdrift..) och ställa mig framför hästar som reser sig o.s.v för annars är jag en fegis som är rädd för hästar. Har även fått kritik för att min ponny inte är en hetsporre heller. Bara för att han är lugn och trygg större delen av dygnet är han värdelös, tråkig och den dåligaste hästen man kan hitta. Dessutom är han ju född -91 också, sjukt gammal *host*. Jag tycker han är perfekt för mig, snäll och trygg läromstare som har gjort det mesta, men han är inte trög och sur. Verkligen en fin sammanhållning i stallet *host* :)

Jaa, så det är väl därför jag inte tävlar så mycket :P Sen så är det mest hoppning som gäller där jag bor, och jag är mer inne på dressyr.

Okej, aa för mig är det lite att vi inte har någon bil som vi skulle kunna ha transport på, men vi ska försöka fixa det...

Jag har inte heller kommit ut lokalt bara ridit flera klubbtävlingar.
Hade en gammal ponny tidigare och var inte så intresserad.
Jag ska göra debut både för mig och häst på loka nivå i år han är 157 cm född -02 fd. travare och välldigt ängslig och rädd för nya saker.
Låter toppen bra va?
Vi börjar med Lc:2 och ev ska vi rida samma dag en Lb:1 det är på hemmaplan.
Sen ska vi rida en Ld i hoppning är det planerat + några fler dressyrtävlingar.

Tänkte att om det går äckligt dåligt kan jag skylla på att hästenär så nervös? :angel: ;)

Lycka till! :) När blir din första tävling?

Jag hoppas att det blir till våren och jag ska försöka få tag på en tränare där vi kan träna i ridhus, jag har bara en padock i stallet och den är så hård nu på vintern..

JAG! Ska ut nu i vår när jag fått mitt Gröna Kort och när vi slutmätt Ella. :bump: :bump: :bump:

hej! jag kan säga att jag är femton och har aldrig tävlat! kanske det blir en hopptävling på sommarlovet.. men inte så mycket mer än det..
jag tycker iaf att jag vill ha kontroll över min häst först.. okej han är värdens snällaste och så, men alla grunder skall sitta först innan jag börjar tävla :) jag har inte bråttom! :P

Jag är 17 snart 18 och har haft egna hästar + medryttare sen jag var 7 år och har inte ens varit med på klubbtävling.
jag är inte intresserad av det helt enkelt. Och skulle nog inte klara nervositeten heller. Jag nöjer mej med att sätta upp egna mål här hemma som jag sedan försöker uppnå.

hej! jag kan säga att jag är femton och har aldrig tävlat! kanske det blir en hopptävling på sommarlovet.. men inte så mycket mer än det..
jag tycker iaf att jag vill ha kontroll över min häst först.. okej han är värdens snällaste och så, men alla grunder skall sitta först innan jag börjar tävla :) jag har inte bråttom! :P

okej ;) joo lite så kan nog jag känna med och jag har ju haft lite problem med min häst så det är ju en ganska bra orsak, det har tagit ungefär ett år att få ordning på honom ;)

jaa, jag tycker annars att det är jättekul att sätta upp mål hemma! jag rider för privatlärare en gång i veckan (har uppe¨håll nu) och vi har redan gått framåt jättemycket! sen då när vi har fåttt grunderna påplats och hopptekninken lite bättre så kanske det blir någon liten tävling.. har du hästen på egen gård?

jag är 18 år, tränar för två tränare 2-3 ggr/veckan samt har haft egen häst sen jag var nio. Jag tävlade för första gången i höstas, ett klubbmästerskap på lånad häst. Jag ville börja tidigare men hade ingen bra häst då. Till våren ska jag och min pålle ut och prova på lite och se hur det går! Lycka till med tävlingarna! :)

Jag är snart 30 och har fortfarande inte skaffat egen häst eller tävlat mer än klubbtävling/utbytestävling.

Jag skulle nog iofs behövt mer rutin, eftersom jag lätt stressar upp mig, men det får gå ändå! När det nu blir...

Jag tävlade aldrig på ponny eftersom mina föräldrar inte var intresserade av att köra oss barn till några tävlingar eller träningar. Så när jag köpte min första storhäst var jag nästan helt grön inom dessa sammanhang (var skötare på en häst som jag startade ett par lokaltävlingar med som 17 åring) .

Kan ju säg att träningsmässigt hade jag mycket att ta igen.. red ganska dåligt som 18 åring tror jag... hoppas jag rider lite bättre idag i alla fall. Jag har nästan bara tävlat lätta klasser, några 130 har jag ridit (på mitt första uppfödda föl).

Det går nog att bli bra fastän man inte tävlingsridit sen unga år, men jag tror att man har ett litet handikapp gentemot de som tävlat mycket och skaffat sig tävlingsvana. Men det betyder ju inte att man är sämre som ryttare! Det finns folk som börjat tävla först i vuxen ålder och är framgångsrika. Allt beror på hur mycket du är beredd att satsa.

Jag är snart 22, jag har aldrig tävlat! :D Har varit hästmänniska ganska många år nu. Började när jag var 7. Har dock inte ridit lika länge utan i olika omgångar.
Jag är dösugen på att "tävla", Clear Round eller liknande. Har dock ingen häst för det för tillfället men hoppas hitta en!

Senast ändrad av en moderator:

Jag är 17 fyller 18 i juni, och har aldrig tävlat lokalt. Men 2005 tog jag grönt kort, och har varit iväg på några klubbtävlingar och clear round hoppningar:angel:
Att jag inte har tävlat lokalt än beror på att min arab är 20 och innan jag blev fodervärd på honom och började tävla klubb. så hade han aldrig varit ridhus:rofl: Han är fortfarande rädd men det går bättre nu, men väggar är farliga saker:angel:
Till våren har jag tänkt att vi ska ställa upp i en lokal Lätt D :rofl:

Jag är 18, snart 19 och jag har bara tävlat klubbtävlingar. Tycker det räcker så :D
Har haft egna ponnyer o hästar.
Nu har jag ingen häst som är i tävlingsskick så har inte tävlat på några år.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Honey07
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja tyvärr har mina hästar blivit en börda. De går på lösdrift jag har dom hemma och de får mat tillsyn flera gånger varje dag hovslagare... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 284
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 592
Senast: Edla
·
Övr. Katt Hej! Jag har ett stort dilemma kring mina två katter. Jag har en hona på snart 10 år, som jag haft sedan hon var kattunge och en hane på...
Svar
18
· Visningar
969
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka