Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Det är säkert hopplöst i början, men "fördelen" är ju att det lär finnas rätt många onda, så även om man efter ett tag inte har koll på mer än hälften så har man förmodligen ändå några onda där :). Och i bästa fall gör dubbelnicken det lite enklare efter ett tag, om det går att lista ut vilka som hör ihop!

Fast även om det är fler onda så är det ju två ggr så många fler goda också (om man räknar tredjedelsregeln), så jag vet inte om man kan säga att det kommer att bli så mycket lättare för att det är fler onda än normalt, det är ju även fler goda än normalt.

Ja man kan väl hoppas att dubbelnicken gör det lättare för en, men jag tycker ofta att de förvirrar mer än de hjälper en att hitta orginalnicket. Speciellt om det är spelare som man normalt vet har en spelstil som man reagerar på så är man överseende till en början m orginalnicket, men om man inte vet att den personen har ett dubbelnick och man reagerar på hur det uttrycker sig osv så är det lätt att rösta ut ett dubbelnick utifrån detta och risken är då att man röstar på en person man i normala fall inte skulle ha röstat på innan man gett denne en chans att förklara sig.
 
Hittat hit!

Denna hatten på avataren var den enda jag hittade. Fick inte låna Piffs fina :meh:
 
Fast LL, var det inte uppe till diskussion i förra leken att det inte var ok att byta avatar mitt under pågående lek? Har t o m för mig att hmm "någon" bad mig förbjuda någon annan att byta avatar.... :angel:
Jag vill bara påpeka att undertecknad INTE har bytt någon avatar.
Däremot har denne skaffat sig en sådan.
Hrmpf.
 
Och jag har ju faktiskt i alla fall en häst på min avatar, en jäkel på att galoppera är hon också! Filmbevis finnes för den som tvivlar. :D
 
Fast även om det är fler onda så är det ju två ggr så många fler goda också (om man räknar tredjedelsregeln), så jag vet inte om man kan säga att det kommer att bli så mycket lättare för att det är fler onda än normalt, det är ju även fler goda än normalt.

Ja man kan väl hoppas att dubbelnicken gör det lättare för en, men jag tycker ofta att de förvirrar mer än de hjälper en att hitta orginalnicket. Speciellt om det är spelare som man normalt vet har en spelstil som man reagerar på så är man överseende till en början m orginalnicket, men om man inte vet att den personen har ett dubbelnick och man reagerar på hur det uttrycker sig osv så är det lätt att rösta ut ett dubbelnick utifrån detta och risken är då att man röstar på en person man i normala fall inte skulle ha röstat på innan man gett denne en chans att förklara sig.
Äsch, nu ska du inte vara sådan nä jag försöker att se det från den ljusa sidan :p. Jag menade inte att det skulle vara lättare att hitta onda med många deltagare, utan försökte bara trösta mig/oss med att även om man bara har koll på hälften de första dagarna så finns det förhoppningsvis onda som kan göra något misstänkt även i den halvan :).

Fast med dubbelnicken kan du nog ha rätt i och med att man nu inte vet vilka det är som har dubbla nick - jag tänkte i min positivitet på den enda tidigare dubbelnicksleken jag ha varit med på där det var känt vilka som hade dubbelnick och det blev solklart vika som hörde ihop efter ganska kort tid, men nu finns det ju lite för många alternativ för det :/.
 
Längesedan? Är du säker på att det någonsin varit en så här stor lek? ;)

Jadå i början på min ulvspelskarriär typ 05/06 så var det ofta så stora lekar. Folk var hur ivriga som helst på att leka och till sist begränsadeds deltagarlistorna till 20 har jag för mig för att lekarna inte skulle pågå så lång tid, för när väl en lek var klar var listan till nästa lek redan full sedan länge så de drog igång direkt efter
varandra. Det var tider det:love: (Nej, jag låter inte alls gammal:p)

Tillägg: och på den tiden var det inte ens dubbelnick;)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 853
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 954
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 879
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp