Bukefalos 28 år!

Nån mer som tränar hund för utställning?

Lenis

Trådstartare
Och inte är hunden alltför road trots glada tillrop och godis... Har ju aldrig haft ställa-på-bord-ras innan så jag tycker det är rätt komiskt alltihop :D Kolla den o-roade valpis:

16793400.jpg


Med den uppsynen lär det inte ramla in CERT, hehe..
 
Sv: Nån mer som tränar hund för utställning?

haha! ser verkligen road ut:D

håller på att försöka ställa upp min kille, men han förstår inte riktigt vad
jag styr med.. ska väll försöka komma iväg på någon utställning snart.. (han är 1,5 :angel:)

ska du ställa ut snart eller?
 
Sv: Nån mer som tränar hund för utställning?

Jag tränar "stå" istället för sitt nere på golvet. Berömmer mkt och ger mkt godis. När hunden kan "stå" då lyfter jag upp den ngn stans där den får vara, ej bord inomhus där hunden vanligtvis inte får gå . Får man in kommandot "stå" så brukar det funka överallt sen. Lilla taxen står på kommando medans den lite äldre lärde sig sitt först, vilket gör att hon väljer att sätta sig när hon får en godis framför nosen.

Fixxa023.jpg

Min dotter som ställt valpen här hemma.
 
Sv: Nån mer som tränar hund för utställning?

vilket fint kort, tror du din dotter vill ställa min hund?
:D
jag inte fått in stå till 100% så det blir att träna på det. han har förmågan att sätta sig och röra sig pricis när jag har ställt iordning honom...

orkar nog inte lyfta min hund han väger ca 43 kg..:p
 
Sv: Nån mer som tränar hund för utställning?

Men vad söt! Ålder? Stam? Var kommer h*n ifrån?
 
Sv: Nån mer som tränar hund för utställning?

tackar! :) Han kommer från Lilldivans kennel i Sthlm, pappa är Honeypajs Gaston den gigantiska (brukar ligga högt på listorna, tror han ligger topp 10 även i år men inte säker). 3 månader lite drygt & mammas älskling :love:

lillan86: ja det är tanken, funderar på Malmö eller Gbg i mars, känns lite stort börja med så stora utställningar först bara men det kryllar ju inte av alternativ under vinterhalvåret & han måste ju få rutin till Världsutställningen om det mot all förmodan (men hoppas kan man ju) skulle bli aktuellt :angel:
 
Sv: Nån mer som tränar hund för utställning?

tackar! :) Han kommer från Lilldivans kennel i Sthlm, pappa är Honeypajs Gaston den gigantiska (brukar ligga högt på listorna, tror han ligger topp 10 även i år men inte säker). 3 månader lite drygt & mammas älskling :love:

Okej, grattis till en sådan fin liten herre! =) Ja Gaston är jättefin :love:!
 
Sv: Nån mer som tränar hund för utställning?

Vilken söt liten skrutt! :)

Här har vi också börjat träna uppställning så smått med min 12 veckors tös.
keya5dec07.jpg
 
Sv: Nån mer som tränar hund för utställning?

Mina två är olika att visa. Den lilla står som en gud, men går bara och nosar . Den stora går som en gud, här behövs inte dras i ngt utställningskoppel inte, hon går högt och ädelt med huvudet bara man sätter på kopplet. Men vill sitta vid uppställning
 
Sv: Nån mer som tränar hund för utställning?

Va tjusig! Hon står ju riktigt snyggt om man jämför med min som bara vill vara ligga på rygg & sprattla/jaga saker/sova som en stock :D
 
Sv: Nån mer som tränar hund för utställning?

Tur att foton bara återspeglar ett litet ögonblick ;)
Nej klickern är vår bästa vän vid uppställningsträning. Började att bara belöna att jag fick hålla hennes huvud, sedan att jag fick flytta benen samtidigt och hon skulle stå kvar så. (Från en sprattlande valp som tyckte det var skittrist till en förväntansfull en som snällt stod stilla på ungefär ja max 5 min ;))
 

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 794
Senast: Pilot
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 661
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en liten valp på 5 månader av en sällskapsras som definitivt hör till de mer lugna även för rasen. Hon har lätt att bara sitta...
Svar
15
· Visningar
1 552
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 524
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp