Någon som kan förklara?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Pip
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 214
P

Pip

Vad är en ALB-fil?
Hade en del bilder på min gamla dator som jag fick min son att lägga in på ett USB minne och sedan lägga över i min nya dator.
Redan här hörs ju hur otroligt händig jag är med datorer :D
Nu när jag vill plocka upp bilderna så är det bara som textdokument.
Trodde jag skulle kunna spara om dom som JPG men där går jag bet. Har provat att öppna filen i Paint och div. olika media program men det funkar inte.
Någon som har svaret på "felet"???

Sv: Någon som kan förklara?

Vad är en ALB-fil?
Hade en del bilder på min gamla dator som jag fick min son att lägga in på ett USB minne och sedan lägga över i min nya dator.
Redan här hörs ju hur otroligt händig jag är med datorer :D
Nu när jag vill plocka upp bilderna så är det bara som textdokument.
Trodde jag skulle kunna spara om dom som JPG men där går jag bet. Har provat att öppna filen i Paint och div. olika media program men det funkar inte.
Någon som har svaret på "felet"???

Kolla här: http://filext.com/file-extension/alb om det är något program som du brukar använda som sparar ALB-filer.

Hopps! Hjälp! Fattar inte vad det är jag ska leta efter :o
Känner mig väldigt dum :crazy:

Hopps! Hjälp! Fattar inte vad det är jag ska leta efter :o
Känner mig väldigt dum :crazy:
Vitsen med filändelser är att automatiskt hålla reda på vilka filer som hör ihop med (läs: har skapats av, eller kan läsas av) vilka program. Tillverkaren av ett program kan välja ganska fritt vilka ändelser som programmets skapade filer skall ha, men det är förstås inte så smart att använda filändelser som redan används av andra program om det går att undvika... som .doc för word-dokument, eller .wav för Wave ljudfiler eller .jpg för JPEG bildfiler. Det Unix länkade till är en lista över program som kan skapa eller läsa filer med ändelsen .alb . Du ser där att flera olika program kan skapa filer med det efternamnet. Titta om något av de listade programmen på den länkade sidan finns bland installerade program i din dator.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Samsung och min kompis har Iphone. Tidigare har vi kunnat skicka bilder till varann på messenger, men på sistone har de blivit...
Svar
10
· Visningar
8 401
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 989
Senast: cirkus
·
IT & mobiler Har köpt ny mobil efter snart två år med min gamla. Inte självvalt utan den har gett upp. :meh: Kopplade mobilen med datorn och...
Svar
4
· Visningar
589
Senast: em-pirre
·
IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 838
Senast: lisa412
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V