Nån som vet..

S

SweetMelody

..varför vissa låtar man laddar ner på kazaa låter som en repig skiva efter 15-20 sekunder? Det är så på massor av låtar.. Nån som vet varför det blir så?
 
för dem kanske har rippat in musiken från en skiva och är skivan av dålig kvalité så blir de lätt så
 
Nä men asså det låter som.. Om du tänker dig när man "skivar" med en kniv mot en tallrik, fast 100 gånger värre.
 
nån som tycler att det är "kul" gissar jag på... har också råkat ut för det...
 
Måste vara jävligt många som tycker det då, har fått massa såna låtar.. :crazy:
 
låter precis som det skivindustrin har hittat på för att få folk att sluta ladda hem musik
 
Kan det vara, men det är lite konstigt eftersom det finns samma låtar i jättebra kvalitet.
 
kopierings skydd?
försökte spela av en cdskiva från bibblan.. men Ikke! :mad:
 
Har också märkt det där... Misstänker att det kan ha att göra med att filen laddas ner från flera andra användare på samma gång, och att det blir konstigt i skarvarna. Ibland verkar programmet tro att filer som varierar flera sekunder i längd är samma fil, och det är då det krånglar värst för mig.

Bara vad jag tror.

/Ida
 
Kan det vara, men det är lite konstigt eftersom det finns samma låtar i jättebra kvalitet.

Skivindustrin sprider låtar som låter skit, är gamla låtar med fel namn med mer för att göra det jobbigare att ladda hem dem.

Men förr eller senare så gör någon en riktig Mp3:a som naturligtvis sprider sig mer.

Något som talar för det här är att fenomenet bara drabbar en när man laddar ner populärmusik. :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
317
Mat Jag har odlat gurka. Massor med gurka. Nu tänkte jag göra inläggning, men jag funderar på det här med att skiva gurkan tunt. Jag är...
2
Svar
20
· Visningar
1 077
Senast: sthu
·
IT & mobiler Min hv har infört denna app men jag har inte laddat ner den än för jag vet inte om jag behöver den. Så undrar om nån här använder den...
Svar
1
· Visningar
394
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp