Nåt som kan främja regelbunden menscykel?

Ishtar

Trådstartare
Finns det några knep att ta till för att få ordning på detta?
Motion, tillskott, saker att inte äta.... eller???

Min mens startade 31/12 så det har ju minst sagt gått väldigt lång tid och jag är inte gravid. Har förut också varit oregelbunden men då har det ju inte spelat någon roll, men nu när jag vill bli gravid känns det väldigt tungt.
 
Sv: Nåt som kan främja regelbunden menscykel?

Omega-3! Alltså fiskoljekapslar (eller att äta fet fisk typ fyra dagar i veckan, men det kan bli lite tjatigt...)

Jag började ta omega-3-tillskott när jag var gravid första gången och fortsatte under amning och så. När min mens kom tillbaka var den mycket mer regelbunden än den någonsin har varit, och först efter ett tag hörde jag av någon annan att de också fått den effekten av fiskolja. Så det kan vara värt att prova! (Det är ju bra på många andra sätt också :))
 
Sv: Nåt som kan främja regelbunden menscykel?

Aha! :idea: En mycket mer motiverande anledning att knapra dem. Jag har faktiskt hemma men de är säkert minst 2 år gamla.... :angel:

Vi äter lax kanske 1 gång i veckan, men det är ju lite lite.
Tack så jättemycket för tipset, ska genast köra igång! :)
 
Sv: Nåt som kan främja regelbunden menscykel?

Nu har jag varit på hälsokosten och inhandlat omega-3-kapslar och naturapoteteks gla-balsam (för mitt no-poo hår). Ska skärpa mig med mina kvinna-tabletter som ska tas varje dag också, kanske inte skadar med järn och folsyra heller...
 
Sv: Nåt som kan främja regelbunden menscykel?

Folsyra är jätteviktigt när man planerar att bli gravid! Det ska förhindra att bebisen får ryggmärgsbråck.
 
Sv: Nåt som kan främja regelbunden menscykel?

Jag vet, det är därför jag inhandlat dem. Men jag är nog långt ifrån gravid, jag verkar ju inte ha så mycket aktivitet där inne alls så att säga.
 
Sv: Nåt som kan främja regelbunden menscykel?

Groddar som alfalfa och mungbönor ngr dl per dag är kanon enligt egen erfarenhet av oregelbunden mens.
 
Sv: Nåt som kan främja regelbunden menscykel?

Jahaja, undra om ägglossningen satte igång på en gång efter första omega-3-kapslarna eller om jag helt enkelt redan var gravid när jag startade tråden? Fick hur som helst ett starkt plus mitt på dagen den 14/3.

Men kanske var det detta som hjälpte, tack i vilket fall som helst!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Funderingar kring tvåsamhet fortsätter att ockupera min hjärna till och från. Och det är väl inte så konstigt, för det tar väl ett tag...
Svar
4
· Visningar
1 053
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 603
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 524
Senast: Crossline
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp