Någon som har någon Folkmusikfestival att rekommendera?

stjarnhimmel

Trådstartare
Jag vill gå på någon folkmusikfestival, gärna i sommar. Jag gillar speciellt irländska traditionen men lyssnar även på svensk folkmusik. Jag är dock även öppen för andra förslag.
För många år sedan var jag i Falun. Men vet inte hur den är nu?
Andra förslag?
 
Ransäter. De har både spelmansstämma och dragspelsstämma. Sistnämnda är mera fyllefest än den första men både bjuder på massor av svensk folkmusik!
 
Vet inte om den blir av i år, men kan i såna fall rekommendera Stockholm Folk Festival på Hesselby Slott. Jobbade som volontär första året de körde och blev såld på folkmusik:D
Väldigt blandat och många workshops:up:
 
Vet inte om den blir av i år, men kan i såna fall rekommendera Stockholm Folk Festival på Hesselby Slott. Jobbade som volontär första året de körde och blev såld på folkmusik:D
Väldigt blandat och många workshops:up:
Tack för svar.Jag har sett reklam för den. Men så såg jag att Tomas Ledin skulle spela för något år sen och tänkte att då har jag inte samma uppfattning som de vad som är folkmusik. Jag menar inte att vara överlägsen utan snarare att det är något annat jag var ute efter. :)
Men jag får kolla in programmet om det finns annat där om det blir av i år. Och Ledin är ju delägare i Hesselby slott så kanske därför han spelade där.
 
@stjarnhimmel: Falun Folk finns inte längre (gud vilka dimmiga minnen jag har av den :love:). Bingsjöstämman om man vill ha överdos fiolgnissel (många riktigt duktiga musiker är där). Sedan finns ju Musik vid Siljan också.
 
Tack för svar.Jag har sett reklam för den. Men så såg jag att Tomas Ledin skulle spela för något år sen och tänkte att då har jag inte samma uppfattning som de vad som är folkmusik. Jag menar inte att vara överlägsen utan snarare att det är något annat jag var ute efter. :)
Men jag får kolla in programmet om det finns annat där om det blir av i år. Och Ledin är ju delägare i Hesselby slott så kanske därför han spelade där.
Det är väldigt blandat, både svensk och utländsk folkmusik, svenska vissångare och MYCKET jam runt om på slottet med fiol och folkdans. Första året sjöng Tomas mestadels folkmusik, ihop med olika grupper. Var knappast schlagermusik;)
Väldigt blandat, fanns något för alla smaker:up:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 252
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag är 50 och har jobbat som uska och inom äldreomsorgen i hela mitt liv. Det Är kul men som många vet, stundtals lite tufft...
Svar
1
· Visningar
471
Samhälle Jag funderade mycket på strejkkulturen i Sverige när det var storstrejk i Frankrike för ett gäng månader sedan. Och nu strejk på Tesla...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
4 970
Senast: nullo-modo
·
Fritid Jag gillar att fota men nu förtiden använder jag bara mobil. Var många år sedan jag hade någon kamera. Men jag skulle nu vilja köpa...
Svar
12
· Visningar
525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp