Bukefalos 28 år!

Naivt med häst?(långt)

Sv: Naivt med häst?(långt)

Han säger att jag har noll koll, och han vill inte skaffa barn med en sån som mej.

Bara den där kommentaren skulle göra mig oehört skeptisk till om sambon verkligen hade så stor kärlek?
Han nedvärderar ju dig helt och hållet, och du vet ju inte om det kommer sluta där så ta dig en funderare på hur du vill ha det i förhållandet, du verkar resonera klokt i övrigt och verkar vara mer mogen än honom.

Om ni nu har pratat igenom saken innan och ni var överens, så hoppas jag verkligen att du fullföljer allt så att hästen blir din igen.


Stå på dig, och det är inte han som bestämmer hur mycket du skall lägga undan till ert gemensamma, utan det gör du enligt dina ekonomiska förutsättningar, och i normala fall diskussion med partnern, men i ditt fall verkar din sambo försöka styra över dig.
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Självklart är detta bara min sida av historen, din sambo har så rätt!

vågar inte visa tråden, då kommer jag nog få höra ett o annat om att jag lägger ut vårt privatliv här i tråden..vilket kanske iofs inte är rätt..men jag behövde stöd..och framför allt ärliga svar!


Det är mkt som ligger bakom, såklart, annars blir det ju inte sån dramatik över en sån här sak. Men för vår(hans) skull vill jag inte skriva allt här, lite får man ju tänka;)

Iaf är det så att han vill inte för han vill inte riskera att betala för mitt intresse om det skulle bli nåt med jobb, ränta osv. Vilket jag kan förstå o respektera, men jag får lösa det OM nåt skulle hända, för idag och framåt vad jag kan se har jag pengar. Och skulle han bli skadad har jag en buffert(som ska byggas på)

Han har sagt rakt ut att han inte orkar gå och må dåligt över att det är så här. Att ahn funderar på om det är så att vi kanske inte är menade att vara tillsammans och där är saker som hände innan vi blev tillsammas som stör honom, och det plus detta blir kanske för mkt för honom.

Jag trodde vår kärlek var stark nog att klara saker och respektera varandra..men man är ju två, och han har ju all rätt att känna det som han känner..antingen hittar vi en medelväg eller så blir det skilda vägar...men jag ser det inte så dramatiskt som han(situationen just nu)..Men vill att han ska vara lycklig..o jag med.
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Iaf är det så att han vill inte för han vill inte riskera att betala för mitt intresse om det skulle bli nåt med jobb, ränta osv. .

Det tolkar jag som att han inte är redo att ställa upp för dig... Pengar är bara pengar men HANS pengar ska gå till HONOM och du får klara dig själv? Trots att han tjänar mer än dig men bidrar procentuellt med mindre till hushållet och således kan lägga undan mer än du redan kan utan häst?

Man kan ju bara föreställa sig hur en skilsmässa med barn inblandat skulle se ut med en sån karl.
Vilken klippa... Och det låter precis som mitt ex. Min häst skadade sig ju och fick tas bort, jag skaffade hundvalp som en "kompromiss" efter det (mindre tid i stallet) men insåg ganska snabbt att hunden var mer lojal än sambon och kastade ut honom.
Min sambo idag ställer gladeligen upp för mina djur och mig, både med pengar, tid och engagemang.
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Fast han har ställt upp innan, då min foderhäst blev skadad..jag lånade pengar av mamma men senare la vi in den skulden i vårt huslån, på hans intiativ..så han blir sårad när jag säger att många har det så att dom lägger in en viss procent, för han tycker att han redan betalt mkt..Båda betalar ju på det lånetpå huset o det andra(lånet var på 9 000 kr till mamma) sen har vi köpt en bil till, som mest jag kör, dock åker vi överallt med den bilen om vi ska nånstans, så det är ju vår..den la vi oxå in i huslånet..så han är ju inte helt omöjlig

jag både förstår honom och inte..för hade dte varit omvända roller, så hade jag inte tvekat att ställa upp om det var något han alltid sysslat på med, brann för och älskade så som jag gör med hästarna.

Men han vill inte vara med om det igen...fast nu har jag ju en del buffert själv..

Sen är han rädd att om det går åt skogen så kommer jag bli så knäckt igen..om jag behöver sälja eller ngt annat..

men dte vet jag ju om, men jag vill inte tänka på ev. sorger, för då kan jag ju aldrig ha häst..

Han är realist..o det är jag glad för, men jag önskar att han bara kunde få se saker o känna som jag gör en stund, då hade han nog förstått lite mer o inte bara sett mig som en drömmare..
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Han är inte realist, han är manipulativ och egoistisk.

Ingen av oss vet vad som händer framöver. Hur tryggt vi än tycker att vi har kan oväntade saker hända och det styr vi inte över. Dock måste vi leva fram tills de händer och hantera situationerna vartefter de uppstår. Din kille verkar kräva att du ska leva efter norrländska devisen "hä ä inte lönt, hä ä ingen ide, hä gå int ..." ;)

Jag vet inte om du tänkt på det själv, men något jag reagerade på när du var glad och skrev att du fick köpa hästen var just formuleringen FICK köpa hästen... Vaddå fick? Han är inte din förälder, han är din partner. ´Du är vuxen och fattar dina egna beslut. Om han inte kan leva med dina livsval och beslut så måste han fundera över síg själv. Kort sagt - fixar inte han att vara ihop med en hästtjej så kanske han måste se över sin situation. Hans val hans beslut.

Jag har själv skilt mig, för 16 år sedan. Äktenskapet liknade det förhållande du beskriver. Jag for väldigt illa. Det tog lång tid att komma tillbaks efter. Därför reagerar jag på din situation, jag vill inget illa med mina inlägg - jag känner med dig.

Nu är jag sedan många sambo med en man som inte har något eget hästintresse, men som ställer upp på min kärlek för hästar. Aldrig något krångel om ekonomin. Visst kan han muttra ibland att "tänk vad vi skulle kunna ha utan hästar..." men inget allvarligt. Han förstår och respekterar mitt intresse. Han har satsat pengar utan att ens knysta ett dugg. :bow:

Det kan du också få!

Norrland
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

hmm blir lite ledsen när jag läser vad du skriver. Är bra mycket äldre än du troligtvis vad de nu har för relevans, :)

En sak har jag dock lärt mig med åren , du kan planera å kalkylera hur mycket som helst utifall att om etc etc men de har liten relevans i livets lopp.

Om jag kunde planera å förutsätta vad som kan ske i framtiden , vore jag minst miljardär :)

Människan spår men livet går sina vägar ändå.

För mig verkar din sambo vara väldigt rädd för allt som kan hända. verkar behöva livrem , hängslen , fallskärm , dykardräkt itifall att om , så går inte att leva...de blir inget liv de blir bara ett existerande.

Hur ska han göra om ni får barn snart ? barn kostar å de ställer till saker å ting som kan kosta.. ska han sälja ungarna då eller....:)

För mig verkar de som en ohållbar situation... han styr å ställer , påminner om ett stort kontrollbehov , och att bara ha mage å hota med att .. att inte vilja ha barn med dig om ja inte får som ja vill.... för de är ju de han egentligen sähger.......övergår min lilla fattningsförmåga.

De han har gjort ter sig mer som en gåva eller ynnest från hans sida gentemot dig än en helt naturlig sak er emellan.

Jg är bara rädd för att hans kontrollbehov ökar med tiden och var hamnar du då.?

För ärligt att komma med sådana krav å säga sådana oerhört nedsätande saker i en egentligen rätt banal fråga så till vida att de inte är en livsavgörande sak med häst eller inte.....är ja vet faktiskt inte vad ja ska säga.

Du lever ju inte ....du existerar genom hans vilja.....du är ju för tusan ung..de är nu du ska leva ..forma ditt liv..roa dig...njuta ..ha kul varqa upp över öronen kär....dansa å sjunga.... tids nog kommer andra tider....


tänk på att de du har gjort eller upplevt kan ingen ta ifrån dig...

tusen gånger bättre å ta chansen å lev än att på ålderns höst sitta å tänka ...tänk om ja hade köpt den där hästen tex.....

ber om ursäkt om ja varit otrevlig eller gjort de ledsen...men blir ledsen å läsa hur de är.....de SKA ingen ha så......:crazy:
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

men att du hela tiden måste argumentera för det DU vill!

