Namnförslag till pudel?

Bri

Trådstartare
Min syster har köpt en pudelvalp som hon ska ta hem om några veckor. Det är en svart tik som blir antingen dvärg- eller liten mellanpudel. Hon har ännu inte bestämt något namn och är ute efter något kort och snärtigt, helst tvåstavigt. Förslag mottages tacksamt!
 
jag kan bara komma på ett namn men det är fem stavigt....bisou
 
My! Det tänkte vi döpa våran toypudel till först. Men så tänkte vi att det kanske kunde förknippas med fy, fast vi säger aldrig fy i vilket fall :P

Du har inga bilder på den? Pudelvalpar är ju helt bedårande :love:
 
Fast med tvåstavigt menar jag att det är två vokaler (som hörs) i namnet, så att det är lätt att ropa. Namn som typ Pluto eller Charlie.

Tack för ditt förslag! Ska framföra det. :)
 
Det namn jag har funderat på om jag skulle köpa en svart pudeltik (storpudel iofs...) är TROLLA :idea: Tänk så passande till en busig, studsig :bump: och trixig pudeltjej! Lycka till med valpen!
 
Det sägs ju att R och S är bra att ha med i namnet då det är bokstäver som hunden lätt uttyder:

Doris (ett av mina favoritnamn) fast K-pist kanske inte gillar att du stjäl Doris namn :D)
Iris
Siri
Disa
Ester (också favvonamn)

Doris och Ester eller andra "tantnamn" tycker jag är urcharmigt på pudlar - särskilt på de med extra välarbetad frisyr :D.
 
Eftersom pudel är en gammal fornnordisk ras :banana: så föreslår jag Freya eller Yrsa.
 
Hade det varit en hane så skulle jag ha kallat den för Axl, Joey eller nåt annat coolt pudelrockarnamn ;-)
 
Ursäkta min välmaskerade ironi. Jag har ingen aning var pudeln kommer ifrån, men alldeles säkerligen är den inte fornnordisk :angel:
 
Om jag blundar och tänker på hur en pudelvalp kan se ut så dyker det upp ett solklart namn i huvudet: TUSSEN!! :D
 
Hade en gång en storpudel, han hette Teodor Isidor. Teodor efter min farfar, Isidor efter Isidor Isbjörn i "Familjen tuff tuff åker till nordpolen".
PL
 
Min mamma och mina systrad hade en pudel som hette Bib för en herrans massa år sedan. (Tyvärr blev hon överkörd av en Tysk. :()
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 209
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 151
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 210
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 883
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp