Det gick skitbra!

Först ut var Diva, hon blev kvalitetsklass A (hmm, jag måste kolla upp vad det betyder...

)
Sen var det Frasse, han blev B.
Sivert blev tyvärr diskad, han hade löss

Så här ska det badas med dermocan minsann! Menmen, lössen var lite positiva ändå. Fick dels en massa tips av domaren, och så fick jag se hur de såg ut. Har totalt missat de, han har inte kliat sig eller så och de är så smååå... har ju kollat igenom efter vad jag har läst på nätet innan, men nu vet jag ju exakt hur de ser ut istället. Visst blev man lite besviken, men iaf. Och Sivert hade kunnat gå väldigt långt om det inte vore för lössen sa de. Men vi får komma igen en annan gång helt enkelt.
Däremot fick Sivert hederspris! Bra storlek och typ var det. Så han fick ett papper med det, en hörntoa och en nyckelring.
Sen fick alla som varit med i utställningen två påsar Toa-Lätt också.
Sen bidde jag övertalad att vara med i agility... Så jag ställde upp med Diva. Körde igenom första momentet, mycket lättare än jag trodde

Sen andra momentet, inkallning. Slutade med att vi vann agilityn och Diva blev domarns favorit. Och ingen av oss har ens försökt oss på att träna agility förut, förutom en gång på fönsterbrädan som vi slutade med efter en sisådär 2 sek...

Motiveringen: Moment 1: "Föraren ngt oengagerad första halvan av banan och tyst. Råttan svarar väldigt bra på rösthjälper och skulle gå genom eld och vatten om matte ropade"
Och moment 2: "Slår som en spårhund, springer sen över halva bordet. A+"
Så jag är skitnöjd! Och Diva har fått sig en fleecepläd, en plåtburk för vetemjöl fast med en hörntoa och ett paket kräckerstångar istället, 2 finfina rosetter, ett tygrör... Och så fick alla deltagarna två påsar Toa-Lätt till, fast jag fick en extra för vinsten.
Supernöjd och för tillfället väldigt trött!
Elftor: Ja. :smirk: