Bukefalos 28 år!

Sv: Namn!

Dottern heter EMILIA Elisabeth, Emilia för att vi gillade det bada tva + att pappan ville ha Emelie och jag Emma och da kändes Emilia som en bra kompromiss.
Elisabeth är ett namn som förekommer pa bade Es mormor, morfar och farmors sida.
Vi hade även Joline som vi funderade pa till henne och innan hon födes fanns även Isabell och Amanda med.
Killnamn hade vi Elias, Philip och hade även diskuterat Max.

Liten i magen har vi ingen aning om än, när vi pratar om namn börjar vi bara prata om massor konstiga namn som vi inte kan tänka oss.

Men ngr är
Flicka: Nikki, Julia
Pojke: Max, Amadeus
 
Sv: Namn!

Ettan heter Elivia (Lill Linnéa) Elivia heter hon för att vi tyckte det var fint helt enkelt. Var först inne på Livia men sen hamnade ett E framför med.

Lillasyster heter Saga (Iris Maria) Saga heter hon för att det var det enda namn vi kunde enas om och som båda gillade iallafall lite;). Jag ville att hon skule heta Lova och vad maken ville har jag nog förträngt men han var inne på Annie ett tag iallafall.
 
Sv: Namn!

Alexander Tobias
Hampus Andreas
Isabell Lovisa

Har inte funderat på namn till fler barn, eftersom vi inte ska ha fler..
 
Sv: Namn!

MELBA Iris heter vår dotter.

Vad nästa ska heta vet vi inte än (och det är ingen stress eftersom inte tillverkningen har börjat än). :)
 
Sv: Namn!

Jag är totalt fel för den här tråden för jag har inga barn och planerar inte att skaffa barn förrän på många år. Men jag har ändå några namn som jag är väldigt förtjust i och som jag hoppas på att få använda i framtiden. Tyvärr kan jag inte komma på flicknamn, bara pojknamn.

I alla fall, mina fyra fina namn är: Gabriel, Benjamin, David och Josef. Typ halva Bibeln alltså :angel:. Gillar även Mariam till flickor men det blir lite väl töntigt kanske om man har en son som heter Josef :D
 
Sv: Namn!

Nils Gustav. Min underbara morfar hette Nils, men det var inte därför vi valde det. Ville ha ett svenskt namn som ändå funkar i Schweiz och inte är svårt att uttala eller stava och båda tyckte att Nils är fint. Gustav är ett släktnamn på min sida. Det är jätteute i Schweiz just nu, men tycker att det passar bra. Alla på min mans sida heter antingen Hans eller ngt dubbelnamn med Hans i och det gick bort för mig...

Om han varit en flicka hade det blivit Elin Lovisa. Får se om vi får användning för dem ;)

Nästan direkt när jag blev gravid började vi prata om namn men kom bara fram till några som vi definitivt inte ville ha (det var de enda vi var överens om). Så på skoj började vi kalla honom/henne för Detlef. När han väl föddes hade man vant sig vid det, så då tyckte vi nästan att han redan hette Detlef! Om det varit en flicka hade det väl fått bli Detlefa. Men som tur var bestämde vi oss för andra namn (först när jag låg på sjukhuset).
 
Sv: Namn!

Min äldsta son heter Loke Joakim Elias - Loke är inte namnad efter asaguden utan fick namnet för att det var det som jag och sambon tyckte var finast. Så det finns ingen mystik bakom det för oss utan är rätt och slätt ett fint namn för oss.

Yngsta heter Gustav Niclas Arn. Gustav skulle egentligen ha hetat Lias eller Hampus, men det kändes inte rätt när han väl var född utan några dagar efter födseln "bara blev" det Gustav, som inte alls funnits med på varken min eller sambons namnförslag utan han namnade sig själv :)

Om vi någon gång får en tjej kommer hon förmodligen att heta Nikki eller Anouk.
Nya killnamn har vi inte för tillfället. Men fler barn blir det mest definitivt, om ett par år.
 
Sv: Namn!

kl

Vår dotter heter My Laura. My för att vi tycker att det är fint, och för att hon i magen påminde lite om lilla My från mumintrollen...tuff, stark och ettrig =) Och så såg ju magformen ut som mumintrollets nos :D

Laura heter hon efter min mans mormor som dog precis i samband med att My blev tillverkad.

Bebisen i magen vet vi inte vad det är för något, men blir det en pojke ska han heta Sam och blir det en flicka ska hon heta Maja. Andranamnet blir antagligen från min sida av släkten denna gången, men vi vet ännu inte vilket det blir.

//Julia
 
Sv: Namn!

Karl Isak heter sonen och Karl är efter morfar (min morfar) och isak var bara för att vi båda tyckte det var fint. (vilket inte var många namn om vi säger som så) Jag som arbetar med barn har ju redan "barn" till olika namn som är så starkt förknippade med de namnen att det skulle kännas "fel" att använda dem.

Nr 2: ja jisses så svårt vi hade med första pojken att komma överens. MEN jag gillar David och Jakob (ihop med Isak så blir det också väldigt gamla testamentet) Ella, Josefin är andra namn som jag tycker om. Ebba var högt upp på listan för en flicka förra gången men OM det blir syskon så känns det inte längre aktuellt. Sofie är också ett fint namn.
 
Sv: Namn!

Barn ligger vääääldigt långt bort i framtiden för min del, men jag älskar det här med namn (allas barn heter jättefina namn förresten) och har i alla fall två namn på listan om jag skulle få en son någon gång.
Silas, eftersom jag bara älskar det.
Jonathan, efter min första ponny, som dog alldeles för tidigt.
 
Sv: Namn!

Vår son heter Vilgot Erik Edvin. Erik är ett släktnamn på hans pappas sida och Edvin är ett från min sida. Edvin var ett av alternativen till förstanamnet. Det stod mellan Edvin, Valter (mina förslag) och Vilgot som var sambons förslag. Jag fick ge mig, men blir det en pojke till får han heta Valter! :D

Tjejnamnen vi hade var Wilma och Elsa. Blir det en tjej nån gång så blir dom namnen säkert aktuella igen.
 
Sv: Namn!

Vi är lite halvt oense ang flicknamn, men det är långt fram i tiden så ingen stress =)

Flicknamn: Livia, Liv ( Jag ) Moa ( Sambon )

Pojknamn: Elliot eller Viktor ( Axel i mellannamn )
 
Sv: Namn!

Vi har en Stig Melker. Stig är efter min morfar och farfar som båda gick bort alldeles för tidigt.

Om det blir fler barn finns Algot som killnamn. Tjejnamn är svårare men de vi funderade på innan Melker kom var Sally och Molly
 
Sv: Namn!

Vår dotter heter Stella Christina Birgitta. Christina är efter min mamma som tyvärr gick bort för 11 år sedan och Birgitta är ett släktnamn på sambons sida.
Om Stella varit en han hade hon hetat Valdemar, så blir nästa barn en pojke är det namnet givet. :love: Ett till flicknamn har vi lite svårare med, men Stina är ett alternativ. (min mammas smeknamn)
(jag längtar redan efter syskon till Stella, men får nog lugna mig lite. Hon blir 6 veckor imorgon :angel: )
 
Sv: Namn!

Knapp.

Molly Grace Isabel heter min dotter.

Molly var hennes pappas förslag och när hon kom ut såg hon ut som en liten Molly :).
Egentligen skulle hon bara heta Molly Isabel, men när jag skulle skriva Isabel i ett sms så glömde jag bort L:et och har man T9-inmatning så blir det Grace :p.
Därför fick hon heta just Grace i mellannamn.

Får vi ett till barn så blir det nog Maja, Ina, Lars eller Bo.

Vi kommer inte att föra vidare släktnamn.
 
Sv: Namn!

Min första pojk heter Johan Stefan Anton, Johan för att jag valde det redan som 10åring, Stefan efter pappa, och Anton för att det är så fint.
Daniel Gunnar är min mellanpojk, Daniel för att vi gillade namnet och Gunnar heter hans farfar.
Ludvig Valdemar heter så för att Ludvig är ett fint namn och Valdemar är efter min farfar.


Nästa barn (som vi kommer börja jobba på i höst hoppas jag) blir förhoppningsvis en tjej och då ska hon heta Linnea Isabell, de namnen valde vi ut åt Daniel innan vi visste att han var just en Daniel;)
 
Sv: Namn!

Lykke Stella heter hon, av den extremt corny anledningen att det "blir" Lyckostjärna i stort sett, lite egen tvist på det men ja, man förstår ju innebörden ;)

Om jag skulle få en son skulle jag lätt vilja ha Loke, Lykke och Loke låter astufft. Och Alivia som tjej, tycker det är superfint.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Lägger tråden här för jag vet att många fortfarande behöver ha med sig ombyte och blöjor till barnen. Jag söker en väska helst på hjul...
Svar
10
· Visningar
585
Senast: turbofling
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 995
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det klart vad Lövstas nyligen inköpta hingst, segerhingsten från Oldenburg, ska heta och var han stå under sin första...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag heter Simon och jag tycker att det är fint namn men för vanligt. Jag vill ändra mitt namn till Zigge istället, coolt namn. Jag har...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp