R
rocki
Sv: När är man för tung för sin häst?
Nää, det tro inte jag heller....hi hi...
fast det är inte så många som rider adenner, men det vore ju en bra lösning..ha ha
Nää, det tro inte jag heller....hi hi...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SindaCelva skrev:Jag undrar hur mycket en fjording klarar av. Min kompis vill åka på ett fjordingridläger men jag väger 90 kg så jag undrar om fjordingarna klarar av mig...![]()
![]()
rocki skrev:Jag tycker inte en häst någonsin skulle behöva bära en ryttare över 90 kg, jag tycker det är djurglågeri...det finns säkert jätte många som reagera på detta nu, men hästen är inte byggd för att bära ryttare igentligen....Tänk alla dessa islandshästar som de säger är viktbärande
förstår inte riktigt vad som menas med det igentligen....jag har sett sådana skräckexemplar på människor som väger 100- 140 kg som rider dessa små hästar.....är man så tung måste man gå ner i vikt för hästens skull, åtminstone....
![]()
Mestur skrev:och till den som du citerade:
Så om man är lång och vältränad får man inte rida?
Är ridning en sport bara för små och nätta tjejjer?
![]()
Nää lilla gumman du är inte för stor...Jag älskar oxå ponnyn trots min ålder, har både d-ponnyn och häst och rider/träna på...Jag är 1.62 cm lång och väger 58 kg....lillaP skrev:hej.. skulle vilja ha lite åsikter ang. detta:
efter att ha börjat rida storhäst känner jag mig för stor när jag rider ponny. jag älskar att rida ponny och det är vad jag föredrar, desto mindre, desto bättre. men efter detta känns det på något sätt lite fel att sätta mig på en ponny och jag vill inte att det ska göra det.. jag är 154 lång och väger 49kg.. är det bara noja eller börjar jag bli för stor?
Det tycker jag absolut inte, men vad tycker du om en som väger mellan 100 -130 kg och rider på te x islandshästar,och vad menas med viktbärande? inte 120 kg i alla fall....Nu menar inte jag att de som väger så mycket inte får rida....men de kan ju åtminstone se till att gå ner lite i vikt när de rider på hästar som kanske inte ska ta mer än 70-80 kg.... inget elakt ment...:smirk:Mestur skrev:och till den som du citerade:
Så om man är lång och vältränad får man inte rida?
Är ridning en sport bara för små och nätta tjejjer?
![]()