Och man kan ju inte hela tiden gå runt,som din sambo verkar göra, och tro det värsta om allt, att allt ska skita sig, och tänk om det skiter sig etc.
Då kan man ju inte göra någonting alls här i livet ju!

Att han inte har egna intressen,(kanske även ingen tajt umgängeskrets?) det är inget sunt alls! Vill du gå hela livet och behöva stå ut med orimliga kompromisser?
Jag förstår verkligen inte varför det finns så många både killar och tjejer som nöjer sig med detta, och inte tror att dom förtjänar bättre:confused:

Det finns ingen ÄKTA kärlek i ett sånt förhållande,ursäkta men det är sant!
ÄKTA kärlek är ngt annat än ömhetsbetygelser genom gos och kramar. ÄKTA kärlek är ngt helt annat än "att gå med på" att låta sin partner göra si lr så.

Du lägger ju hans ord i din mun verkar det som..."han har ju rätt", "han är realist,det är bra".
Du försvarar honom hela tiden!
Skit samma om det finns hans version utav detta,mindre än hälften av det du skrivit skulle fått mig att be han fara åt helsike.
Bara hans velande ang. ert förhållande skulle få mig att känna mig kränkt, det han anser om dig.....

HAn säger inte "allt för att du ska va lycklig" utan "Jag orkar inte gå och se dig olycklig". Det är en STOR skillnad.
Det han gör,lr du tror han gör för din skull gör han ju enbart för sin egen egentligen!!

Men du verkar hela tiden intala dig själv att han är toppen. Först är du skeptisk mot honom, det är där realisten i dig kommer fram, och sen när han pratat sig varm så slätar du över allt och säger att han visst hade rätt egentligen.

Är man mitt i det så är det nog svårt att se,och jag kritiserar dig inte,utan förstår att det inte är så lätt....men jag tycker det är så synd att du på ngt sätt ändå kastar bort ditt liv!
Tänk dig ett jämlikt förhållande , där båda är lika mkt värda för den andre,utan orimliga kompromisser!
DET är vad du, ja alla, förtjänar.
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Jag hör vad du säjjer, och det är så jag känner!! Jag vill leva nu, o jag kommer ångra, för alltid om jag släpper min häst, som ger mig så mkt, och är otrolig att umgås med!

Jag blir absolut inte lessen över vad ni alla skriver, jag tycker det e bra o höra vad alla tycker, men svårt för mig att se det, antagligen för jag är i det..jag känner hela tiden en tvivl på mej själv, är det jag som gör fel, är dte jag som är otrolig krävande..

många som sysslar med hästar har inte egna, många sambos är inte förstående och många lägger in lika mkt i månaden..enligt min sambo..

men vad jag kan se här känns det som om folk för det mesta ställer upp för varandra..(vilket jag ser som en självklarhet)

Sen är det väl upp till var o en...

Tack för ditt inlägg! Du skriver från hjärtat känner jag, o det tackar jag för:bow:
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Vad vill din sambo att ni skall göra egentligen? Bara sitta hemma och spara pengar på hög ifall det skulle hända något?

Varför vill han och hela tiden talar om för dig hur mycket du skall lägga undan? Varför får du inte själv bestämma hur mycket du skall spara?

Varför skall du spara mer om du tjänar mindre än honom? :confused:

Fattar bara inte vad han vill ha ut av att bestämma över dig, låter i mina öron som stort kontrollbehov och "alarmklockorna" ringer. :crazy:
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Han säjjer att det är för att det inte ska skita sej o vi ska sitta i skiten sen med häst, hus o kansek barn så småningom..det jag ska spara ska vara till hästen allså..

Han har nog ett behov att ha koll, därför han är den som har mest hand om ekonomin..har bara blivit så o jag VET att det är fel..

Jag har själv alltid haft koll på ekonomin..jag har bott själv, haft häst, bil o dessutom försörjde min dåvarande sambo(en tjejkompis) när hon förlorade sitt jobb..o jag fixade det galant..så jag är ingen oekonomisk person, då jag pga mina föräldrars skilsmässa o massa bråk när jag var 17 år, fick klara hästen själv och lärde mig där hur man fick vända i vrida på slantarna, för hästen jag hade då var min bästa vän o jag skulle aldrig sälja honom, hade jag gjort det hade jag nog inte levt idag heller, för han höll mig uppe..tyvärr resulterade dte i att jag knappt åt under hela gymnasietiden, men jag var lycklig;)

Han vet att jag alltid tar hästarna framför mitt egna , o om det står mellan hästens mat eller min, så väljer jag alltid hästarna..får då e hästen välskött, o jag mår bra av att få ha MITT egna...han vill inte att jag ska välja bort mig själv..bland annat
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Du mår bra att få ditt eget .... men han vill inte att du väljer bort dig själv..:crazy:

De där går i mina ögon inte ihop..sorry...

Han är livrädd du skall börja ha ditt liv å kanske kräva vad du har rätt till.
Han klarar inte att inte ha full koll på dig å allting....

Gör dig själv en stor tjänst .. sätt dig i lugn å ro å tänk över allt som hänt sedan ni blev två. försök å vara rent logisk å nykter i dit tänkande....vilket jag tror du kan vara ..verkar så.....å se vad du kommer frm till å om de är vad du tänkt å vill ha av livet och framtiden....

för att vi sitter här o säger vad vi tycker å tror har ju ingen betydelse ....utan den enda som kan säga vad som är rätt eller fel i de här är ju du å vad du lkänner .. vi kan ju bara påtala vissa saker vi inte gillar eller tycker är märkliga....


i slutändan ligger ju allting hos dig ensammen..... har gjort den resan några gånger ..å de är ingen trvlig resa om man är brutalt uppriktig mot sig själv... men ja lovar dig du kommer igenom å man är betydligt klokare å starkare när man väl gjort den.....lycka till

nu ska ja inte tjata på dig mer....:)
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Nä, det var kanske lite motsägelsefullt iofs...

Ja, det är ju jag som sitter med facit i hand..men oxå svårt när man är i det..
Känner nej egoistisk som kräver att jag ska ha detta i mitt liv..men samtidigt varför ska jag inte ha det, är jag inte värd att ha det som jag behöver..för jag gör det..det är inte bara en hobby..det är mitt liv. Där jag hör hemma.

Tycker inte du tjatar, tackar istället för att du tar dej tid och är ärlig och delar med dig av dina erfarenheter..

det gäller alla som skrivit här!

Tack tack:bow:!
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Han vet att jag alltid tar hästarna framför mitt egna , o om det står mellan hästens mat eller min, så väljer jag alltid hästarna..får då e hästen välskött, o jag mår bra av att få ha MITT egna...han vill inte att jag ska välja bort mig själv..bland annat

Eller vill han inte att du ska välja bort honom kanske? Som det är nu gör han sig behövd, av dig. Är han osäker av sig?
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

du är inte egoistisk å självklart är du vär d det...

Hemligheten i ett bra förhållande i mitt tycke är att man tillåter varandra å så att säga ha sit eget liv i de gemensamma

Man måste gå gulla med sig själv ibland....:laugh:

du reder ut de här....
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Enligt honom lever jag i en dröm..o har ingen koll..

Och han verkar göra allt för att du ska ramla pladask med ansiktet nedåt i den leriga "verkligheten"..:crazy:

Han ska ju vara glad och stötta dig istället för att nedvärdera och trycka ner. Är han avundsjuk på att du är glad? Mår han dåligt och vill få dig att må lika dåligt eller varför gör han så här?

Jag köpte häst för drygt ett år sen. Det var min kille som fick mig att sluta vela och köpa hästrackaren. Han sa: Vill du göra det här och har råd så ska du göra det! Gör du det inte kommer du bara ångra dig. Uppstår problem kan man alltid lösa dem.
Hade det inte varit för honom hade jag nog fortfarande gått och velat. Tur att han pushade mig för jag ångrar inte en sekund, det är det bästa jag gjort i hela mitt liv!:D
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

många som sysslar med hästar har inte egna, många sambos är inte förstående och många lägger in lika mkt i månaden..enligt min sambo..

Vilken tur. Då kan du ju göra precis som du vill UTAN att han ska vara med och tycka ;)

Och btw. Nuförtiden får min sambo i det närmaste en käftsmäll när han talar om för mig att alla inte har egna hästar (är de något jag vet om livet så är det precis att inte alla har häst... annars skullle jag inte gråta blod över den saken i den utsträckning jag gör)

Edit: Din sambo påminner skrämmand emkt om en av mina vänners sambo. Just sättet att tala om att hon inte vet bättre, att hon "måste ju förstå att...", "lilla gumman" osv. Jag blir äcklad av honom numera. Hon är så blind att jag blir mörkrädd, och det värsta av allt är att de är i full gåg med att planera barnafödande, samtidigt som de "gör slut" varannan månad :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Naivt med häst?(långt)

Nu har jag varit en tyst läsare i denna tråden från starten, men jag vill ge dig en inblick i min uppfattning av situationen, utifrån mina erfarenheter. Vill börja med att säga att jag hoppas att du inte tar illa upp av det jag kommer att säga. Det är nämligen INTE det som är meningen...

Ibland när jag hör/träffar människor i, vad jag upplever det som, den situation som du är i så har jag lust att skaka om dem, för att de ska öppna ögonen o SE verkligheten klart. Men det går ju inte! ;)

Undrar om jag inte ska börja med att tala om hur jag uppfattar sin situation. Eftersom jag inte känner dig eller din sambo, så kan ju min uppfattning vara helt felaktig, den bygger på det du hittils skrivit i tråden. Däremot känner jag mig ganska säker på att jag inte är helt ute o cyklar i min uppfattning.

Det verkar på mig som om din sambo är en manipulativ person, som med förtäckta hot som t e x "vet inte om jag vill ha barn med dig", samt nedanstående förtäckta hot om att lämna dig:

Han har sagt rakt ut att han inte orkar gå och må dåligt över att det är så här. Att ahn funderar på om det är så att vi kanske inte är menade att vara tillsammans och där är saker som hände innan vi blev tillsammas som stör honom, och det plus detta blir kanske för mkt för honom.

Jag trodde vår kärlek var stark nog att klara saker och respektera varandra..men man är ju två, och han har ju all rätt att känna det som han känner..antingen hittar vi en medelväg eller så blir det skilda vägar...men jag ser det inte så dramatiskt som han(situationen just nu)..Men vill att han ska vara lycklig..o jag med.

Dessutom utnyttjar han era relationsmässiga problem till att skuldbelägga dig. Du har själv flertalet gånger sagt i tråden att du känner det som om det är "fel" på dig, och att det är därför som ni har problem.

Ovanstående är ju förträffliga sätt att manipulera; att skuldbelägga och hota för att få sin vilja fram.

Själv har jag haft ett förhållande i samma stil. Han använde hot om uppbrott samt skuldbeläggning av min person som roten till det onda i vår relation.

Jag ser att du, så som jag själv gjorde, slätar över hans beteende, och kommer med rättfärdigande av det. Personligen tror jag att man omedvetet gör det för att rädda sitt ansikte mot omvärlden, och slippa stå till svars för det val man gör. Om killen man är tillsammans med beter sig dåligt, vad säger det om ens person? Det är som ett skydd som skall förklara varför man stannar, eller hur? "Men han är underbar" "Han har ju rätt" osv osv... För varför stannar man hos någon som inte behandlar en som en självständig, levande, kännande partner? Då känns det ofta bättre att tillskriva partnern de egenskaperna än att medge att man "låter sig själv" bli behandlad på ett dåligt sätt.

Det finns bara en person som vet om detta är rätt kille för dig, och det är du. Du verkar inte helt säker på detta själv, därför skulle jag råda dig att, som Gubbtjyv säger, sätt dig ner, försök var subjektiv, ha endast ditt bästa för ögonen (prata med dig själv som du skulle pratat med din allra bästa kompis) och fundera på vad du får av din sambo. Kanske är han precis sådär underbar som du vill att han skall vara, men har svårt att se din sida av saken? Då får du utgå från det. Kanske är han inte alls så bra som du vill, och då måste du åtgå från det, och agera utifrån det.

Detta gäller inte frågan om du ska få ha häst eller inte (ska få ha???, vem behöver tillåtelse av sin partner för att genomföra ett livsval som är viktigt för en själv??), detta handlar inte om pengar (hur mycket han än försöker säga det), detta handlar inte om vad som komma skall med lån, barn, gård eller annat. Detta handlar om att få din sambo att acceptera att du är en person med lika stort berättigande till ditt liv som han har till sitt. Utan att behöva be om lov först.

Igen, jag hoppas verkligen inte att jag verkar för hård mot dig! Jag känner med dig, jag tror att jag vet vad du går igenom, och jag skulle så gärna vilja ge dig styrka att komma igenom det du måste.

Kanske är jag helt fel ute med mina antaganden, i så fall ber jag om ursäkt.

För övrigt tycker jag att det är ett vettigt val av dig att inte visa din sambo denna tråden. Mycket bra! Detta är din tråd om dina känslor med råd som skrivs till dig.

Varma kramar!

Jag vill tillägga en sak: Kärlek är inte kramar o kel, även om kramar o kel är en del av kärleken. Kärlek är att ta del av sin partners liv, att stötta denne i framgång och motgång, att finnas till när livet suger och man behöver släppa ut ånga o att glädjas tillsammans i framgång. Kärlek är att alltid stå vid varandras sida, även om sakfrågan kanske inte har ett givet svar. Kärlek är en varm famn att komma hem till när leran står högt på stallplanen, allt är grått kallt o tråkigt o hästen har slängt av dig. Kärlek är att vara den varma famnen när sambon har huttrat på golfbanan hela dagen i en tävling där han kom sist, men enligt handikapp borde vunnit. Kärlek är också passion o kel, men det kommer på köpet! :) Så uppfattar iaf jag kärleken...
 
Senast ändrad:
Sv: Naivt med häst?(långt)

*kl*

Jag måste dock få inflika att skaffar man en häst och det kommer att påverkas bådas ekonomi/tid så har sambon ändå något att säga till om. (I det här fallet verkar det ju dock inte göra det.) Vettiga argument får man respektera ( i det här fallet är de dock sällsynta).

Själv vill jag ha en hund till men min sambo anser att vi bor för trångt, jag håller inte med men respekterar hans åsikt och har väntat med att skaffa valp bara därför.

Bor man ihop så kan man inte fatta livsavgörande beslut gentemot sin sambos vilja bara för att man anser sig ha rätt att göra det, då faller också förhållandet till slut. Prata, diskutera, väga fördelar mot nackdelar och i de bästa fall kommer man fam till en kompromiss.
Känner man dock att ens sambo motarbetar en av "fel" skäl eller inte stötar en av egoistiska skäl - då får man banne mig göra som man själv vill, för om ens sambo inte vill ge en förutsättningar till att vara lycklig då får man göra det själv!
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

*KL*

Till TS:

Citat från dig nr 1:

Jag har själv alltid haft koll på ekonomin..jag har bott själv, haft häst, bil o dessutom försörjde min dåvarande sambo(en tjejkompis) när hon förlorade sitt jobb..o jag fixade det galant..så jag är ingen oekonomisk person, då jag pga mina föräldrars skilsmässa o massa bråk när jag var 17 år, fick klara hästen själv och lärde mig där hur man fick vända i vrida på slantarna, för hästen jag hade då var min bästa vän o jag skulle aldrig sälja honom, hade jag gjort det hade jag nog inte levt idag heller, för han höll mig uppe..tyvärr resulterade dte i att jag knappt åt under hela gymnasietiden, men jag var lycklig

Citat från dig nr 2:

jag känner hela tiden en tvivl på mej själv, är det jag som gör fel, är dte jag som är otrolig krävande..

Jag kan naturligtvis inget om ert liv och känner inte din kille, men detta, sett på avstånd, säger mig att du är en klok, ansvarstagande tjej som vet hur hon ska ta hand om sig själv och andra, och fixar det mesta.

Och att du har en kille som får dig att tro att du är ett fån som inte begriper nåt om hur det ska vara.

Jag tror att du börjar inse det, utifrån vad du själv börjar skriva i tråden. Detta handlar inte bara om att köpa en häst, det handlar om att göra dig fri, antingen med honom eller utan honom. Eller hur?

Kompromissa INTE!! Man har bara ett liv!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 518
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 868
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 877
Senast: Lhas
·
Relationer I en undersökning som Länsförsäkringar har gjort har man kommit fram till en summa hur mycket ett barn kostar fram till 18 års dagen. Då...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 780
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp