Nån som vet om det går att nyteckna en försäkring på häst äldre än 16 år???

Lillis69

Trådstartare
:)Ska ev få en häst som är helt frisk och sund, men som förra ägare plocka bort försäkringen på när han slutade tävla. :(
Det var meninge att han bara skulle gå som läromästare till hennes dotter, men hon har tappat sugen för hästar så därför fick jag honom:laugh:.
Hon tog bort den då hon har så många hästar i tävling att de blir för dyrt att hålla alla hästar försäkrade. :cry:
Å nu skulle jag vilja ha veterinärvårdsförsäkring på honom, men de verkar helt hopplöst att hitta någon som försäkrar hästar äldre än 16 år.
Är de nån som vet någe försäkringsbolag som ger ut försäkringar till äldre hästar.
Skulle så gärna vilja ha honom då har är världens goaste å gladaste kille.
Om någon vet någe bolga så hjälp mig!!!!
Mvh Lillis69:bump::banana:
 
Sv: Nån som vet om det går att nyteckna en försäkring på häst äldre än 16 år???

Hej!

Hade samma bekymmer tills jag ringde Sveland och frågade, det går såvida hästen inte har FYLLT 17... Min fyllde 16 i maj:)

Hoppas din inte är äldre så du får en försäkring, lycka till!
 
Sv: Nån som vet om det går att nyteckna en försäkring på häst äldre än 16 år???

Han är tyvärr 18, är de kört då:cry:.
Å ja som så gärna vill ha honom. har är perfekt på alla områden förutom att han inte är försäkrad. vad gör man:confused:
 
Sv: Nån som vet om det går att nyteckna en försäkring på häst äldre än 16 år???

phu, då har jag fortfarande tid på mig iaf, hästen som köps nästa vecka fyllde även han 16 nu i maj :)
 
Sv: Nån som vet om det går att nyteckna en försäkring på häst äldre än 16 år???

Om du så gärna vill ha honom, skulle du kunna fixa banklån (själv eller gnm bekanta) om du skulle behöva snabbt till vet.vård? Lägga undan pengar varje månad (som om du betalade på en försäkring) så att du med tiden får en större buffert där?
Försäkring är jättebra, inte menar jag något annat, men vill du verkligen ha den här hästen och det inte löser sig på något annat sätt finns ju alltid detta alternativ.
 
Sv: Nån som vet om det går att nyteckna en försäkring på häst äldre än 16 år???

Meh! Orättvist! Jag ringde Sveland för några veckor sen och det sa att hästen inte fick ha fyllt 16! :(
 
Sv: Nån som vet om det går att nyteckna en försäkring på häst äldre än 16 år???

Meh! Orättvist! Jag ringde Sveland för några veckor sen och det sa att hästen inte fick ha fyllt 16! :(

Samma för mig.
Samtliga försäkringar för häst som finns ville inte ta emot nytäckningar eller försäkringsändringar på hästar som fyllt 16.


Men det går ju alltid att spara pengar varje månad, som att man betalar för en försäkring i alla fall. Då har man ju en liten del ifall något skulle hända.
 
Sv: Nån som vet om det går att nyteckna en försäkring på häst äldre än 16 år???

Antar att du velat vetrinärvårdförsäkra hästen?
En livförsäkring kan ju inte spela så stor roll då du fått den.

Gör som de andra föreslagit! Betala en summa till ditt eget försäkringsbolag så har du snart ett mkt bra försäkringsskydd.

Försäkringsbolagen täcker inte på långa vägar allt , självrisken är hög och en äldre häst klarar sällan de STORA kostsamma behandlingarna i allafall ( tex en buköppning), utan då är det snällast att låta bli hur hemskt det än låter.

Skulle du ha så otur att du får en kostsam skada innan du hunnit
få en buffert ta ett lån och betala "försäkringspremien" i efterhand.
 
Sv: Nån som vet om det går att nyteckna en försäkring på häst äldre än 16 år???

Det gällde alla försäkringsbolag.
Förutom ett tror jag, om det var hos agria.
En väldigt begränsad försäkring där man betalade mer än vad man i så fall skulle få ut, det var som att kasta pengarna i sjön.
 
Sv: Nån som vet om det går att nyteckna en försäkring på häst äldre än 16 år???

Ja, så gör jag också :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 954
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Halloj! Är det någon här som har erfarenhet av att teckna en ny försäkring för en äldre häst? Jag och min ponny ska återvända till...
Svar
18
· Visningar
1 852
Senast: Woffe
·
Ridning Hej, jag vet att det finns 1000 trådar om detta, men skulle ändå vilja ha lite egna svar så jag lägger upp en ny :) Jag ska köpa min...
2
Svar
32
· Visningar
2 568
Övr. Hund Okej att jag förstår det är dyrt för försäkringsbolagen med veterinärvårdsförsäkringar. Men seriöst - vad är det som händer med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
13 832
Senast: Picky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp