Men den tidszonen finns ju redan inom EU. Det spelar knappast Bryssel någon roll ifall vi har samma tid som Helsingfors eller Berlin.Aha, du menar såDå har jag nog missförstått dig hela tiden
Ok, men det ser jag faktiskt inte som möjligt. Ett EU-beslut av den här typen ska ju gälla hela EU för att vara meningsfullt, annars kan ju varje land få välja fritt bara. Så som det var, innan EU bestämde att det skulle likriktas.
Att vi är oense om saken är ju lätt att konstateraJag tycker ändå inte att vi ska byta tidzon, eftersom jag tycker att vi ska ha den som vi ligger naturligt i. Sen hoppas jag ju att EU ska välja rätt i beslutet också, och därmed välja normaltiden. Men ska jag vara ärlig, så är jag tveksam till att EU kommer att komma överens i denna frågaOch diskussionen om när vi ska förväntas börja jobba är ju fritt fram för arbetsmarknadens parter att ta ändå, det är ju uppenbart så att vi önskar olika där och att våra dagar inte ser likadana ut längre som förr i tiden.
Tyvärr är ju arbetsmarknadens parter ungefär lika rörliga som Mount Everest. Med andra ord det rör sig ofta mycket långsamt på det området.