Någon som har Windows 10?

Installerade nyss Win10 men har nu återgått till 7an då det ej gick att öppna "start-menyn" eller öppna "store" och "edge" (eller vad de nu hette?!)
Kunde inte ens stänga av datorn, ja eftersom ja inte ens kom in i menyn :mad:
Fick även upp nåt fel meddelande om RPC nånting (när jag försökte öppna store)...att de inte funkar eller vare va:cautious::confused:

Ladda ner win10 installation från microsoft sida då "Installera-windoms10- knapp" nere vid högra hörnet vägra dyka upp efter vår ominstallation av datorn.

Jag fick samma problem! Som tur var hade jag en genväg till kontrollpanelen på skrivbordet (min egen, jag är ofta där och fixar) så via den kunde jag nedgradera igen. I mitt fall var det på en lite mer prestandasvag win7-dator problemet uppstod.
På min nya win 8.1-dator har tian fungerat felfritt däremot.

Hur länge ska man vänta medan den uppgraderar? Jag startade uppgraderingen ca 9.45 i fm och det står fortfarande, kl 14.10, "vänta" i rutan. Börjar tappa tålamodet ... (datorn är rätt gammal, från 2009 så kan bero på det).
Jag gick in på microsofts hemsida och klickade på uppgradera och sen "kör", hade redan laddat ner uppgraderingen sen innan (länge sen). Har nu W7.
Några tips eller idéer?

Inga idéer.

Däremot vet jag att vi på jobbet har väldigt stränga order att absolut inte ladda ner tian. Vårt intranät funkar inte då.

Hur länge ska man vänta medan den uppgraderar? Jag startade uppgraderingen ca 9.45 i fm och det står fortfarande, kl 14.10, "vänta" i rutan. Börjar tappa tålamodet ... (datorn är rätt gammal, från 2009 så kan bero på det).
Jag gick in på microsofts hemsida och klickade på uppgradera och sen "kör", hade redan laddat ner uppgraderingen sen innan (länge sen). Har nu W7.
Några tips eller idéer?
uppgraderingen tog en jäkla tid på min fasta dator, jag tror faktiskt jag startade om uppgraderingen efter ett dygns väntan och inget knappt hänt och då har jag en dator jag köpte förra året.

En liten tanke om din dator som är från 2009 - har den de tekniska förutsättningarna att klara av Win10 kapacitetsmässigt, processor osv? Har du kollat den tekniska specifikationen på vad de rekommenderar?

Vi har många datorer på jobbet, främst gamla Vista-burkar som uppgraderats till Win7 men som inte kommer att klara av Win10 utan avdelningarna måste köpa in nya burkar istället.

Oj, min gick att installera på en knappa timme, inga problem alls. Min mammas dator fick min syster strula med under en hel dag då windows update inte hade körts på flera år typ. :grin:

Det jag mest är irriterad över win 10 är jag är tvungen att logga in mig på datorn med lösenord. :mad: Får inte bort det heller, även om jag kör punkt till pricka instruktionerna som gör att man slipper ange lösenord efter att ha startat om datorn. så får jag likförbannat ange lösenordet ändå. :banghead:

Jag har en laptop från 2007 och uppgraderingen till Windows 10 gick helt smärtfritt. Fast då hade jag laddat ned iso-filen så jag kunde installera från usb, jag misstänker att nedladdningen i samband med installationen kan vara det som ställer till det.

En liten tanke om din dator som är från 2009 - har den de tekniska förutsättningarna att klara av Win10 kapacitetsmässigt, processor osv? Har du kollat den tekniska specifikationen på vad de rekommenderar?
Vet inte vad det är för processor etc men när jag fick den där W10-ikonen nere till höger så kunde man ju kolla om datorn var kompatibel och enligt den så är den det.
Men jag har inte använt den sen i somras (har två datorer) så den kanske behöver ta ner andra uppdateringar först. Har sökt efter uppdateringar men får resultatet att det inte finns några tillgängliga.
Ska prova uppgradera min andra dator i stället, i den finns W10 i uppdateringar men jag hade inte tänkt uppgradera den så har bockat ur den vid varje uppdatering.

har du inte haft den uppkopplad på så länge så är det nog en hel del uppdateringar som behöver köras.
Jag skulle starta om datorn och låta den traggla igenom de uppdateringarna och sedan efter ytterligare en omstart installera win10.

har programvaran för win10 kontrollerat att din dator är kompatibel så ska den vara det :)

har du inte haft den uppkopplad på så länge så är det nog en hel del uppdateringar som behöver köras.
Jag skulle starta om datorn och låta den traggla igenom de uppdateringarna och sedan efter ytterligare en omstart installera win10.
Windows update säger att det inte finns några tillgängliga uppdateringar :down: har sökt flera ggr men ska prova starta om så kanske det dyker upp några. Minns inte om jag har startat om...jo det har jag, när jag installerade antivirusprogram! Det ska vara kompatibelt med W10 så just det borde inte vara problemet.

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
278
Senast: Wille
·
Fritid Jag har genom åren använt en tältlykta från Uco. Den har varit bra. Mysigt ljus och som dessutom håller fukten borta kalla nätter i...
Svar
8
· Visningar
438
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 535
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
1 039
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31