Sv: Namn!

min son heter Jack Trent. ska inte bli fler barn men Igor, Tor, Merlin o Oden är namn som fanns med på min lista men sambon gillade de inte.
tjej namn troja o twiggy.
 
Sv: Namn!

Min pojk heter Wilhelm John Åke. OM han hade varit en tjej hade det blivit Saga Anna Sofia. Allt uton Saga är släktnamn i varierande grad.
 
Sv: Namn!

Har en Théa Astrid Marianne, Théa för att det är fint, Astrid efter sin pappas gammelmormor och Marianne efter min älskade mormor.

Om det blir fler barn har jag bara pojknamn och det är Vincent och Harry!
 
Sv: Namn!

Jaa, lite flummigt att ge sitt barn ett namn av den anledningen men det var ju ett fint namn iallafall :D.
 
Sv: Namn!

Vårt barn heter Gustav och det hette han redan från första UL!

Gustav är dessutom ett namn som finns i min släkt både på min mors sida och min fars.

Sedan heter han även Fredrik efter sin pappa och Simon som jag inte riktigt vet var det kommer ifrån.

Alternativa flicknamn var Elsa så blir det fler och en flicka så är det givet.

Pojknamn vet jag inte.
 
Sv: Namn!

Och Alivia som tjej, tycker det är superfint.

Alivia var vi inne på med första dottern. Kul att någon mer gillar det. Blev dock en Elivia istället då maken tyckte det var finare än Alivia (själv tyckte jag Livia men vad har jag för rätt att bestämma? har ju bara burit på knodden i 9 mån och genomlidit en vidrig förlossning och det gav mig tydligen inget veto;):D)
 
Sv: Namn!

Juni Marianne heter min tös. Juni vet jag inte hur vi kom fram till men det var givet att hon skulle heta så:love: Marianne heter hon efter både farmor och mormor...

Till framtida blivande syskon har jag funderat över(mest killnamn av nån anledning): Joar, Vide, Vilmer, Valle, Pelle och Myrra
 
Sv: Namn!

Vår dotter heter Ellen Anna Lisa. Anna och Lisa är släktnamn. När Ellen låg i magen hette hon Mollis och jag hade gärna velat döpa henne till det, men min konservative make vägrade gå med på det. Han skulle minsann få läsa vilka nya namn ni kommit på, så kanske jag fått min Mollis trots allt?! :D (Fast nu tycker jag Ellen är jättefint också)

Vi hade tre namn kvar på listan när hon kom: Ellen, Maja-Stina och Kerstin. Det var inget lätt val, och ibland undrar jag om hon trots allt inte är en Kerstin. Härom veckan drömde jag att hon hette Majken, men det diskuterade vi inte när hon var i magen öht... (Ellen är 6 mån).

Nu planerar jag inte fler barn, men fina namn är Majken, Kerstin, Maja-Stina (sörprajs?!), Adam, Sam och Björn.
 
Sv: Namn!

Våran dotter heter Daisy Ellen. Daisy för vi tyckte det var fint och Ellen efter mig. Flicknamn på nästa tycker jag om Nancy och Lilly men sambon är inte riktigt ense. Pojknamn har vi Valdemar, Vincent och Aldor.
 
Sv: Namn!

Mina heter Andreas Kent, Michelle Elisabeth, Liam Viggo och Linus Sebastian.
Ska inte ha fler, men tycker att Yasmine är fint.
 
Sv: Namn!

Äldsta tjejen heter Tilde Anna (Anna heter nästan alla tjejer i första eller andranamn på pappas sida) och den lilla heter Mira Kamila (jag heter Kamila i andra namn).

Killnamn är ju supersvårt. Vi båda gillade Måns, men det hade inte funkat eftersom mitt efternamn börjar på S. Inte heller kunde vi välja något namn som börjar på S, för då blir det nazist initsialer (hur tusan stavas det?)...

Nä, nu blir det inga fler barn! Så slipper jag tänka på det ;)
 
Sv: Namn!

Victor Hugos dotter hette tydligen Léopoldine och det tycker jag är jättefint. Tyvärr skulle det se väldigt märkligt ut med mitt efternamn. Någon annan kanske vill sno det? Accenten är högst valfri eftersom den inte direkt behövs på svenska. :p

Edit: För säkerhets skull tillägger jag att jag inte har några barn och inga direkta namnidéer som faktiskt skulle fungera med mitt efternamn heller.
 
Senast ändrad:
Sv: Namn!

Min svärmor heter Svea Linnea. Det tycker jag är så vackert, prova uttala det. Jag har inga egna barn men tipsar om detta.
 
Sv: Namn!

*kl*

Vår son heter Simon Jan. Simon för det var det enda pojknamnet vi var överens om:p Och Jan efter min morfar.

Men vi har ett litet "problem". Både mitt och sambons namn börjar på bokstaven S, och nu även vår sons namn. Om ni fick ett till barn, skulle ni valt ett namn som börjar på S då? Eller skitit i det och tagit vilket namn som helst?
 
Sv: Namn!

*kl*

Jag har en Arn Oliver Rolf. Oliver för att det är ett fint namn, Arn för att jag gillar det namnet och eftersom de flesta killar i min släkt har ett andranamn på A och Rolf efter pojkens farfar.

Om det blir en flicka i framtiden så kommer hon antagligen få heta
Lilly Emma Camilla. Lilly efter sambons mor, Camilla efter min mor och Emma för att vi båda gillar det namnet.

Skulle det komma en pojke i framtiden så skulle han antagligen få heta
Andreas Elliot Börje. Andreas från min sida, Börje efter sambons far (även sambons mellan namn) och Elliot för att det är fint.

Namn är kul och det finns så många fina!!! :bump:
 
Sv: Namn!

Min äldste son heter Nathan Gustav Dennis.
Tanken var att han skulle hetat Ray men man såg direkt att det var en Nathan. (engelskt uttal). Gustav efter bådas släkt och Dennis efter min bror som dog två veckor innan Nathan föddes.

Min yngsta son heter Caden Jonathan Kid.
namnet Caden för det var så slående fint. (engelskt uttal). Jonathan för att han skulle ha en namnsdag och i efterhand så blev det inte så tokigt. Min man heter Jonas JONAthan och äldste sonen Nathan joNATHAN:D. Det var det enda namnet i almenackan som jag tyckte var fint. Kid fick han heta efter Billy the Kid. Vi är lite westernnördar:D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Lägger tråden här för jag vet att många fortfarande behöver ha med sig ombyte och blöjor till barnen. Jag söker en väska helst på hjul...
Svar
10
· Visningar
500
Senast: turbofling
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 849
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det klart vad Lövstas nyligen inköpta hingst, segerhingsten från Oldenburg, ska heta och var han stå under sin första...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag heter Simon och jag tycker att det är fint namn men för vanligt. Jag vill ändra mitt namn till Zigge istället, coolt namn. Jag har...
Svar
4
· Visningar
691
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp