Någon som använder messenger på datorn?

bettysmatte

Trådstartare
Jag använder messenger på datorn rätt ofta, och skulle idag skicka några bilder till en kompis. Döm om min förvåning när jag inte hittar symbolen/ikonen (den som ser ut som ett litet landskap) för att bifoga bilder/filer. Hur ser det ut hos er - kan ni skicka bilder/filer i messenger idag? De andra ikonerna/symbolerna har jag.....
 
Du har inte hamnat bland gifarna?
Hur då menar du? Vilken symbol ska jag klicka på för att skicka mina bilder? Jag kan välja dekal, välja gif, välja emoji, skicka en röstinspelning, spela ett spel samt ta en bild med snabbkameran (ikonerna i den ordningen som jag har dem). Mycket möjligt att det här bara är någon slags temporär förvirring från min sida, men vilken symbol ska jag klicka på för att skicka mina bilder??
 
Hur då menar du? Vilken symbol ska jag klicka på för att skicka mina bilder? Jag kan välja dekal, välja gif, välja emoji, skicka en röstinspelning, spela ett spel samt ta en bild med snabbkameran (ikonerna i den ordningen som jag har dem). Mycket möjligt att det här bara är någon slags temporär förvirring från min sida, men vilken symbol ska jag klicka på för att skicka mina bilder??
PÅ min dator är den längst till vänster som en bild av ett berg och en prick över
 
PÅ min dator är den längst till vänster som en bild av ett berg och en prick över
Det är PRECIS den symbolen jag menar! Men längst till vänster hos mig idag är "välj en dekal".... HUR konstigt som helst..... Jag kan ju prova att starta om datorn, men något annat kommer jag inte på.....
 
Hur då menar du? Vilken symbol ska jag klicka på för att skicka mina bilder? Jag kan välja dekal, välja gif, välja emoji, skicka en röstinspelning, spela ett spel samt ta en bild med snabbkameran (ikonerna i den ordningen som jag har dem). Mycket möjligt att det här bara är någon slags temporär förvirring från min sida, men vilken symbol ska jag klicka på för att skicka mina bilder??
Kan du inte dra och släppa från original platsen på datorn? 😊
 
Jag drog igång min dator (macbook), kan ladda upp bilder som vanligt på messenger. Har du prövat något så enkelt som att stänga facebook och logga in igen?
 
Markera, klicka/håll in musen, dra till fönstret, vänta och släpp? :confused:
På samma sätt som du flyttar mellan mappar mm.
Fast det är väl skillnad mellan att flytta något mellan utforskaren och messenger (jag antar att det är det du menar) jämfört med att flytta saker inom utforskaren?
 
Jag drog igång min dator (macbook), kan ladda upp bilder som vanligt på messenger. Har du prövat något så enkelt som att stänga facebook och logga in igen?
Har inte testat att logga in och ut ur facebook (är alltid inloggad). Däremot har jag precis startat om datorn. Ingen skillnad alls.
 
Jag gör det hela tiden till mail, messenger osv.
Du har rätt - det funkar :up:! (Om än lite klumpigt - men det kanske är för att jag är ovan)

Så här ser förresten min ikon/symbolrad ut:
Skarmbild-293_LI.jpg
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 357
Senast: hastflicka
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 377
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Förra veckan lyckades jag ta bort alla inkomna sms i stället för att radera det sista inkomna... Glömde att jag inte var inne på messet...
Svar
6
· Visningar
1 121
Senast: _Taggis_
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 473
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp