Nåt datasnille som kan hjälpa till?

M

Madeleine Nilsson

Vi fick låna en skiva av en som laddat ner nya Harry Potterfilmen. Meningen var att vi skulle kunna kolla på den, men det gick ju naturligtvis inte! Människan sa att vi skulle ladda ner ett program som hette Xvid och det gjorde vi. Men sen då? Det går fortfarande inte att se nåt... Och det funkar inte på TV'n heller, vilket hade varit allra bäst.
HJÄLP!!!
 
Sv: Nåt datasnille som kan hjälpa till?

När ni väl installerat Xvid så funkar det i vanliga mediaplayern. För att det ska funka på en DVD spelare så måste den vara kompatibel med Xvid och det är bara ett fåtal som är det. (Inte att förväxlas med DivX)

För övrigt så kan jag rekommendera att vänta på en DVD rip, för det som finns ute nu vad gäller senaste HP är av undermålig kvalitet, t.ex TS. Kass ljud och brusig bild.
 
Sv: Nåt datasnille som kan hjälpa till?

Tack bägge två! Få se om det går...
 
Sv: Nåt datasnille som kan hjälpa till?

Harry.Potter.And.The.Goblet.Of.Fire.XViD.TS-maVen är inte alls så dålig kvalitet, bara för att det är en TS. färgerna är korrekt återgivna och ljudet är förvånande bra för att vara en TS.

http://www.vcdquality.com/index.php?page=sample&id=56856

skiljer sig inte så mycket ifrån när jag såg den på SF faktiskt. lite blånad har den ju iofs, men det är sällan det inte finns.
 
Sv: Nåt datasnille som kan hjälpa till?

Allt beror på vilka krav man har. Jag har väldigt höga krav på både ljud och bild. Jag önskar att det inte var så för det hade blivit billigare ;)
Har själv aldrig sett en TS som jag varit nöjd med, inte ens i närheten.

Däremot en Xvid med AC3 ljud, från en DVD-rip, blir ofta bra.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 737
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 383
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 673
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 919
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp