Någon mer än jag som röstat i EU angående Sommartid?

Jag har röstat för konstant sommartid. Om det blir konstant vintertid är min mardröm jag får tillräckligt mycket depression av mörkret ändå. Men om vi får en till timme längre dagsljus på vintern så tror jag mitt mående kan förbättras lite iallafall.

Fast alltså solen kan inte EU styra över. Antalet ljusa timmar per dygn är samma, bara fördelningen skiljer sig.
 
Fast alltså solen kan inte EU styra över. Antalet ljusa timmar per dygn är samma, bara fördelningen skiljer sig.
Jag svarar hur det fungerar för mig. Den timmen på eftermiddagen skulle göra oerhört mycket för mitt mående. Det är enorm skillnad för mig när den fördelas till morgonen istället för eftermiddagen, och jag är inte en morgontrött människa, jag har dock mer ärenden ute på eftermiddagen.
 
Fast alltså solen kan inte EU styra över. Antalet ljusa timmar per dygn är samma, bara fördelningen skiljer sig.

Jag uttryckte nog mig lite otydligt i mitt inlägg, jag avsåg en timme mer ljus på eftermiddagen när jag oftare är ledig än på morgonen. På vintern är det ju mörkt både när man går till jobbet och när man går hem på eftermiddagen och om det förskjuts en timme så är det iallafall beckmörkt lite senare på dagen än vad det är nu med vintertiden.
 
Här röstat och klagat på att de använder vintertid istället för normaltid och att det borde ha alternativet byta tidszon i stället för sommartid allts då det ju är det som blir resultatet.

Glömde ju skriva att jag röstat för att ha "vintertid" året runt, avskyr omställningen och vill inte ha mörkt långt fram på förmiddagen på vintern. Har dessutom tagit till mig forskningen om att framför allt tonåringar inte borde börja skolan så tidigt som de gör nu. Med ständig "sommartid" blir det ju ytterligare en timme tidigare.
 
Här röstat och klagat på att de använder vintertid istället för normaltid och att det borde ha alternativet byta tidszon i stället för sommartid allts då det ju är det som blir resultatet.

Vi får se vad som händer. Det är debatt om att införa sommartid året om även i andra länder såsom exempelvis Storbritannien. Byte av tidszon blir det väl i slutändan. Fast även för andra länder så att det inte blir allt för bökigt att resa genom Europa.
 
Jag röstade tidigare för konstant sommartid. Egentligen spelar sommartid eller normaltid inte så stor roll, bara jag slipper skiftena. Men en timme extra ljus på eftermiddagen vintertid eller framförallt på hösten skulle inte vara fel
 
Röstade på vintertid.
Tiden det är ljust på vintern funkar fint om jag är ledig, tråkigare med ljust senare om vi skulle ha sommartid. Och det har ingen betydelse om jag jobbar dagskift och jobbar jag kväll så vill jag inte heller ha ljust senare.

Skiftena sker också nuförtiden så sent på hösten resp våren att det hunnit bli tillräckligt mörkt/ljust så jag upplever inget positivt av det.
 
Röstade för konstant sommartid. Annars vill jag behålla det som det är. Konstant vintertid känns riktigt vidrigt. En timme mörkare på eftermiddagen både på vintern och sommaren. Morgonljus har jag ingen direkt nytta av, antingen sover jag eller så sitter jag på ett tråkigt kontor.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp