Någon som såg svår klass i Gärds???

Förra året tog dom bort bla inhoppet ivattnet i ***, den livsfarliga studsen som ryttarna bara vägrade hoppa, i lätt klass red många rutinerade ryttare demonstrativt förbi det smala styrhindret efter vattnet utan infångare som var tok för svårt för klassen. Ryttarna hade krävt infångare där fast banbyggaren och TD satte inte dit några iallafall, efteråt erkände dom att hindret var dumt samt att dom skulle ha haft infångare!!

I den ** förra året hade dom ett öppet hinder i vattnet som faktiskt är förbjudet!!
Så visst finns det många fel på banorna oavsett klass.

För några år sedan gick jag en lättklassbana som innehöll hur många rättuppstående hinder som helst samt grindar utan en enda markbom. Inte ens TD på den tävlngen visste om att man enligt TR var tvungen att ha utdragen markbom på rättuppstående hinder.

Det slutade med att några landslagsryttare fick tvinga banbyggaren att lägga dit marklinjer för annars skulle det bli en anmälan till Disciplinnämnden.

Så att alla banor är perfekta är långt ifrån sant :)

Hörnet ni pratar om är väl det hörnet med grav framför som ligger bortanför stenmuren alla klasser hoppar över brevid skogsdungen bakom vattenhindret!

Det är tredje året det hörnet är med och det har även varit med i ** klass.

Jag tyckte att den *** banan var förskräcklig förra året och det var bara Piia som lyckades få en rytm. Några ryttare kallade det banhoppning i *** klass :D

Gärds har inte bansträckning nog för en rytmisk *** och tycker väl att det var bättre förr med ** special i början av året. Tidsfel är det alltid mycket av i Gärds i dom högre klasserna.
 
Helt rätt :D Alla sa att det var banhoppning i terrängen i år med och jag kan ju bara jämföra med de *** jag red förra året som var bra mycket mer lika internationella *** än vad Gärds gör.
 
Fast nu tog de bort just det hindret för att alla hästar hade hoppat illa på det även innan Gunillas omkullridning.

Hinder byttes ut
Då enbart fem ryttare återstod i klassen valde man också att byta ut hindret mot en bredvidliggande, mer fyllt, hinder. Flera hästar hade visat sig göra lite sämre språng på just tredje hindret och man valde att inte riskera något.
 
Jaha, och varför var du struken då till terrängen.. här kommer jag och ska smyga mig fram och se om jag vågar säga hej så hör jag i högtalarna att du är struken... :crazy:

Är du struken varje gång jag kommer i närheten eller?? :angel:
 
Inte för att jag har med det att göra, men jag tror inte Fio var anmäld i Gärds överhuvudtaget..så det var väl någon annan kanske..?
 
Ha ha ha :D Nej det var som så att det var en ganska stor trakhener grav i lätt klass och Barcelona är lite tveksam till sådana och jag har inte lyckats komma ut och träna.
Eftersom jag skall sälja någon av dessa 2 hästar som dressyrhästar till Tyskland (kan man inte tro med tanke på mina fantastiska 76 straff i dressyren) :o :Dså ville jag inte riskera att det skulle hända något. Jag trodde stenhårt på att den graven INTE skulle vara med i lätt klass.
Hon skulle säkert hoppa den , hon har ju startat tom ** en gång i tiden men som sagt tänk om hon hade ramlat omkull och fastnat, då hade jag inte kunnat banna mig nog :crazy:

Såg du inte min fantastiska dressyr :angel: :D
 
För dom som inte visste att en häst kan sticka i trav på en liten 20x40 bana kan jag bara meddela att DET KAN DOM :D
(speciellt när dom är typ 177 som min häst är)!!
 
Nops, såg bara när några reda fram och dessutom vet jag inte vad din söta pålla heter.
 
Ingen som vet något om vad som hände med Linda och Dobbin då?? Dom brukar ju alltid ha så fantastiskt fina rundor.
 
Det var ngt hinder som stod inne i skuggan som Dobbin inte såg(man kom ifrån solen), så han bröt ut. Så enkelt men ändå så svårt...
 
Aj då! Ja det är en svårighet i sig när man kommer ur solen och in i skuggan. Ja det var synd.

Hoppas det går bra med honom och Sara nu iallfall :)
 
Sara och Dobbin var 2:a i CNC* på Sämsholm förra helgen, såg fint ut, hoppas han skärper sig i Italien oxå... Sara behöver det om inte annat. ;)
 
de hade 2 stopp på samma hinder, spetsen med grav framför. tyvärr inget alternativ i år
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 599
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 558
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 776
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 214
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp