Sv: Namn!

Men vi har ett litet "problem". Både mitt och sambons namn börjar på bokstaven S, och nu även vår sons namn. Om ni fick ett till barn, skulle ni valt ett namn som börjar på S då? Eller skitit i det och tagit vilket namn som helst?

Jag hade valt ett namn jag gillar och sedan hade det nog bara varit en "bonus" om det namnet också började på S :) Tycker det är nog svårt ändå att hitta på passande namn och då sedan begränsa sig till bara namn som börjar på S. Det finns ju så mycket fina namn!
 
Sv: Namn!

Ja, det var fint! Leontine tycker jag också är vackert.

Weed> jag hade funderat lite på S-namn (Sam, Sara, Saga, Siri, Silas är väl vackra namn? Och du hittar säkert ännu fler i den här tråden!), men hade jag inte hittat något hade jag struntat i det.
 
Sv: Namn!

Mina heter Jan David Christian och Ellen Linnéa Alpina.

Jan är ett släktnamn från pappas sida och Christian från min sida. Linnéa hette min mormor som gick bort redan 1955 (när mamma var 6 år gammal). :)

Några fler barn är inte planerade så har inga nya namn på lut :)
 
Sv: Namn!

Min dotter heter Idun Linnea Merry

Idun bestämde så fort vi fått reda på att jag var gravid. Både jag och min sambo tyckte det var det absolut finaste namnet.
Linnea är ett släkt namn på min sida. Det fanns inget släkt namn på samons sida så det tredje namnet blev
Merry efter min första häst Silver Merry
 
Sv: Namn!

Svea hade vi på lut eftersom Ellen egentligen var beräknad på Svea-dagen! :laugh:

Zoya> Alpina har jag aldrig hört förut, har ni själva kommit på det?
 
Sv: Namn!

Zoya> Alpina har jag aldrig hört förut, har ni själva kommit på det?

Ja, det kan man väl säga ;)

Det är efter bilmärket BMW Alpina - jag hade en stor förkärlek till dem i yngre år (brorsan hade en och även en av hans kompisar) :)
 
Sv: Namn!

Vad fint namn! Såg att en döpt sin dotter till Merry efter första hästen. Min första kärlek hette Maja och var en ful nordsvensk, och vi hade också Maja på listan. Men eftersom det är ett av Sveriges vanligaste namn, så modifierade vi det till Maja-Stina. Som det ju inte blev.
 
Sv: Namn!

Jag tycker det är så fint att döpa barn efter en älskad häst:)

Synd att min häst har ett så märkligt namn:p, annars hade jag absolut kunnat tänka mig att få in det i ett eventuellt framtida barns namn!

Jonathan Knallis Andersson - vad sägs?:D Eller kanske Fredrik Pulver Svensson?

Som synes så gillar jag Jonathan och Fredrik. Johan är fint också (min bror heter det).
Flicknamn vet jag inte riktigt, det finns så många fina! Mitt kusinbarn heter Livia i mellannamn, det gillar jag! I tilltalsnamn heter hon Minna, en blandning av föräldrarnas namn: Michael och Karolina. Lite fyndigt måste jag säga, även om jag mest förknippar namnet med en häst jag vet;). Av någon anledning känner jag en liten dragning till Mercedes också, men då krävs det nästan att barnet har någon fransk anknytning på något vis, annars tycker jag att det blir lite fånigt. Grace som nämnts tidigare i tråden är otroligt fint också:laugh:! Det kan jag absolut tänka mig att döpa ett barn till!

Nu vet jag inte ens om jag vill ha några barn, men jag tycker det här med namn är jätteintressant, så man kan väl få "drömma" lite;).
 
Sv: Namn!

Mina flickor heter:

Ina Ester Sofia - Ina efter min mormor, Ester efter min farmor och Sofia efter mig och mormorsmor.

Signe Vera Helena - Signe efter min sambos farmor, Vera för att hon föddes på Vera-dagen och Helena efter min sambos mamma.

Om det hade blivit en pojke, så hade det nog blivit Sixten eller Love i tilltalsnamn. Andranamn hade nog blivit Mats & Gustav.
 
Sv: Namn!

Per Isak heter sonen
Per från hans pappas sida och Isak för att det är fint.

Blir det fler nån gång (vill:angel: ) så står Isabelle högt på listan.
Gärna som dubbelnamn: Amanda-Isabelle tex:love:
Wilma är ett namn som vi båda gillar också

Leon tycker jag om. Likaså William eller Johannes
 
Sv: Namn!

Ja min första ponny var allt för mig så det kändes fint att ge mitt första barn hennes namn för att hedra min bästakompis minne. Var 5 år sen hon dog 32 år gammal.
SilverMerry.jpg
 
Sv: Namn!

Åh, jag blir rörd ju! Jättesöt ponny:love:! (ryttaren också;)) Så vackra och kloka ögon hon hade!
Vad härligt att få ha ponnyn så länge! Ni måste ju verkligen ha växt upp tillsammans:)!

Som sagt, jag tycker det var en underbar idé att döpa barnet efter ponnyn! På så vis kan hennes minne leva vidare med din dotter, plus att det är ett väldigt fint sätt att hedra ponnyn på:love:. (ursäkta för den konstiga formuleringen här på slutet, hoppas att du förstår vad jag menar iaf - dags för mig att sova tror jag:angel:)
 
Sv: Namn!

Egentligen har jag inte att göra i den här tråden då jag inte har barn och inga planer på att föda något heller, men jag skulle gärna adoptera.

Om jag får en tjej ska hon heta Allis eller Klara.

Får jag en kille ska han hete Ragnar efter min pappas morfar. Johan blir det i mellannamn efter min storebror och pojkvännens storebror med samma namn som dog alldeles för tidigt.
 
Sv: Namn!

Mina tre tjejer heter...
Michaela
Elina
Lova
...och det kommer inga fler; jag har fyllt min kvot :laugh:
 
Sv: Namn!

Våran son heter Theo Elias, har dock inte bestämt om andra namnet ska vara med eller utan h.

Nästa om det blir en tjej kommer att få heta Ebba, både jag och sambon har det namnet i släkten. Såg att några valt namn från sina älskade hästar och när jag börjar tänka efter så, blir det en pojke till så kan det ev bli Frans (vilket min älskade häst heter, hette Frasse när jag köpte honom, men jag döpte om honom till Frans-Oskar)

I sambons familj heter alla killar något på T...men jag känner att jvi inte kan hitta några fler fina namn på T som inte är upptagna dom som redan finns är Tommy, Ture, Tomas, Tobias, Tim och våran Theo...sen är jag lite sån som inte vill "bara för att" :o
 
Sv: Namn!

Åh, Nathan som är ett så fint namn. Det lobbade jag för innan vi fick reda på att det var en flicka.

Emmah.S> Jag tycker Tom och Torsten är söta namn!

H2SO4> Minna är ett jättevackert namn, men de flesta ryttare förknippar det nog främst med Minna Telde, inte som ett resultat av att föräldrarna kombinerat sina namn! ;) Själv tjatade jag om Linde, som var en adlig kvinna som red genom halva Europa på 20- och 30-talet (Linde von Klinkowström), men maken påstod att man inte kunde heta det. :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Lägger tråden här för jag vet att många fortfarande behöver ha med sig ombyte och blöjor till barnen. Jag söker en väska helst på hjul...
Svar
10
· Visningar
500
Senast: turbofling
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 849
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det klart vad Lövstas nyligen inköpta hingst, segerhingsten från Oldenburg, ska heta och var han stå under sin första...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag heter Simon och jag tycker att det är fint namn men för vanligt. Jag vill ändra mitt namn till Zigge istället, coolt namn. Jag har...
Svar
4
· Visningar
691
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp