Bukefalos 28 år!

Någon som äter Paleokost eller vill börja?

_Maria_

Trådstartare
Jag hade tänkt prova på Paleokost i 2 veckor from imorgon. Är det någon som äter Paleo härinne eller funderar på att börja?

Om någon är sugen så kanske vi kan starta en egen Paleotråd:D
 
Sv: Någon som äter Paleokost eller vill börja?

Jag har ett paleotänk, men inte till 100 procent.
Grunden för min kost är att jag blandar paleo och GI :)
 
Sv: Någon som äter Paleokost eller vill börja?

Jag har också kört lite den stilen. Provade glutenfri kost i en hel månad, och utan gluten blir det väl automatiskt lågt Gi?

Men det ska bli spännande att se vad strikt paleo ger.
 
Sv: Någon som äter Paleokost eller vill börja?

Min son äter strikt paleo sen ett år tillbaka, och tycker att han mår mycket bra av det,
 
Sv: Någon som äter Paleokost eller vill börja?

Vad kul att det funkar för honom! Vad har ändrats hälsomässigt för honom nu med Paleokost?
 
Sv: Någon som äter Paleokost eller vill börja?

nej, det kan vara högt GI även utan gluten det hänger inte ihop alls. Många glutenfria ersättningsprodukter ligger väldigt högt i GI.
Paleo finns det lite olika tolkningar av också om man ska var petig ;) Jag kör en rätt liberal variant till vardags, använder smör och en del ost och använder rapsolja att steka i ibland och till majonnäs tex.
 
Sv: Någon som äter Paleokost eller vill börja?

Ok. Jag kommer köra helt utan mjölkprodukter hade jag tänkt:-)
 
Sv: Någon som äter Paleokost eller vill börja?

Han tycker att han känner sej lättare i kroppen, tränar ganska mycket.
 
Sv: Någon som äter Paleokost eller vill börja?

Jag hade tänkt prova på Paleokost i 2 veckor from imorgon. Är det någon som äter Paleo härinne eller funderar på att börja?

Om någon är sugen så kanske vi kan starta en egen Paleotråd:D

Jag kör inte strikt Paleo. Kör en egensnickrad variant av Paleo och LCHF/GI :)

Steker maten i kokosfett, har bytt ut grädde mot kokosmjölk, undviker onödiga tillsatser, äter inget socker eller vetemjöl, etc. Har tyvärr inte märkt några jättetydliga hälsoeffekter förutom minskat sötsug och mindre gaser i magen. Däremot så känns det som ett bra val ur framtida hälsosynpunkt, och jag uppskattar verkligen att inte vara godissugen :p
 
Sv: Någon som äter Paleokost eller vill börja?

Å godissuget hoppas jag verkligen försvinner för mig med, det är närvarande rätt ofta tyvärr:p
 
Sv: Någon som äter Paleokost eller vill börja?

Jag äter väl nån slags paleo/aip.
Jag testar vad jag tål och inte tål
Gluten och liknande är helt kört för mig, de flesta mjölkprodukter är också totalt kört, men jag testar och testar.
 
Sv: Någon som äter Paleokost eller vill börja?

Ja den sidan är jättebra! Jag följer en tjej på instagram som har en hemsida som heter ibalans, har inte varit inne där än men hon verkar ha bra recept av det man ser på insta iaf:-)
 
Sv: Någon som äter Paleokost eller vill börja?

Ja godis triggar godissuget. Men äter man snabba kolhydrater så triggar väl det också suget.
 
Sv: Någon som äter Paleokost eller vill börja?

Är ju inte lika kul kanske om man är tvungen att äta paleo om man inte vill. Hade du ätit paleo om du inte blivit dålig av alternativen?
 
Sv: Någon som äter Paleokost eller vill börja?

Jag började en 30-dagars Paleoperiod idag faktiskt :) Jag är nyfiken på vad det kommer göra med måendet att utesluta gluten och laktos, konserveringsämnen och smakförstärkare. Så därför kommer jag köra en strikt Paleo. Målet är inte att gå ner i vikt men jag tänkte mäta lite och greja ikväll för att se OM det gär nån skillnad, vägde mig imorse också så jag vet vad det startar på.

Började dagen med uppblötta chiafrön med en blodapelsin och en kopp kaffe med kokosolja i, helt okej start på dagen. Tog två matskedar chiafrön och la i en dl vatten igår innan jag gick och la mig, såg i morse ut som blötlagda linfrön ungefär och definitivt inte aptitligt. Det smakade dock ingenting, lite skum konsistens med slemmet men med apelsen nerrört blev det helt rätt bra faktiskt! Har även hunnit med ett mellanmål på jobbet som blev lite nötter och ett äpple.

Hur har det gått för dig då _Maria_? Ser att det nu är några veckor sen du skrev :)
 

Liknande trådar

Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
739
Senast: Sel
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
762
Senast: Fiorano
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 065
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 916
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp