Bukefalos 28 år!

Nån som haft äggstockscystor som blivit gravid?

Lenis

Trådstartare
Har haft massa problem med cystor på äggstockarna o nu när man börjar närma sig skaffa-barn-tänket är jag ganska nervös. För att det ska strula. Har ju gjort oräkneliga ultraljud pga cystorna o smärtorna man får, o hittills har det alltid varit samma äggstock som haft cystor, o den andra har de aldrig ens sett nån äggblåsa på, dessutom ligger den lite konstigt. Så min rädsla är väl att den ena äggstocken inte fungerar som den ska (alls?) och den andra kan ha tagit skada av alla cystor. Har varit nära akut operation flera gånger då de varit övertygade om att äggstocken hållit på att dö av cystor som snott sig, men det har släppt varje gång (peppar peppar). Har haft lite kontakt via pm med ett par som har samma problem, men ingen av oss har barn.

Nån som haft detta problem, med äggstockscystor alltså, o sen försökt bli gravid? Hur har det gått? Har ju hört att en del måste använda IVF o så, men känns alltid bättre läsa från nån "riktig människa"..
 
Sv: Nån som haft äggstockscystor som blivit gravid?

Jag hade haft runt 6-7 stycken större äggstockscystor och blivit opererad 5 gånger innan jag fick barn. Precis som för dej är det bara den ena äggstocken som har gett cystor.
För några år sedan fick de ta bort den krånglande äggstocken.
Sedan jag slutade med hormonella preventivmedel så har jag har inte haft regelbunden mens alls, det verkar alltså som den andra äggstocken, som jag aldrig haft cystor på inte fungerar.
Jag hade ändå lätt för att bli gravid, mina barn kom till på första försöket båda två.
Det behöver inte vara så att man måste ta till IVF för att bli gravid men det kan vara så.
Jag vet flera som haft cystor som har kunnat bli gravida själva så det behöver verkligen inte vara kört.

Lycka till
 
Sv: Nån som haft äggstockscystor som blivit gravid?

Jag hade problem med cystor och fick vid två tillfällen livmoder/äggledarinflammation (tror jag det hette), det tog lite mindre än ett år efter att vi tog ut kopparspiralen så fick vi till det :) Då hade jag med fått höra att det kunde bli svårt, men ett års försök räknas som normalt :)
 
Sv: Nån som haft äggstockscystor som blivit gravid?

Tack för svar båda två :) Skönt att det fungerat för er!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett sto på 13 år som har ordentliga brunst problem. På sommaren slutar hon aldrig brunsta. Utan det är dygnet runt, vecka efter...
Svar
6
· Visningar
1 604
Senast: cello
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 470
Senast: s957
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 542
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Kanske en konstig fråga; men hur fasiken vet man?! Jag fyller i år 35 år och har aldrig någonsin velat haft barn. Levde tillsammans...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
19 871
Senast: glittra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Flämtningar
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp